Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #50619 - Honda Mb, of toch wat anders?
|
Pagina 2 van 3
|
Dit topic is 2175 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Frysk |
29-6-2008 17:05 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]
Nouja, niet dat ik niet kan sleutelen:p dat lukt me wel aardig hoor gewoon dat er achtermekaar alles kapot gaat aan die Mb's, en ik denk dat dat minder is bij een nieuwere brommer, bv een Aprilia dus.
Verder heb je zekerweten gelijk dat een honda MB makkelijke techniek is, en dat een aprilia zo ingewikkeld is dat ik er wss niet genoeg verstand van heb om daar wat van te maken.
En als ik naar vrienden kijk(ook allemaal Mb-drivers), die zitten verweg op school dus gaan met de bus naar school, die rijden alleen savonds met mooi weer op hun brommer..en daar hoor je de lagers in het blok janken bij wijze van spreke, dan ben ik helemaal bang dat die van mij het nog geen jaar volhoud omdat ik iederedag 20 km rijd (naar school) en na schooltijd nog wel 30(werk en vrijetijd), dus zo'n 50 perdag gemiddeld.
Maargoed, jullie zeggen dus dat een aprilia net zo vaak stukloopt dan een MB?
om die lagerspeling hoef je niet te kijken een MT en MB kan nog zoveel speling hebben, ze blijven het gewoon goed doen (Ikkejw rijd nu al 2 jaar op een MT met zoveel speling dat het vliegwiel tegen de spoelen aankomen en hij is er nog nooit mee opgehouden)
MB is wel betrouwbaar hoor zou zo eigenlijk niet weten wat er mis met een MB zou moeten gaan... onderdelen zijn vrij masief dus slijtage valt ook keihard mee,
mooiste is als je een MB8 blokje haalt en die origineel houd, bulten koppel, onverwoestbaar en rijd netjes 85
|
|
giggitybyte |
|
Honda MB70cc |
29-6-2008 17:38 |
Posts: 669 |
hhm, het zal wss ook wel goed zitten.
maar volgensmij past een mb8 blok niet op een MB5 frame als ik me niet vergis. (ding voor de blok beugels zit dan in de weg). en ag, met mn 70cctje loopt hij nu 90-100 op mijn Teller, zullen wel 80-90 echte Km's zijn..nou paar correctie eraf zit je op zegmaar 80 op de rollerbank..is nog te overzien toch?
naja, ik denk dat ik mn trouwe 2 wieler maar thuis houd..hij schakelt goed, geen speling op mn vliegwiel, ook niet in het bal hoofd, een beetje in mn achterbrug maar ik weet al hoe ik dat kan verhelpen..
offtoppic zou ik zeggen?
ik word pas over 5 maanden 16, dus als ik mn MB helemaal tip top heb (over een maandje ofzo) dan ga ik denk ik een puchje kopen, die helemaal strippen, mooi spuiten enzo en die gewoon hebben voor wanneer mn MB kapot loopt, omdat ik toch wel 20Km perdag moet maken minimaal
Dit bericht is gewijzigd door Honda MB70cc op 29-6-2008 om 17:39 uur.
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
rik hulkenberg |
29-6-2008 17:50 |
Posts: 10029 |
mb8 blok past bijna zo in een mb5
alleen de beugel bij de cilinderkop moet aangepast worden
wat voor 70cc heb jij ? imi
|
|
|
|
Saknet |
29-6-2008 17:55 |
Posts: 10355 |
als je nieuwe lagers erin hebt, dan gaan die echt wel langer mee dan
20x365km = 7300km
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Honda MB70cc |
29-6-2008 17:56 |
Posts: 669 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
mb8 blok past bijna zo in een mb5
alleen de beugel bij de cilinderkop moet aangepast worden
wat voor 70cc heb jij ? imi
Ik heb geen idee, staat niks op, maar volgensmij geen immitatie, maar de vorige eigenaar wist het ook niet..is er een manier om erachter te komen dan?
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
Honda MB70cc |
29-6-2008 18:03 |
Posts: 669 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
als je nieuwe lagers erin hebt, dan gaan die echt wel langer mee dan
20x365km = 7300km
jaa, 7300Km+nog vrijetijds Km's he..ik denk wel dik 10.000-15.000 km per jaar wat ik zal maken...tja, gereviseert moet hij wss tog wel worden..
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
rik hulkenberg |
29-6-2008 18:06 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]
Ik heb geen idee, staat niks op, maar volgensmij geen immitatie, maar de vorige eigenaar wist het ook niet..is er een manier om erachter te komen dan?
meestal als er niks opstaat is het meestal een imitatie
als je heel veel teoren maakt moet je je blok idd snel reviseren
haal anders een hm167 dat rijd al met een hele lagen toeren snel
maak zelf als ik 55 rij 6000toeren rijd heel rustig enzo
|
|
|
|
Tombrom |
29-6-2008 18:08 |
Posts: 15925 |
brommers moet je aansleutelen is gewoon een feit.
alsje geen zin in gezijk hebt moet je gewoon een brommer nieuw kopen.
weet je zeker dat het goed is en jij bent de enigste die erop gereden heeft. is ook wel een fijn gevoel.
voor de rest aprilia rs is een prima brommer mits goed onderhouden. maar dat geld voor alle brommers.
voor de rest kijk zelf wat je mooi vind en kijk niet naar de meening van bf. blijft altijd een groep pak honda en een andere groep koop wat nieuws.
|
|
|
|
Saknet |
29-6-2008 18:11 |
Posts: 10355 |
Dan weetje zeker dat het goed zit? nou dan heb jij het boek van Bell zeker nog nooit gelezen
ja je kan gaan kijken naar wat je mooi vind, maar niet iedereen heeft ("te" veel geld voor dure reserve onderdelen die je met iedere fiets toch wel nodig gaat heben.
Je kan ook gewoon blij zijn met wat je hebt, en gebruik maken van het feit dat het spul goedkoper is door er mee te experimenteren en er nog wat van te leren.
overigens heb ik verhalen gehoord van 50.000km met ori hm167 cilinder maar ik vermoed dat er dan wel een keer een zuigertje is vervangen.
Wil je echt zekerheid over hoeveel onderhoud je spul nodig is, ga dan opzoek naar een origineel werkplaatsboekje van honda en een van een RS
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-6-2008 om 18:18 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Honda MB70cc |
29-6-2008 18:16 |
Posts: 669 |
@rik:
Mhwaa, een nieuwe cilinder haal ik niet zolang deze het volhoud en ach, zou die immitatie rotzooi echt zó slecht zijn dan..ik rijd wel veel toeren ja, schakel vaak neit voor 8000..en ja volgas is volgas he..tot hij niet harder wil..en dat is ook in de 4 bij 10500 toeren..
@tombrom (toffe naam)
Jup, en daarom vind ik dat ook niet erg ofzo zolang ik maar niet meer sleutel dan rijd zegmaar
@saknet
Jaa, naja ik reviseer um denk ik pas zodra hij stuk loopt...
Dat over dat puchje, goed idee of is dat niks waard, iemand ervaring??
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
ikkejw |
29-6-2008 18:21 |
Posts: 9886 |
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Honda MB70cc |
29-6-2008 18:24 |
Posts: 669 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]
haha, je hebt precies dezelfde instelling als mij, gewoon niks aan doen tot het ècht niet anders kan
precies:P zolang het goed gaat, gaat het goed..geen onnodige kosten maken ja:P?
|
|
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan |
|
Frysk |
29-6-2008 18:42 |
|
Uncatchable |
29-6-2008 18:43 |
Posts: 538 |
|
|
|
|
rik hulkenberg |
29-6-2008 19:31 |
Posts: 10029 |
10500 toeren is wel redelijk veel voor een mb ik schakel tussen de 5000 en de 5500 daarom slijt alles veel minder
ik moet bij de 15000km mijn zuiger al vervangen
voor 75euro heb je al een uitgehoonde hm167+zuiger
|
|
|
|
Dit topic is 2175 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 2 van 3
|
|