Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - pk 50 start niet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1083 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50638 - pk 50 start niet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

glasmo 30-6-2008 20:28 Print topicpost

Posts: 8
Hoi ik ben Glenn en net nieuw op dit forum.

Heb de search al gebruikt en alles wat daar uit kwam heb ik al geprobeerd. Toch loopt ie nogsteeds niet.

In dit topic heeft er ook al iemand dit probleem gehad. Dit heb ik allemaal dus al geprobeerd maar hij doet het nogsteeds niet...
Hier nog wel even bij dat mjn brommer al 5 jaar stilstaat.
Hij krijgt benzine en vonkt maar wil dus niet lopen.
Als ik de kickstarter gebruik veliest ie na een aantal trappen compressie. Iemand een verklaring?
Of zou het blok uit elkaar moeten en moeten er nieuwe pakkingen tussen?

Vast bedankt voor de reacties!
 
no brain, no headache

steef ts70xk 30-6-2008 20:35 Print reply

Posts: 3244
wat voor brommert
 
Mikf 30-6-2008 20:36 Print reply

Posts: 1295
PK 50?
 
steef ts70xk 30-6-2008 20:38 Print reply

Posts: 3244
ken ik ook niet
 
Viertakt 30-6-2008 20:38 Print reply

Posts: 3586
Zo'n ding heeft een schakelblok hè? Wat doet hij als je hem aanrent, rent hij makkelijk in zn 1? Carburateur en alles heb je al schoon gemaakt? Luchtfilter enzo ook?
 
Viertakt uber alles.
Johann 30-6-2008 20:43 Print reply

Posts: 1273
pk 50 is een scooter. Weet je hoe hij liep 5 jaar geleden?
Kapotte koppakking? versleten zuiger?
 
glasmo 30-6-2008 20:55 Print reply

Posts: 8
Als we met z'n 2en de brommer aanduwen heeft ie in zijn eerste versnelling wel veel compressie. In zijn 2 is het makkelijker aanduwen.

Het vreemde is dat ie zijn compressie alleen verliest als de kickstarter wordt gebruikt...

Carburateur en luchfilter zijn schoongemaakt. Er zit ook een nieuwe bougie in maar het haalt niks uit.

Vijf jaar geleden is de koppelingskabel gebroken tijdens het rijden en sindsdien heeft die dus niet meer gereden. Hij is dus weggezet terwijl ie nog in goede staat was en dus nog wel liep.

We hebben de straat al meerder keren op en neer gelopen met het aanduwen van de Vespa PK 50 S.
 
no brain, no headache
Viertakt 30-6-2008 20:56 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: glasmo
Als we met z'n 2en de brommer aanduwen heeft ie in zijn eerste versnelling wel veel compressie. In zijn 2 is het makkelijker aanduwen.

Het vreemde is dat ie zijn compressie alleen verliest als de kickstarter wordt gebruikt...

Carburateur en luchfilter zijn schoongemaakt. Er zit ook een nieuwe bougie in maar het haalt niks uit.

Vijf jaar geleden is de koppelingskabel gebroken tijdens het rijden en sindsdien heeft die dus niet meer gereden. Hij is dus weggezet terwijl ie nog in goede staat was en dus nog wel liep.

We hebben de straat al meerder keren op en neer gelopen met het aanduwen van de Vespa PK 50 S.


Geen enkel teken van leven? Ook niet een beetje ploffen?

 
Viertakt uber alles.
Johann 30-6-2008 21:03 Print reply

Posts: 1273
Een schakel? dacht dat ut een scooter was! Maar als hij 5 jaar hebt stilgestaan moet de zuiger ook een soort van opnieuw inlopen. Je kan de cilinder erafhalen en de cilinderwand bekijken en schoonmaken. En vonkt je bougie wel regelmatig?
 
fs180 30-6-2008 21:17 Print reply

Posts: 1346
nieuwe benzine?
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
glasmo 30-6-2008 21:20 Print reply

Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Geen enkel teken van leven? Ook niet een beetje ploffen?



He-le-maal niks... Maar zou het kunnen zijn dat er in die 5 jaar een roestaanslag in de cilinderwand is gekomen? Dan zal de cilinder er toch maar een keer van af moeten vrees ik. Kunnen we ook een keer goed kijken of er ies beschadigd is.

Het is wel een scooter, maar een ouder model...



 
no brain, no headache
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-6-2008 21:22 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: glasmo
Als we met z'n 2en de brommer aanduwen heeft ie in zijn eerste versnelling wel veel compressie. In zijn 2 is het makkelijker aanduwen.

Het vreemde is dat ie zijn compressie alleen verliest als de kickstarter wordt gebruikt...

Carburateur en luchfilter zijn schoongemaakt. Er zit ook een nieuwe bougie in maar het haalt niks uit.

Vijf jaar geleden is de koppelingskabel gebroken tijdens het rijden en sindsdien heeft die dus niet meer gereden. Hij is dus weggezet terwijl ie nog in goede staat was en dus nog wel liep.

We hebben de straat al meerder keren op en neer gelopen met het aanduwen van de Vespa PK 50 S.


misschien dat je na een paar keer kicken door de koppeling heen trapt?
ken dat blok zo niet maar zal wel een natte koppeling zijn denk ik.
Gaat dan de zuiger nog wel op en neer?

Ik zou de contactpuntjes eens nakijken en goed afstellen.
Heb je er ook verse benzine in gedaan en wordt de bougie nat als je probeert te starten?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johan senda
Een schakel? dacht dat ut een scooter was! Maar als hij 5 jaar hebt stilgestaan moet de zuiger ook een soort van opnieuw inlopen. Je kan de cilinder erafhalen en de cilinderwand bekijken en schoonmaken. En vonkt je bougie wel regelmatig?


je hebt ook schakelscooters
en na 5 jaar stil staan moet een zuiger echt niet opnieuw inlopen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
glasmo 30-6-2008 21:30 Print reply

Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs180
nieuwe benzine?


De oude benzine heb ik er inderdaad uitgehaald en er nieuwe ingedaan. Nieuwe benzineslang, olie, carb schoongemaakt en luchtfilter schoongemaakt. Ook nog getest of er wel benzine door slang komt en dat doet het dus ook.

Als ik de kickstarter gebruik zonder bougie ruikt het wel naar benzine als je bij de kop ruikt.

Net nog een aantal keer geprobeerd om te starten met kickstarter en natuurlijk verdween de compressie weer. Hij komt uiteindelijk na een tijdje wel weer terug. Is toch ook niet normaal dat die verdwijnt??

De foto is overigens van internet gehaald, de mijne is wit.

 
no brain, no headache
glasmo 30-6-2008 21:36 Print reply

Posts: 8
Natte koppeling?? Geen idee, weet niet wat dat is... hahaha.

Na een aantal keer trappen trapt ie ineens heel licht. De zuiger gaat dan nog wel op en neer. Bougie is wel een beetje nat dus er komt benzine bij lijkt mij.

Contactpunten zijn nog niet nagekeken, maar hij is rijdend weggezet dus ik ga er vanuit dat die nog wel goed staan. Of zit ik er dan naast??
 
no brain, no headache
Viertakt 30-6-2008 21:43 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: glasmo
Natte koppeling?? Geen idee, weet niet wat dat is... hahaha.

Na een aantal keer trappen trapt ie ineens heel licht. De zuiger gaat dan nog wel op en neer. Bougie is wel een beetje nat dus er komt benzine bij lijkt mij.

Contactpunten zijn nog niet nagekeken, maar hij is rijdend weggezet dus ik ga er vanuit dat die nog wel goed staan. Of zit ik er dan naast??


Kan aanslag op de punten zelf zitten.
 
Viertakt uber alles.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 30-6-2008 21:49 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: glasmo
Natte koppeling?? Geen idee, weet niet wat dat is... hahaha.

Na een aantal keer trappen trapt ie ineens heel licht. De zuiger gaat dan nog wel op en neer. Bougie is wel een beetje nat dus er komt benzine bij lijkt mij.

Contactpunten zijn nog niet nagekeken, maar hij is rijdend weggezet dus ik ga er vanuit dat die nog wel goed staan. Of zit ik er dan naast??


als hij 5 jaar heeft stil gestaan zou ik nergens zomaar vanuit gaan
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.

Dit topic is 4674 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved