Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - DMP 50cc cilinder mtx-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50616 - DMP 50cc cilinder mtx-sh
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maikel-1991 29-6-2008 10:20 Print topicpost

Posts: 545
Hallo,

ik heb laatst deze cilinder gekocht, en erop gezet, maar ik weet er op geen enkele afstelling kracht uit te krijgen. Ik heb het geprobeert met een 13mm en 18mm keihin. harder als 40km komt ie niet. Is het misschien de zuiger de een rare bovenkant heeft? (zie http://www.bromfiets...op/foto/BO620741.jpg ) Ik heb al zon beetje alle sproeiers geprobeerd en de ontsteking.



Heeft iemand ervaring met deze cilinder?

Dit bericht is gewijzigd door maikel-1991 op 29-6-2008 om 10:24 uur.
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D

De Schout 29-6-2008 10:25 Print reply
Posts: 5327
ligt niet aan de zuiger denk. maar maak eens een poortmap van dat geval, of in ieder geval een foto van de binnenkant.
 
tune tweak fiddle bang bummer
maikel-1991 29-6-2008 10:31 Print reply

Posts: 545
euhm ja wat je ik je al kan vertellen, is dat de poorten hetzelfde zijn als een ori mtx cilinder, alleen is de uitlaatpoort iets iets groter en de poorten liggen iets hoger(hoegtoerige cilindeR)Maar als de zuiger onderaan staat , is er nog ruimte onder de spoelpoorten en uitlaatpoort door de rare oplopende vorm van de zuiger
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
von hirkebosj 29-6-2008 10:44 Print reply

Posts: 271
ik had laatst bij mijn nsr een fast arrow cilinder erop gezet
niet afgesteld te krijgen en boven de 5000 toeren uit te komen
nu kwam ik er achter dat ik de prop uit de uitlaat moest halen (gewoon een andere besteld.)
zonder uitlaat vliegt ie .. misschien een tip om eens te proberen
 
maikel-1991 29-6-2008 10:46 Print reply

Posts: 545
jah tis al een ontgrensde uitlaat :P Met mijn orige cilinder (42mm zuiger)haalde ik de 70-75 dus dat zal et probleem niet zijn
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
RR89 29-6-2008 10:59 Print reply

Posts: 327
kan je hem in zn 1 of 2 wel in toeren doortrekken, tot 9000 zegmaar?

toen ik bij mijn zundapp er een 50snel op zette trok die ook niet echt in toeren (alleen boven de 6000, als die daar kwam) bij mij was dat een combinatie van een verstopte uitaat, en te klein luchtfiltergat. oja, en een verkeerd afgestelde ontsteking, omdat die was afgesteld op de ori cilinder.

de zuiger ziet er wel vreemd uit ja, misschien dat alwin nog een normale 39mm zuiger heeft liggen die je eventjes kan proberen (oppassen dat die niet vast loopt)
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Fabio 29-6-2008 11:03 Print reply

Posts: 1737
Is gewoon een normale immitatie zuiger hoor.

Een aantal mogelijkheden:

Verstopte lichtfilterelement
Smalle luchtslang
Slechte afstelling carb
Ontsteking te laat
Slechte compressie door lekke kop, kop niet vlak, lekke voetpakking
Verbrandingskamer niet netjes
Membraam niet helemaal goed meer
Te zwaar vertand
Bobine aan het falen
Uitlaat een beetje dichtgekoold
Cilinder gewoon gaar

 
mb-rider 29-6-2008 12:53 Print reply

Posts: 453
niets mis met de vorm van de zuiger.. dat geeft juist in een standaard kop meer druk. (hij maakt de kamer kleiner waardoor er meer compressie ontstaat)..

bij een afgevlakte kop met zo'n zuiger erin is een minder goed idee, omdat dan de compresie verhouding niet meer klopt.
 
maikel-1991 29-6-2008 12:57 Print reply

Posts: 545
nee hij zorgt juist vor lagere dompressie, want die hobbel op de zuiger begint nie aan de rand van de bovenkant vd cilinder :P
 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
mb-rider 29-6-2008 13:00 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
nee hij zorgt juist vor lagere dompressie, want die hobbel op de zuiger begint nie aan de rand van de bovenkant vd cilinder :P


waar krijg je ontsteking... aan de zijkant??
 
maikel-1991 29-6-2008 13:08 Print reply

Posts: 545
nee ff denken hoe zeg je dat:P eum .. als de zuiger helemaal boven staat, en je zou met een mes het stuk zuiger eraf snijden wat er boven uit steekt zou de halve hobbel (die op zuiger zit) eraf zijn. ik ben slecht in uitleggen ik weet het :P






 
Mtx-sh 110cc 6 bak proma 80cc bovenlangs 26 mm mikuni > 35 roller in zn 1 =D
mb-rider 29-6-2008 14:28 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maikel-1991
nee ff denken hoe zeg je dat:P eum .. als de zuiger helemaal boven staat, en je zou met een mes het stuk zuiger eraf snijden wat er boven uit steekt zou de halve hobbel (die op zuiger zit) eraf zijn. ik ben slecht in uitleggen ik weet het :P








:P ik snap wat je bedoelt .. maar je krijgt ontsteking precies het midden van de zuiger. en als de afstand tussen bougie en zuiger kleiner wordt wordt de compresiie groter..
 

Dit topic is 1343 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved