Henk-88 |
26-6-2008 22:46 |
Posts: 26703 |
8-9k ?
Dan heb je vast geen standaard set-up.
En wat voor carb heb je?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Mister_D |
26-6-2008 22:48 |
Posts: 89 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
8-9k ?
Dan heb je vast geen standaard set-up.
En wat voor carb heb je?
jawel is standaard 50 cc
met standaard carb erop. geloof dat dat 12 of 14 mm is?
maar hij moet makkelijk meer toeren kunnen maken dan 9000 rpm.
|
|
|
|
Henk-88 |
26-6-2008 22:50 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mister_D
[...]
jawel is standaard 50 cc
met standaard carb erop. geloof dat dat 12 of 14 mm is?
maar hij moet makkelijk meer toeren kunnen maken dan 9000 rpm.
Hmm, zo ken ik de standaard cilinder niet eig.
Als je niet weet welke maat carb er op zit, hoe weet je dan oftie standaard is?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Mister_D |
26-6-2008 22:53 |
Posts: 89 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Hmm, zo ken ik de standaard cilinder niet eig.
Als je niet weet welke maat carb er op zit, hoe weet je dan oftie standaard is?
ik weet ckr dat het een standaard carb is, alleen weet zo niet uit me hoofd welke maat dat is..
en om nu naar buiten toe te gaan in het donker om te kijken.
|
|
|
|
Henk-88 |
26-6-2008 22:57 |
Posts: 26703 |
Ik kan het van hier uit al helemaal niet zien...
Maar goed, als je een antwoord wilt op de vraag die je stelt en met de gegevens die je daarbij vermeldt dan luidt het antwoord dat je met jouw standaard set-up zeer tevreden mag zijn met zoveel toeren.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Mister_D |
26-6-2008 23:06 |
Posts: 89 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Ik kan het van hier uit al helemaal niet zien...
Maar goed, als je een antwoord wilt op de vraag die je stelt en met de gegevens die je daarbij vermeldt dan luidt het antwoord dat je met jouw standaard set-up zeer tevreden mag zijn met zoveel toeren.
ok.
maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij niet meer inhoudt??
het is niet leuk om er zo mee te rijden.. ik ben gewent dat hij lekker doortrekt zonder in te houden..
|
|
|
|
Henk-88 |
26-6-2008 23:09 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mister_D
[...]
ok.
maar hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij niet meer inhoudt??
het is niet leuk om er zo mee te rijden.. ik ben gewent dat hij lekker doortrekt zonder in te houden..
Als hij eerst goed reed en daarna minder goed terwijl je niks aan je set-up hebt gewijzigd dan zou ik het zoeken in vuiligheid in het benzinetraject of bougie / bougiekabel / bougiedop..
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
steef ts70xk |
27-6-2008 11:56 |
Posts: 3244 |
dat is dan geen org cilinder die maakt max 6000toeren dan is het 50snel staat je ontsteking goed?
|
|
|
|
SkaBla [Pim] |
27-6-2008 19:25 |
Posts: 4659 |
Inderdaad, zeker weten dat je geen originele cilinder hebt
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
Henk-88 |
27-6-2008 19:28 |
Posts: 26703 |
Als dat zo is dan krijgt hij misschien geen goed antwoord op zijn vraag..
misschien is het handig als hij even de moeite neemt om ff te checken wat hij nou voor set-up heeft?
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
steef ts70xk |
28-6-2008 11:20 |
Posts: 3244 |
ja het is nu beetje onduidelijk
|
|
|
|
steef ts70xk |
28-6-2008 11:24 |
Posts: 3244 |
hoeveel spoelporten heeft hij????
|
|
|
|
tomseboy |
28-6-2008 23:52 |
Posts: 82 |
hey,
9000 toeren met een org cillinder kan nooit mijn max is 7000 met een 12mm org carb. wat me opvalt is dat je der voor een standaard cillinder een onzettend grote sproeier in hebt zitten?
heb zelf een sproeiermaat 52 der in zitten rijd ie perfect kan hem zo op 900 toeren stationair zetten.
|
|
|
|
Mister_D |
30-6-2008 20:55 |
Posts: 89 |
nou daar ben ik dan weer..
Ik heb nog verder gevraagd en gezocht en ik kreeg hem maar niet goed rijdend.. helaas was de ketting ook kapot gegaan dus heeft een aantal dagen stil gestaan..
Ik heb me andere cilinderset er op zitten..
70 cc
standaard uitlaat zit erop
zit een mikuni carburateur op maat onbekend..
sproeier 98
staat de maat van de carburateur ergens?? of moet ik dat gaan opmeten??
nou heb ik vandaag gereden en na een paar km begon het beetje raar te ruiken. was gestopt en was best wel aan het roken bij de uitlaat en de cilinder.
dus heb gewacht tot ie afgekoeld was en de luchtmengselschroef iets verder ingedraaid..
naar huis gereden, en thuis aangekomen niet roken ofzo..
heb meteen de bougie eruit gehaald en die is heel erg donkerbruin bijna zwart..
ik weet dat de bougie lichtbruin moet zijn..
wat moet ik hieraan doen??
wat houdt het in dat de bougie deze donkere kleur heeft??
Dit bericht is gewijzigd door Mister_D op 30-6-2008 om 20:56 uur.
|
|
|
|
johankreidlerman |
30-6-2008 21:07 |
Posts: 3693 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mister_D
nou daar ben ik dan weer..
Ik heb nog verder gevraagd en gezocht en ik kreeg hem maar niet goed rijdend.. helaas was de ketting ook kapot gegaan dus heeft een aantal dagen stil gestaan..
Ik heb me andere cilinderset er op zitten..
70 cc
standaard uitlaat zit erop
zit een mikuni carburateur op maat onbekend..
sproeier 98
staat de maat van de carburateur ergens?? of moet ik dat gaan opmeten??
nou heb ik vandaag gereden en na een paar km begon het beetje raar te ruiken. was gestopt en was best wel aan het roken bij de uitlaat en de cilinder.
dus heb gewacht tot ie afgekoeld was en de luchtmengselschroef iets verder ingedraaid..
naar huis gereden, en thuis aangekomen niet roken ofzo..
heb meteen de bougie eruit gehaald en die is heel erg donkerbruin bijna zwart..
ik weet dat de bougie lichtbruin moet zijn..
wat moet ik hieraan doen??
wat houdt het in dat de bougie deze donkere kleur heeft??
Dit bericht is gewijzigd door Mister_D op 30-6-2008 om 20:56 uur.
meschien es een kleinere sproeier , of groter , moet je even proberen
|
|
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P |
|