Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Vertex zuiger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 863 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50593 - Vertex zuiger
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2351 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Twizz 27-6-2008 18:44 Print topicpost

Posts: 851
Hoi
Ik heb dus vanmiddag mn cilinder+zuiger weggebracht om m te laten honen. Ik kon hem over anderhalve week ongeveer wel op komen halen(i.v.m. levertijd nieuwe zuiger)

Das allemaal leuk en aardig, zit ik net lekker te BF'en, belt die gast van de zaak mij op, ofdat ik er een Vertex zuiger in wil hebben. Dat zou veel betere kwaliteit zijn, en dan zou ik m morgen waarschijnlijk al weer terug hebben(die hadden ze nog op voorraad).

Hij zei dat het totaalprijsje dan 20 euro omhoog zou gaan(zuiger kostte 40 euro)

Ik heb gewoon ja gezegd, maar is het de prijs eigenlijk wel waard??(alternatief zou een imi zuiger zijn)


Gr erik
 
houw ns op!

Raoul 27-6-2008 18:45 Print reply

Posts: 2997
vertex gaat iig stuk langer mee als zon immi geval, en is beter afgewerkt
 
Aprilia MX (H)
Derbi-Olaf 27-6-2008 18:46 Print reply

Posts: 14999
op zuigers niet besparen
(nu krijg ik keiji op mijn dak)
en vertex is gewoon een goed merk ,, is het echt wel waard !
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Tombrom 27-6-2008 18:47 Print reply

Posts: 15925
ja is het waard
 
Twizz 27-6-2008 18:51 Print reply

Posts: 851
Ok, maar hoe zit het met prestaties??
 
houw ns op!
Derbi-Olaf 27-6-2008 18:52 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Ok, maar hoe zit het met prestaties??

scheelt niet echt veel, in ieder geval zal het niet echt merkbaar zijn. Het is metname de slijtage die flink verminderd.
een merkzuigertje is meestal veel slijtvaster(betere legeringen)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Twizz 27-6-2008 19:04 Print reply

Posts: 851
Njah tis meer da ik nie zo van t inrijden ben,, daardoor heb ik nu al 1 zuiger verneukt.. Maar zal dit dan met deze minder snel gebeuren?
 
houw ns op!
Harold 27-6-2008 19:12 Print reply

Posts: 1052
Mijn ervaring is dat je met kwaliteitszuigers altijd behoorlijk zorgvuldig moet in rijden.
Immi zuigers zijn zo ingereden, kun je na 50 km eigelijk direct wel volluit mee gaan. Bij een vertex heb je best kans op een vastnaaier. Heb het zelf gehad met een vertex zuiger (liep om de haveklap warm om dat ik ook geen zin had om me gas te matigen), daarna een immi er in en daar geen last van gehad. Maar was wel behoorlijk snel aan vervanging toe.

Gewoon ff tegen je zin in netjes inrijden en je zult er veel langer plezier van hebben. En pas op met slechte afstellingen.
 
Twizz 27-6-2008 19:14 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold

Gewoon ff tegen je zin in netjes inrijden en je zult er veel langer plezier van hebben. En pas op met slechte afstellingen.

Het probleem is dat ik nu nog van alles aan t afstellen ben, hoe kan ik dat testen zonder volluit te hoeven gaan?? (Het is overigens alleen de carb waar aanpassingen op gemaakt hoeven worden..)
 
houw ns op!
Henk-88 27-6-2008 19:16 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

Het probleem is dat ik nu nog van alles aan t afstellen ben, hoe kan ik dat testen zonder volluit te hoeven gaan?? (Het is overigens alleen de carb waar aanpassingen op gemaakt hoeven worden..)



Doe dan maar een flink te grote sproeier bij het inrijden en houdt de bougie lekker aan de donkere kant.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Harold 27-6-2008 19:20 Print reply

Posts: 1052
Gewoon een sproeier er in doen die wat aan de grote kant is. Dan proberen of hij lopen wil. Verzuipt hij, iets kleiner en dat net zo lang totdat er netjes mee te rijden valt.
Dan gewoon netjes aan de toegestane snelheid houden en niet vol open trekken. Als je er dan 200 km op hebt zitten dan kun je hem wat armer afstellen en is volluit proberen.
Gaat er om dat hij niet te schraal staat, een klein beetje te rijk is niet schadelijk als je rustig rijdt.
 
Twizz 27-6-2008 21:15 Print reply

Posts: 851
Ok, even over de uiteindelijke prestaties.
Betekend deze betere kwaliteit ook dat ik een grotere carburateur kan nemen??

Of beter gezegd: wat is eigenlijk de grootste carburateur die je met 50snel kunt nemen?
 
houw ns op!
fs180 27-6-2008 21:20 Print reply

Posts: 1346
in principe kan een 30mm wel
echter is niet voor normaal gebruik te rijden

kun je beter 19mm nemen voor straat
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Twizz 27-6-2008 21:22 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs180
in principe kan een 30mm wel
echter is niet voor normaal gebruik te rijden

kun je beter 19mm nemen voor straat

30mm op 50cc???

kan die krukas/drijfstang da wel af??
 
houw ns op!
mtlover 27-6-2008 21:22 Print reply

Posts: 2372
16 - 18mm is voor Honda het mooist. 20 of groter kan ook wel maar is zoals gezegd voor op straat niet ideaal door de smalle powerband die je ermee krijgt.
 
Twizz 27-6-2008 21:27 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
16 - 18mm is voor Honda het mooist. 20 of groter kan ook wel maar is zoals gezegd voor op straat niet ideaal door de smalle powerband die je ermee krijgt.

ok ik zat meer te denken aan 17.5 of 19.5 dellorto..
 
houw ns op!

Dit topic is 2351 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved