trek je bougiedop en draai je bougie er even uit, kickt hij nu wel licht?
stop nu eens een (M4)boutje in je bougiedop en hou deze van je cilinder/kop/blok af en kick en kijk hoelang de vonk is die hij trekt.
is dit minder dan een halve cm dan moet je het zoeken bij ontstekingspoel/bobine/vliegwiel, meestal trekt hij zoon 7mm (het max wat ik heb meegemaakt op tomos is ruim 10mm)
verder:
springen er vonkjes over tussen je contactpuntjes?? zo jah: condensator vervangen (en contactpuntjes zijn waarschijnlijk ook niet meer lekker dus vervangen of ff opschuren)
staat je ontsteking goed?
met jouw setup raad ik aan:
contactpunten max 0.35 open (met voelermaat)
en zorg dat ze op 1.35mm voor BDP OPENGAAN (met schuifmaat)
succes,
ps. bij het kopen van nieuwe ontstekingsdelen raad ik je aan om Bosch spulletjes te kopen en geen immitatie zooi
kosten:
spoel/bobine 15
condensator 15
contactpuntjes 10
verder zei je dat je veel compressie had, wat versta jij onder veel?
als je je cilinder los trekt, leg dan ff de zuigerveren bovenin (niet helemaal bovenin want daar komen ze nooit als de motor draaid, dus 1cm onder de top ongv)
en hou je duim nu zacht tegen het slotje gedrukt.
als je er nu vanaf recht onder met een zaklamp op schijnt mag je geen licht zien.
zit je zuiger goed om??
pijltje naar uitlaat, en geen slotjes voor poorten, gaten in zuiger naar inlaat.
|