Honda MB70cc |
29-6-2008 19:37 |
Posts: 669 |
Hmm, maar door die tegrote sproeier slaat hij altijd af als ik onder de 6000 schakel, maar daar word aan gewerkt. en ik ben nu dan nog geen 16, en is het dus nog allemaal vet leuk als ik ff een stukkie kan rijden dus dan jakker ik ook egt tot 10000 toeren..maar op mn 16e doe ik vast wel wat rustiger aan..
heeft iemand ervaring met een kabel boom vervangen?
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
rik hulkenberg |
29-6-2008 19:42 |
Posts: 10029 |
nja de meeste cilinder zijn niet echt gemaakt om odner de 6000 toeren te schakelen
alleen de meeste orginele cilinders dan heb je meer betrouwbaarheid
als je de kabelboom wilt vervangen kan je beter een goede 2 handse kopen
heb er zelf problemen mee gehad en mischien nog iemand anders die er ook al een breuk in heeft
voorderest is het niet moeilijk gewoon kleur bij kleur
|
|
|
|
Honda MB70cc |
29-6-2008 19:50 |
Posts: 669 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
nja de meeste cilinder zijn niet echt gemaakt om odner de 6000 toeren te schakelen
alleen de meeste orginele cilinders dan heb je meer betrouwbaarheid
als je de kabelboom wilt vervangen kan je beter een goede 2 handse kopen
heb er zelf problemen mee gehad en mischien nog iemand anders die er ook al een breuk in heeft
voorderest is het niet moeilijk gewoon kleur bij kleur
huh hoebedoel je, niet gemaakt om onder de 6000 te schakelen..dat je met de meeste cilinders wel meer toeren kunt maken zegmaar?
en waarom geen nieuwe immitatie kabelboom, een immitatie cilinder is idd niet zo goed, maar een kabelboom maakt tog niks uit? krijgt tog niet zoveel te verduren...
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
rik hulkenberg |
29-6-2008 19:55 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]
huh hoebedoel je, niet gemaakt om onder de 6000 te schakelen..dat je met de meeste cilinders wel meer toeren kunt maken zegmaar?
en waarom geen nieuwe immitatie kabelboom, een immitatie cilinder is idd niet zo goed, maar een kabelboom maakt tog niks uit? krijgt tog niet zoveel te verduren...
nja je het moet idd wel mogenlijk zijn om onder de 6k te schakelen maar dat rijd niet echt fijn
als je een imitatie boom koopt is heb je kans dat je hem koopt met al een breuk
heb er ervaring mee
en de isolatie bij het ballenhoofd gaat heel snel stuk
|
|
|
|
leonmt5 |
29-6-2008 20:18 |
Posts: 799 |
nou dat valt ook wel weer mee, ik knap zelf veel honda's op ( verschillende types ) en heb nog nooit problemen met kabels gehad.
makkelijk is een bedradingsschema, als je de draden goed volgt ( kleuren kloppen soms niet ) dan moet alles goed komen. zo heel moeilijk is het niet.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
Honda MB70cc |
29-6-2008 20:39 |
Posts: 669 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]
nja je het moet idd wel mogenlijk zijn om onder de 6k te schakelen maar dat rijd niet echt fijn
als je een imitatie boom koopt is heb je kans dat je hem koopt met al een breuk
heb er ervaring mee
en de isolatie bij het ballenhoofd gaat heel snel stuk
Klopt, ik vind hoge toeren ook een stuk fijner
Maar het lijkt me sterk dat je dan een kabelboom koopt met een breuk erin..ik heb het wel over gloednieuw he? en als er een breuk in zit ga je tog gewoon terug..niks aan het handje en anders doe ik wel wat zwarte ductape om die isolatie band, is het niet kapot te krijgen!
@leon:
Zou er niet een goed schema en uitleg over het aansluiten bij de kabelboom zelf zitten? als je die koopt via www.Honda-m-shop.nl ?
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
Saknet |
29-6-2008 21:39 |
Posts: 10355 |
de kabelboom is zelf het schema al voor de doorgewinterde elektricien
magoed schemas hebben ze hier ook wel
http://www.brommerforum.nl/knowledgebase
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-6-2008 om 21:39 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Honda MB70cc |
29-6-2008 21:42 |
Posts: 669 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
de kabelboom is zelf het schema al voor de doorgewinterde elektricien
magoed schemas hebben ze hier ook wel
http://www.brommerforum.nl/knowledgebase
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-6-2008 om 21:39 uur.
jaa, nou ik ben echt een prutser op electronica gebied:p
en zo'n schema, pffuuu..t/m havo 3 zonder leren red ik nog wel, maar zo'n schema snappen...holy shit:P misschien slimmer om te laten doen zoiets?
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
mtlover |
29-6-2008 21:43 |
Posts: 2372 |
Gewoon je gezonde verstand gebruiken en anders gewoon even een nieuwe boom halen..
|
|
|
|
rik hulkenberg |
29-6-2008 21:46 |
Posts: 10029 |
ik heb mbo bol 2 gedaan maar ik snap het wel
|
|
|
|
Honda MB70cc |
29-6-2008 21:51 |
Posts: 669 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Gewoon je gezonde verstand gebruiken en anders gewoon even een nieuwe boom halen..
jaa, ik heb de accu aangesloten(nieuw) en alles doorgemeten, maar nergens staat zowat stroom op..mn contact slot is naar de tering..(staat altijd op contact) dus ik kan um ook starten zonder sleuteltje..het ligt wle aan het conct slot..want soms als ik wat piegel met de sleuter in het contact slot doet hij het opeens weer..maar zo'n ding kost een keer een 10tje en is ook vrijmakkelijk in het cockpitje te bouwen..maja moet dus zoviso een nieuwe boom..
maar zoals die draden die van de ontsteking komen..dat zit allemaal aan een kabel boom ja? moet k dat dus oko allemaal vervange?
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
rik hulkenberg |
29-6-2008 21:54 |
Posts: 10029 |
nee dat zit op een 6polig stekker blokje als je er dat nog op heb zitten ?
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 29-6-2008 om 21:54 uur.
|
|
|
|
Honda MB70cc |
29-6-2008 22:48 |
|
bulteman |
30-6-2008 22:37 |
Posts: 1956 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]
helemaal waar, maargoed je vergeet dat als ik zegmaar 1300 euro in een honda MB steek (blok goed gereviseert, mooi opspuiten, nieuwe bekabeling, alles nieuw en echte honda onderdelen) dan ben ik wel 1300 euro kwijd, maar is de waarde van de brommer ongeveer 900-1000 euro..en als ik nu een aprilia koop voor 1300, is hij ook echt 1300 waard, en bij een honda mb weer niet..dus ik denk dat ik dan toch maar voor een aprilia ga.
is een aprilia goed? lopen ze niet gouw kapot, kan ik er zelf wat aan sleutelen of moet ik dan echt naar een bromboer? zijn er nog andere niet te dure merken? die ook goed zijn van kwaliteit. ik heb namelijk het gevoel bij Rieju, dat het gewoon ronduit slecht is.
Derbi gpr 2002-2003!!
mooie, betaalbare brommers
voor 1100 heb je al best fatsoenlijk mooie dingen
|
|
Als het regent in September, valt kerst in December. |
|