Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda Mb, of toch wat anders?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 972 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50619 - Honda Mb, of toch wat anders?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2175 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 29-6-2008 17:05 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]


Nouja, niet dat ik niet kan sleutelen:p dat lukt me wel aardig hoor gewoon dat er achtermekaar alles kapot gaat aan die Mb's, en ik denk dat dat minder is bij een nieuwere brommer, bv een Aprilia dus.

Verder heb je zekerweten gelijk dat een honda MB makkelijke techniek is, en dat een aprilia zo ingewikkeld is dat ik er wss niet genoeg verstand van heb om daar wat van te maken.

En als ik naar vrienden kijk(ook allemaal Mb-drivers), die zitten verweg op school dus gaan met de bus naar school, die rijden alleen savonds met mooi weer op hun brommer..en daar hoor je de lagers in het blok janken bij wijze van spreke, dan ben ik helemaal bang dat die van mij het nog geen jaar volhoud omdat ik iederedag 20 km rijd (naar school) en na schooltijd nog wel 30(werk en vrijetijd), dus zo'n 50 perdag gemiddeld.

Maargoed, jullie zeggen dus dat een aprilia net zo vaak stukloopt dan een MB?



om die lagerspeling hoef je niet te kijken een MT en MB kan nog zoveel speling hebben, ze blijven het gewoon goed doen (Ikkejw rijd nu al 2 jaar op een MT met zoveel speling dat het vliegwiel tegen de spoelen aankomen en hij is er nog nooit mee opgehouden)

MB is wel betrouwbaar hoor zou zo eigenlijk niet weten wat er mis met een MB zou moeten gaan... onderdelen zijn vrij masief dus slijtage valt ook keihard mee,

mooiste is als je een MB8 blokje haalt en die origineel houd, bulten koppel, onverwoestbaar en rijd netjes 85

 
giggitybyte
Honda MB70cc 29-6-2008 17:38 Print reply

Posts: 669
hhm, het zal wss ook wel goed zitten.

maar volgensmij past een mb8 blok niet op een MB5 frame als ik me niet vergis. (ding voor de blok beugels zit dan in de weg). en ag, met mn 70cctje loopt hij nu 90-100 op mijn Teller, zullen wel 80-90 echte Km's zijn..nou paar correctie eraf zit je op zegmaar 80 op de rollerbank..is nog te overzien toch?

naja, ik denk dat ik mn trouwe 2 wieler maar thuis houd..hij schakelt goed, geen speling op mn vliegwiel, ook niet in het bal hoofd, een beetje in mn achterbrug maar ik weet al hoe ik dat kan verhelpen..

offtoppic zou ik zeggen?

ik word pas over 5 maanden 16, dus als ik mn MB helemaal tip top heb (over een maandje ofzo) dan ga ik denk ik een puchje kopen, die helemaal strippen, mooi spuiten enzo en die gewoon hebben voor wanneer mn MB kapot loopt, omdat ik toch wel 20Km perdag moet maken minimaal

Dit bericht is gewijzigd door Honda MB70cc op 29-6-2008 om 17:39 uur.
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
rik hulkenberg 29-6-2008 17:50 Print reply

Posts: 10029
mb8 blok past bijna zo in een mb5
alleen de beugel bij de cilinderkop moet aangepast worden
wat voor 70cc heb jij ? imi
 
Saknet 29-6-2008 17:55 Print reply

Posts: 10355
als je nieuwe lagers erin hebt, dan gaan die echt wel langer mee dan
20x365km = 7300km
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Honda MB70cc 29-6-2008 17:56 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
mb8 blok past bijna zo in een mb5
alleen de beugel bij de cilinderkop moet aangepast worden
wat voor 70cc heb jij ? imi


Ik heb geen idee, staat niks op, maar volgensmij geen immitatie, maar de vorige eigenaar wist het ook niet..is er een manier om erachter te komen dan?
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Honda MB70cc 29-6-2008 18:03 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
als je nieuwe lagers erin hebt, dan gaan die echt wel langer mee dan
20x365km = 7300km

jaa, 7300Km+nog vrijetijds Km's he..ik denk wel dik 10.000-15.000 km per jaar wat ik zal maken...tja, gereviseert moet hij wss tog wel worden..

 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
rik hulkenberg 29-6-2008 18:06 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]


Ik heb geen idee, staat niks op, maar volgensmij geen immitatie, maar de vorige eigenaar wist het ook niet..is er een manier om erachter te komen dan?

meestal als er niks opstaat is het meestal een imitatie
als je heel veel teoren maakt moet je je blok idd snel reviseren
haal anders een hm167 dat rijd al met een hele lagen toeren snel
maak zelf als ik 55 rij 6000toeren rijd heel rustig enzo
 
Tombrom 29-6-2008 18:08 Print reply

Posts: 15925
brommers moet je aansleutelen is gewoon een feit.

alsje geen zin in gezijk hebt moet je gewoon een brommer nieuw kopen.

weet je zeker dat het goed is en jij bent de enigste die erop gereden heeft. is ook wel een fijn gevoel.

voor de rest aprilia rs is een prima brommer mits goed onderhouden. maar dat geld voor alle brommers.

voor de rest kijk zelf wat je mooi vind en kijk niet naar de meening van bf. blijft altijd een groep pak honda en een andere groep koop wat nieuws.
 
Saknet 29-6-2008 18:11 Print reply

Posts: 10355
Dan weetje zeker dat het goed zit? nou dan heb jij het boek van Bell zeker nog nooit gelezen

ja je kan gaan kijken naar wat je mooi vind, maar niet iedereen heeft ("te"veel geld voor dure reserve onderdelen die je met iedere fiets toch wel nodig gaat heben.

Je kan ook gewoon blij zijn met wat je hebt, en gebruik maken van het feit dat het spul goedkoper is door er mee te experimenteren en er nog wat van te leren.

overigens heb ik verhalen gehoord van 50.000km met ori hm167 cilinder maar ik vermoed dat er dan wel een keer een zuigertje is vervangen.

Wil je echt zekerheid over hoeveel onderhoud je spul nodig is, ga dan opzoek naar een origineel werkplaatsboekje van honda en een van een RS




Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-6-2008 om 18:18 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Honda MB70cc 29-6-2008 18:16 Print reply

Posts: 669
@rik:

Mhwaa, een nieuwe cilinder haal ik niet zolang deze het volhoud en ach, zou die immitatie rotzooi echt zó slecht zijn dan..ik rijd wel veel toeren ja, schakel vaak neit voor 8000..en ja volgas is volgas he..tot hij niet harder wil..en dat is ook in de 4 bij 10500 toeren..

@tombrom (toffe naam)
Jup, en daarom vind ik dat ook niet erg ofzo zolang ik maar niet meer sleutel dan rijd zegmaar

@saknet
Jaa, naja ik reviseer um denk ik pas zodra hij stuk loopt...


Dat over dat puchje, goed idee of is dat niks waard, iemand ervaring??
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
ikkejw 29-6-2008 18:21 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
@rik:
Mhwaa, een nieuwe cilinder haal ik niet zolang deze het volhoud en ach, zou die immitatie rotzooi echt zó slecht zijn dan..ik rijd wel veel toeren ja, schakel vaak neit voor 8000..en ja volgas is volgas he..tot hij niet harder wil..en dat is ook in de 4 bij 10500 toeren..

@tombrom (toffe naam)
Jup, en daarom vind ik dat ook niet erg ofzo zolang ik maar niet meer sleutel dan rijd zegmaar

@saknet
Jaa, naja ik reviseer um denk ik pas zodra hij stuk loopt...


haha, je hebt precies dezelfde instelling als mij, gewoon niks aan doen tot het ècht niet anders kan
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Honda MB70cc 29-6-2008 18:24 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


haha, je hebt precies dezelfde instelling als mij, gewoon niks aan doen tot het ècht niet anders kan

precies:P zolang het goed gaat, gaat het goed..geen onnodige kosten maken ja:P?
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Frysk 29-6-2008 18:42 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]


haha, je hebt precies dezelfde instelling als mij, gewoon niks aan doen tot het ècht niet anders kan


jij hebt tot nu toe alleen maar een zuigertje en nieuwe banden gekocht voor je MT
 
giggitybyte
Uncatchable 29-6-2008 18:43 Print reply

Posts: 538
ik denk dat je in het zelfde probleem zit als mij ik ben mijn honda nu ook aan het opbouwen en het geeft soms problemen dat je denkt van ik stop ermee maar gwn even door zetten en je heb straks heel veel rij plezier dat garandeer ik je


PS:aprilia's : HEEl veel electronica+als er wat stuk gaat IS het ook echt stuk
 
rik hulkenberg 29-6-2008 19:31 Print reply

Posts: 10029
10500 toeren is wel redelijk veel voor een mb ik schakel tussen de 5000 en de 5500 daarom slijt alles veel minder
ik moet bij de 15000km mijn zuiger al vervangen

voor 75euro heb je al een uitgehoonde hm167+zuiger

 

Dit topic is 2175 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved