Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Hard optrekken ipv hoge top

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 553 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50566 - Hard optrekken ipv hoge top
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1870 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Derbi-Olaf 25-6-2008 23:17 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
nope gaat niet echt lukke..

je kan hem licht vertanden maar dat vind je cilinder niet zo leuk:P(overtoeren)



daar ging het niet om ?
zolang 'ie onder de wettelijk toegestane snelheid loopt en ze zien dat hij "origineel" is. (als je al eens een agent treft die er iets vanaf weet )
dan kunnen ze je in princiepe niks maken.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
stephan777 25-6-2008 23:20 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

daar ging het niet om ?
zolang 'ie onder de wettelijk toegestane snelheid loopt en ze zien dat hij "origineel" is. (als je al eens een agent treft die er iets vanaf weet )
dan kunnen ze je in princiepe niks maken.


ja maar 70cc en ander uitlaat is niet orgineel meer he
 
Derbi-Olaf 25-6-2008 23:24 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]


ja maar 70cc en ander uitlaat is niet orgineel meer he

nee, dat is idd waar.
Maar aangezien de meeste agenten er niet zoveel vanaf weten , en hij loopt 50-60, dan maakt zelfs die uitlaat niet écht uit...

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 25-6-2008 om 23:25 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
RXBaz 25-6-2008 23:28 Print reply

Posts: 1879
de meeste "roller jutten" weten echt wel t verschil tussen 70 en 50 cc qua geluid etc. en zien ook wel t verschil tussen een 16 en een 20 mm. dan gaat ie waars alsnog mee voor technisch onderzoek ivm eventuele eurobegrenzers en komen ze er achter vooral bij die sjonnie`s met stage6 en malossi stickers
 
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket
Jelmer MX 25-6-2008 23:31 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
45 is toegestaan en gaat altijd 5km correctie af dus gou je rond de 50 over

nee.. tot 60 is GEDOOGD
 
Tommyofzo 25-6-2008 23:36 Print reply

Posts: 6934
lol als ik ooit met me brommer op het politie bureau moet komen met me brommer vertand ik hem gewoon super licht
 
Bennix 26-6-2008 0:53 Print reply

Posts: 667
ik dacht dat ze je konden pakken op kw of het aantal pk's?..
 
Convergence 26-6-2008 7:09 Print reply

Posts: 2192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bennix
ik dacht dat ze je konden pakken op kw of het aantal pk's?..



De oude rollers deden KW ja, nu is het km per uur.
 
Project 2010 zie project Snowhite
patrick tzr rijder 26-6-2008 8:29 Print reply
Posts: 273
ja maar lijkt me beetje onnosol gedoe om je brommer zo licht te gaan vertanden dat die dan op de rollerbank de juiste snelheid heb.

doe er dan een begrenzer op??
of fiks zelf wat inelkaar verstelbare prop had ik op me tzr. een ring in de uitlaat die je kon verzetten. als ik naar school ging draaide ik hem dich en dan reed die niet harder als 65 met toerental begrenzer 55. en open ging die volgas

en als je je aan je snelheid houd dan doen ze niet moeilijk over die opgevoerde spullen of het moet allemal sprintzooi zijn

vriend van mij reed met 80 cc honda mb 20 mm cabr reed 55 op roller met toerental begrenzer. dusja zo moeilijk zijn ze niet als je maar altijd beleeft tegen ze bent bereik je een hoop.
 
mien vrouw zei die brommers de deur uit of ik. soms mis ik haar.
Twizz 26-6-2008 9:41 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
[...]



De oude rollers deden KW ja, nu is het km per uur.



Die van nu meten ook KW ja, maar rekenen dat om in een snelheid per uur,
wat overigens altijd in je voordeel werkt! Dus het maakt niet uit hoe snel je bij je top bent. Want in principe berekenen ze hoeveel kW van de roller afkomt(hoe sneller die rondgaat, hoe meer kW's) en dan is daar zo'n rekensommetje voor die ze ook nog eens versoepeld hebben in het voordeel van brommer/scooter-rijdend Nederland.

Dan zou je zeggen, als ik dit zo weet, waarom ik dan dit topic heb aangemaakt?? Nou eigenlijk wist ik dit al, maar ivm die 'discussie( )' begon ik toch een beetje te twijfelen en wilde ik het echt zeker weten.
 
houw ns op!
Frysk 26-6-2008 10:38 Print reply

Posts: 34930
Uitlaat met ori hitteschildje erop gemaakt
heeft maat van me ook gedaan met zn senda
 
giggitybyte
Scarface 26-6-2008 10:42 Print reply

Posts: 6023
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
[...]



De oude rollers deden KW ja, nu is het km per uur.



oude rollers deden als je het mij vraagt ook gewoon in km/h alleen hadden ze er een kw stikkertje opgeplakt.
 
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-)
Patrickjuh 26-6-2008 11:41 Print reply

Posts: 142
op de rollerbank maakt het niet uit, als hij superhard optrekt zeggen ze ook: Heyyyy daar zit waarschijnlijk een begrenzer in die nemen we mee.(Juten letten niet op hoeveel toeren het draait alleen als je een monsterbrommer hebt die netjes 45 loopt^^)
in elk geval, echt veel nut voor op de roller zal het niet hebben je kan beter gewoon een begrenzertje erop zetten waardoor hij ook langzamer gaat trekken anders geloven ze het nooit dat hij maar 60 gaat.... zelfs al is het zo
 
Wie een kuil graaft voor een ander, die heeft een baan.
mblover 27-6-2008 10:55 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TwizzDie van nu meten ook KW ja, maar rekenen dat om in een snelheid per uur,
wat overigens altijd in je voordeel werkt! Dus het maakt niet uit hoe snel je bij je top bent. Want in principe berekenen ze hoeveel kW van de roller afkomt(hoe sneller die rondgaat, hoe meer kW's) en dan is daar zo'n rekensommetje voor die ze ook nog eens versoepeld hebben in het voordeel van brommer/scooter-rijdend Nederland.


Bij een grotere brommer met meer luchtweerstand en rolwrijving heb je een grotere kracht nodig om dezelfde snelheid te blijven handhaven (immers, er is dan ook meer tegenwerkende kracht en bij een constante snelheid is je voorwaartse kracht gelijk aan de krachten die je tegenwerken. Bij een grotere brommer heb je dus meer vermogen nodig om dezelfde snelheid te halen.

En een zware brommer trekt met hetzelfde vermogen ook te slecht op vergeleken met een klein rotding.

Als je alleen kilowatt weet dan kan je de snelheid daar niet uithalen. Dat is onzin en gokwerk. Om het juist te doen moet je ook een aantal andere gegevens van de brommer weten (luchtweerstand, rolweerstand).

Maar goed, als dat gokwerk in je voordeel uitpakt is het niet erg natuurlijk.

Verder is er volgens mij ook nog een regeltje (of EU voorschrift oid?) dat je niet meer als 4,5kw aan de krukas mag hebben.


Dit bericht is gewijzigd door mblover op 27-6-2008 om 10:56 uur.
 

Dit topic is 1870 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved