Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tsx rijdt niet goed..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1110 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50581 - tsx rijdt niet goed..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mister_D 26-6-2008 22:38 Print topicpost

Posts: 89
Hoi,

ik heb sinds kort een suzuki ts50xk
en hij rijdt niet goed..

heb gereden met een homoet onderlangs en standaard uitlaat
. met de standaard uitlaat rijdt hij wel wat beter maar weinig verschil..

de gehele setup is op het moment nu standaard..

er zit een sproeier 98 in, zat eerst een 92 in.

hij rijdt wel iets beter met een 98 sproeier..
maar hij trekt niet goed door. zowel in lage toeren als in hoge toeren..
hij komt ongeveer tot 8000 a 9000 toeren hooguit en trekt niet verder door..

wat kan ik hieraan doen??

ontsteking afstellen?
andere sproeier??

het luchtfilterhuis heeft wel wat extra gaten.. zijn 3 a 4 gaten in het huis geboord..
 

Henk-88 26-6-2008 22:46 Print reply

Posts: 26703
8-9k ?
Dan heb je vast geen standaard set-up.

En wat voor carb heb je?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Mister_D 26-6-2008 22:48 Print reply

Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
8-9k ?
Dan heb je vast geen standaard set-up.

En wat voor carb heb je?


jawel is standaard 50 cc
met standaard carb erop. geloof dat dat 12 of 14 mm is?

maar hij moet makkelijk meer toeren kunnen maken dan 9000 rpm.


 
Henk-88 26-6-2008 22:50 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mister_D
[...]


jawel is standaard 50 cc
met standaard carb erop. geloof dat dat 12 of 14 mm is?

maar hij moet makkelijk meer toeren kunnen maken dan 9000 rpm.





Hmm, zo ken ik de standaard cilinder niet eig.

Als je niet weet welke maat carb er op zit, hoe weet je dan oftie standaard is?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Mister_D 26-6-2008 22:53 Print reply

Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Hmm, zo ken ik de standaard cilinder niet eig.

Als je niet weet welke maat carb er op zit, hoe weet je dan oftie standaard is?


ik weet ckr dat het een standaard carb is, alleen weet zo niet uit me hoofd welke maat dat is..
en om nu naar buiten toe te gaan in het donker om te kijken.
 
Henk-88 26-6-2008 22:57 Print reply

Posts: 26703
Ik kan het van hier uit al helemaal niet zien...

Maar goed, als je een antwoord wilt op de vraag die je stelt en met de gegevens die je daarbij vermeldt dan luidt het antwoord dat je met jouw standaard set-up zeer tevreden mag zijn met zoveel toeren.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Mister_D 26-6-2008 23:06 Print reply

Posts: 89
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Ik kan het van hier uit al helemaal niet zien...

Maar goed, als je een antwoord wilt op de vraag die je stelt en met de gegevens die je daarbij vermeldt dan luidt het antwoord dat je met jouw standaard set-up zeer tevreden mag zijn met zoveel toeren.


ok.

maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij niet meer inhoudt??

het is niet leuk om er zo mee te rijden.. ik ben gewent dat hij lekker doortrekt zonder in te houden..
 
Henk-88 26-6-2008 23:09 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mister_D
[...]


ok.

maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij niet meer inhoudt??

het is niet leuk om er zo mee te rijden.. ik ben gewent dat hij lekker doortrekt zonder in te houden..



Als hij eerst goed reed en daarna minder goed terwijl je niks aan je set-up hebt gewijzigd dan zou ik het zoeken in vuiligheid in het benzinetraject of bougie / bougiekabel / bougiedop..
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
steef ts70xk 27-6-2008 11:56 Print reply

Posts: 3244
dat is dan geen org cilinder die maakt max 6000toeren dan is het 50snel staat je ontsteking goed?

 
SkaBla [Pim] 27-6-2008 19:25 Print reply

Posts: 4659
Inderdaad, zeker weten dat je geen originele cilinder hebt
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Henk-88 27-6-2008 19:28 Print reply

Posts: 26703
Als dat zo is dan krijgt hij misschien geen goed antwoord op zijn vraag..
misschien is het handig als hij even de moeite neemt om ff te checken wat hij nou voor set-up heeft?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
steef ts70xk 28-6-2008 11:20 Print reply

Posts: 3244
ja het is nu beetje onduidelijk
 
steef ts70xk 28-6-2008 11:24 Print reply

Posts: 3244
hoeveel spoelporten heeft hij????
 
tomseboy 28-6-2008 23:52 Print reply
Posts: 82
hey,

9000 toeren met een org cillinder kan nooit mijn max is 7000 met een 12mm org carb. wat me opvalt is dat je der voor een standaard cillinder een onzettend grote sproeier in hebt zitten?
heb zelf een sproeiermaat 52 der in zitten rijd ie perfect kan hem zo op 900 toeren stationair zetten.



 
Mister_D 30-6-2008 20:55 Print reply

Posts: 89
nou daar ben ik dan weer..

Ik heb nog verder gevraagd en gezocht en ik kreeg hem maar niet goed rijdend.. helaas was de ketting ook kapot gegaan dus heeft een aantal dagen stil gestaan..

Ik heb me andere cilinderset er op zitten..

70 cc
standaard uitlaat zit erop
zit een mikuni carburateur op maat onbekend..
sproeier 98

staat de maat van de carburateur ergens?? of moet ik dat gaan opmeten??

nou heb ik vandaag gereden en na een paar km begon het beetje raar te ruiken. was gestopt en was best wel aan het roken bij de uitlaat en de cilinder.

dus heb gewacht tot ie afgekoeld was en de luchtmengselschroef iets verder ingedraaid..

naar huis gereden, en thuis aangekomen niet roken ofzo..

heb meteen de bougie eruit gehaald en die is heel erg donkerbruin bijna zwart..

ik weet dat de bougie lichtbruin moet zijn..

wat moet ik hieraan doen??
wat houdt het in dat de bougie deze donkere kleur heeft??

Dit bericht is gewijzigd door Mister_D op 30-6-2008 om 20:56 uur.
 
johankreidlerman 30-6-2008 21:07 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mister_D
nou daar ben ik dan weer..

Ik heb nog verder gevraagd en gezocht en ik kreeg hem maar niet goed rijdend.. helaas was de ketting ook kapot gegaan dus heeft een aantal dagen stil gestaan..

Ik heb me andere cilinderset er op zitten..

70 cc
standaard uitlaat zit erop
zit een mikuni carburateur op maat onbekend..
sproeier 98

staat de maat van de carburateur ergens?? of moet ik dat gaan opmeten??

nou heb ik vandaag gereden en na een paar km begon het beetje raar te ruiken. was gestopt en was best wel aan het roken bij de uitlaat en de cilinder.

dus heb gewacht tot ie afgekoeld was en de luchtmengselschroef iets verder ingedraaid..

naar huis gereden, en thuis aangekomen niet roken ofzo..

heb meteen de bougie eruit gehaald en die is heel erg donkerbruin bijna zwart..

ik weet dat de bougie lichtbruin moet zijn..

wat moet ik hieraan doen??
wat houdt het in dat de bougie deze donkere kleur heeft??

Dit bericht is gewijzigd door Mister_D op 30-6-2008 om 20:56 uur.

meschien es een kleinere sproeier , of groter , moet je even proberen

 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P

Dit topic is 840 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved