Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda Mb, of toch wat anders?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 910 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50619 - Honda Mb, of toch wat anders?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2176 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda MB70cc 29-6-2008 13:00 Print topicpost

Posts: 669
hey

Ik heb nu een Honda MB..ding start netjes entc. rijd verder goed, moet miss wat kleinere sproeier, maargoed..

ik ben nog geen 16, en heb deze gekocht om opteknappen en dan zelf op rijden. Maar nu ik hem aan het opknappen ben, werkt het een beetje zo, dat als ik het ene gemaakt heb..gaat het andere alweer kapot..moet je nagaan wat er gebeurt als ik er iederedag 20km (of meer) mee moet rijden.

Daarom zat ik te denken om deze brommer (die tog al zo'n 20 jaar oud is) te verkopen en wat nieuwers te kopen (Aprilia RS heeft bij mij de voorkeur) Ik denk dat die dingen wat mindervaak kapot zullen lopen dan een 20 jaar oude honda.

wat zijn jullie ervaringen met oude honda's/een aprilia uit 2002 ofzo..en welke andere modernere brommers zijn er nog (Bj +/- 2002) voor ongeveer 1300 euro?


 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan

mb-rider 29-6-2008 13:01 Print reply

Posts: 453
mb moet je altijd in 1 keer goed opknappen qua motorblok en elektra,, anders heb je idd telkens dat er iets kapot gaat..
had het eerst ook,,

edit: aprilia's , rieju's etcc de nieuwe spul is ook neit altijd wat je zegt betrouwbaar , vriend had een rs en dat ding stond ook om de week stil omdat er wat kapot was. (en hij liet hem steeds maken bij de bromboer )

je moet dus idd gewoon goed kijke en informeren voordat je ietts koopt..

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 29-6-2008 om 13:05 uur.
 
stephan777 29-6-2008 13:02 Print reply

Posts: 7259
ik geef je 1 tip.

goed informeren naar de brommer die je gaat kopen en niet de eerste beste kopen.

en geen afgebeunde kopen
 
Honda MB70cc 29-6-2008 13:39 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
mb moet je altijd in 1 keer goed opknappen qua motorblok en elektra,, anders heb je idd telkens dat er iets kapot gaat..
had het eerst ook,,

edit: aprilia's , rieju's etcc de nieuwe spul is ook neit altijd wat je zegt betrouwbaar , vriend had een rs en dat ding stond ook om de week stil omdat er wat kapot was. (en hij liet hem steeds maken bij de bromboer )

je moet dus idd gewoon goed kijke en informeren voordat je ietts koopt..

Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 29-6-2008 om 13:05 uur.


Ja, dat is eigenlijk het enigste wat me ''troost'' dat ik die mb zelf wel kan maken zolang het geen electronica is. Maar volgendjaar Havo 4, dus denk ik niet dat ik dan alle tijd heb om onder mn brommer te liggen..en toch heb ik het rare idee dat honda's vaker kapot lopen omdat het zo oud is..veel vrienden van mij hebben hem ook om de haveklap kapot..
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
ikkejw 29-6-2008 13:47 Print reply

Posts: 9886
meestal zijn het de imitatie onderdelen die het snel begeven, probeer dus zo vaak mogelijk merkspul te kopen. liefst origineel, maar dat is niet te betalen.

k-star, dmp, bzs zijn bijvoorbeeld imitatie merken.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Sypie_Honda 29-6-2008 14:14 Print reply

Posts: 13830
meestal word er inderdaad bezuinigt op de onderdelen. want waarom zou je iets duurders gaan kopen als het ook goedkoop kan?

maar die duurdere onderedelen zijn vaak ook van een veel betere kwaliteit.

het is zo met de Honda's,
die dingen gaan al 20 - 25 jaar mee, en er werd in al die tijd door jan en alleman aan gesleuteld. wat vaak niet altijd even goed gebeurd.

als je dat geld wat je van plan bent om in een RS50 te steken, nou aan je honda uitgeeft. dan krijg je een zeer betrouwbare brommer.

tis nou ook of je dat wilt, met een RS ben je in een keer klaar zonder vieze handen. maar dan heb je wel een brommer die iedereen al heeft, met een MB ben je net wat aparter.

en ligt er natuurlijk aan wat je zelf mooi vind.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Honda MB70cc 29-6-2008 14:36 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
meestal word er inderdaad bezuinigt op de onderdelen. want waarom zou je iets duurders gaan kopen als het ook goedkoop kan?

maar die duurdere onderedelen zijn vaak ook van een veel betere kwaliteit.

het is zo met de Honda's,
die dingen gaan al 20 - 25 jaar mee, en er werd in al die tijd door jan en alleman aan gesleuteld. wat vaak niet altijd even goed gebeurd.

als je dat geld wat je van plan bent om in een RS50 te steken, nou aan je honda uitgeeft. dan krijg je een zeer betrouwbare brommer.

tis nou ook of je dat wilt, met een RS ben je in een keer klaar zonder vieze handen. maar dan heb je wel een brommer die iedereen al heeft, met een MB ben je net wat aparter.

en ligt er natuurlijk aan wat je zelf mooi vind.


helemaal waar, maargoed je vergeet dat als ik zegmaar 1300 euro in een honda MB steek (blok goed gereviseert, mooi opspuiten, nieuwe bekabeling, alles nieuw en echte honda onderdelen) dan ben ik wel 1300 euro kwijd, maar is de waarde van de brommer ongeveer 900-1000 euro..en als ik nu een aprilia koop voor 1300, is hij ook echt 1300 waard, en bij een honda mb weer niet..dus ik denk dat ik dan toch maar voor een aprilia ga.

is een aprilia goed? lopen ze niet gouw kapot, kan ik er zelf wat aan sleutelen of moet ik dan echt naar een bromboer? zijn er nog andere niet te dure merken? die ook goed zijn van kwaliteit. ik heb namelijk het gevoel bij Rieju, dat het gewoon ronduit slecht is.
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
rik hulkenberg 29-6-2008 14:38 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]


helemaal waar, maargoed je vergeet dat als ik zegmaar 1300 euro in een honda MB steek (blok goed gereviseert, mooi opspuiten, nieuwe bekabeling, alles nieuw en echte honda onderdelen) dan ben ik wel 1300 euro kwijd, maar is de waarde van de brommer ongeveer 900-1000 euro..en als ik nu een aprilia koop voor 1300, is hij ook echt 1300 waard, en bij een honda mb weer niet..dus ik denk dat ik dan toch maar voor een aprilia ga.

is een aprilia goed? lopen ze niet gouw kapot, kan ik er zelf wat aan sleutelen of moet ik dan echt naar een bromboer? zijn er nog andere niet te dure merken? die ook goed zijn van kwaliteit. ik heb namelijk het gevoel bij Rieju, dat het gewoon ronduit slecht is.

maar dan kan de mb wel weer een hele tijd mee
als je een rs koopt heb je kans dat je steeds dingen moet vervangen wat je nu met je mb hebt

 
antonhonda 29-6-2008 14:39 Print reply

Posts: 3616
maar als je voor 1300 een aprilia weet je nog niet of die goed is en met een honda mb 1300 alles nieuwe weet je dat wel
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Honda MB70cc 29-6-2008 14:45 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

maar dan kan de mb wel weer een hele tijd mee
als je een rs koopt heb je kans dat je steeds dingen moet vervangen wat je nu met je mb hebt


Jaa, nou dat is eigenlijk de vraag een beetje, omdat die aprilia dan tog wel vrij nieuw is zegmaar vergeleken met een MB..en 1300 euro in een MB stoppen zou ik nooit doen, ik heb er nu 650 in zitten denk ik, en dan moet ik al mn electronica nog maken..

en ik wil ook wel 1700 euro voor een goeie niewe schakel brommer geven, want je moet eigenlijk kijken naar hoeveel afschrijving je hebt niet naar wat hij kost.
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Saknet 29-6-2008 15:39 Print reply

Posts: 10355
je zegt dat als jij iets op jouw manier "fixt" dat er gelijk weer iets stuk gaat.

Moet je vooral een RS kopen en daaraan gaan sleutelen, blijft niks van over.

je zegt dat je het liefst alles zelf wilt maken. (zolang het geen elektro is)

moet je vooral een rs kopen met de wereld elektro

Dan ben je echt wel een stuk beter af met een honda MB.

En begrijp deze vuistregel ook een keer: Hoe minder onderdelen, hoe minder kans dat er iets kapot gaat


 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Henk-88 29-6-2008 16:20 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
En begrijp deze vuistregel ook een keer: Hoe minder onderdelen, hoe minder kans dat er iets kapot gaat




Da's een opsteker voor lui met een prothese
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Honda MB70cc 29-6-2008 16:23 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
je zegt dat als jij iets op jouw manier "fixt" dat er gelijk weer iets stuk gaat.

Moet je vooral een RS kopen en daaraan gaan sleutelen, blijft niks van over.

je zegt dat je het liefst alles zelf wilt maken. (zolang het geen elektro is)

moet je vooral een rs kopen met de wereld elektro

Dan ben je echt wel een stuk beter af met een honda MB.

En begrijp deze vuistregel ook een keer: Hoe minder onderdelen, hoe minder kans dat er iets kapot gaat




Nouja, niet dat ik niet kan sleutelen:p dat lukt me wel aardig hoor gewoon dat er achtermekaar alles kapot gaat aan die Mb's, en ik denk dat dat minder is bij een nieuwere brommer, bv een Aprilia dus.

Verder heb je zekerweten gelijk dat een honda MB makkelijke techniek is, en dat een aprilia zo ingewikkeld is dat ik er wss niet genoeg verstand van heb om daar wat van te maken.

En als ik naar vrienden kijk(ook allemaal Mb-drivers), die zitten verweg op school dus gaan met de bus naar school, die rijden alleen savonds met mooi weer op hun brommer..en daar hoor je de lagers in het blok janken bij wijze van spreke, dan ben ik helemaal bang dat die van mij het nog geen jaar volhoud omdat ik iederedag 20 km rijd (naar school) en na schooltijd nog wel 30(werk en vrijetijd), dus zo'n 50 perdag gemiddeld.

Maargoed, jullie zeggen dus dat een aprilia net zo vaak stukloopt dan een MB?
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Henk-88 29-6-2008 16:26 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
[...]


Nouja, niet dat ik niet kan sleutelen:p dat lukt me wel aardig hoor gewoon dat er achtermekaar alles kapot gaat aan die Mb's, en ik denk dat dat minder is bij een nieuwere brommer, bv een Aprilia dus.

Verder heb je zekerweten gelijk dat een honda MB makkelijke techniek is, en dat een aprilia zo ingewikkeld is dat ik er wss niet genoeg verstand van heb om daar wat van te maken.

En als ik naar vrienden kijk(ook allemaal Mb-drivers), die zitten verweg op school dus gaan met de bus naar school, die rijden alleen savonds met mooi weer op hun brommer..en daar hoor je de lagers in het blok janken bij wijze van spreke, dan ben ik helemaal bang dat die van mij het nog geen jaar volhoud omdat ik iederedag 20 km rijd (naar school) en na schooltijd nog wel 30(werk en vrijetijd), dus zo'n 50 perdag gemiddeld.

Maargoed, jullie zeggen dus dat een aprilia net zo vaak stukloopt dan een MB?



Gewoon blokje van de MB reviseren en zorgen voor goede remmerij dan loopt het prima en is betrouwbaar.
Mijn even oude TSX loopt al tijden zo en voor een rit van 250 km neem ik alleen een extra bougie mee..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Honda MB70cc 29-6-2008 16:39 Print reply

Posts: 669
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Gewoon blokje van de MB reviseren en zorgen voor goede remmerij dan loopt het prima en is betrouwbaar.
Mijn even oude TSX loopt al tijden zo en voor een rit van 250 km neem ik alleen een extra bougie mee..


Ja zou dat nodig zijn? blokje reviseren? loopt prima, start in 1 kick als hij koud is, loopt meteen stadsionair, trekt netjes, alleen misschien wat te grote sproeier..maar dat bekijken ik komende week even..weet jij zo wat dat kost dan, een blokje laten reviseren? Het is een 70CC. Ik kan wel wat sleutelen, maar een blok reviseren durf ik toch nog niet aan..

en een compleet nieuwe kabelboom aansluiten, is dat moeilijk? of is dat even hop hop hop klaar? ik ben egt een uber noob op electronica gebied!
 
Swaffel'n: Met mien half stieve lul det wief teeng de bek an sloan
Henk-88 29-6-2008 16:44 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MB70cc
Ja zou dat nodig zijn? blokje reviseren?



Dat kan ik van hieruit niet beoordelen.
Ik doe het gewoon voor de zekerheid met het oog op de betrouwbaarheid..

Kabelboom aansluiten is soms een pokkewerkje maar uiteindelijk zal je er wel uitkomen.
Ik haal juist de kabelbomen van m'n broms af en doe alleen snoertjes naar de verlichting. Nooit gedonder mee..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 2176 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved