Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Tandwiel TZR 2007

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1218 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50547 - Tandwiel TZR 2007
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Royal Club 24-6-2008 22:40 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
met 21mm 'wil die ook wat meer gaan zuipen


heb je nog meer slimme opmerkingen, of laat je het vanavond hierbij?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Paul1990 24-6-2008 22:42 Print reply
Posts: 36
hahah

ma behalve een 21 mm carb (die veel zuipt ) en de prop uitboren zal er nie veel aan te doen zijn?
 
Royal Club 24-6-2008 22:43 Print reply

Posts: 60390
dat valt dik mee hoeveel die zuipt, je houd je ori filter gewoon.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Paul1990 24-6-2008 22:44 Print reply
Posts: 36
ik heb nu een 16 deronder

rijd als ik niet teveel doortrek over de CDI ongvr 1 : 20 - 23
 
Royal Club 24-6-2008 22:45 Print reply

Posts: 60390
nou, ruim zat toch?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
stephan777 24-6-2008 22:45 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


heb je nog meer slimme opmerkingen, of laat je het vanavond hierbij?


nee dat was het zown beetje.

21mm zuipt gewoon dan 16mm ori, klaar.

dat is gewoon een feit
 
Royal Club 24-6-2008 22:46 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]


nee dat was het zown beetje.

21mm zuipt gewoon dan 16mm ori, klaar.

dat is gewoon een feit


ja, maar niemand vroeg er om.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Paul1990 24-6-2008 22:47 Print reply
Posts: 36
heheh

hoeveel denk je dat een 21 dan zuipt?

ma is het niet overkill.. zulke dingen leg je meestal op wat snellere blokjes
 
Royal Club 24-6-2008 22:49 Print reply

Posts: 60390
je wil toch hard optrekken?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Paul1990 24-6-2008 22:50 Print reply
Posts: 36
harder..
nu fiets je mij de eerste 3 versnelling eruit..:/

ma wat zijn de andere opties?
 
Ice Ap rs50 24-6-2008 22:55 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul1990
heheh

hoeveel denk je dat een 21 dan zuipt?

ma is het niet overkill.. zulke dingen leg je meestal op wat snellere blokjes


mijn 21 mm deed ongeveer 6.2L/100km

das 1 op 16-17


neem een 12/47 vertanding, met een goeie ketting erop

standaard rsjes zijn 11/47 ('99-'05) ontgrenst is dat iets te klein dus 12/47 (maar 13 kan ook net)

zal veel meer gebruik maken van het beschikbare vermogen (neem een tp cdi ofzo en je bent helemaal de bom)
 
GTI - GTD - BMW
b e r t 25-6-2008 8:54 Print reply

Posts: 1855
Op de tandwielen win je niet veel trekkracht of snelheid. Lichte vertanding ben je zo door je versnellingen heen, dus dat hoord sneller, maar is het vaak zeker niet, omdat schakelen ook flink tijd kost. En een hogere top haal je niet omdat ze het vaak niet trekken.

En denk voortaan eerst even na, je kan zelf toch wel bedenken dat een kleiner achtertandwiel zorgt voor een grotere versnelling...
 
Coon 25-6-2008 10:59 Print reply

Posts: 142
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul1990
ja las het pas na het posten..

ma de enige manier die er dus is: is de de prop beetje uitboren?

of iets makkelijkers? want om bij de prop komen moet ik de bouten lossnijden.. zit dichtgelast


Jij bedoelt hier de bouten na de bocht, maar daar zit helemaal geen prop, de prop dit helemaal aan het begin van je uitlaat, die is er ECHT makkelijk uit te halen, of een beetje uit te boren. 2 bouten en 2 trekveertjes loshalen en los is die
 
vantriest 25-6-2008 14:17 Print reply
Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul1990
ja las het pas na het posten..

ma de enige manier die er dus is: is de de prop beetje uitboren?

of iets makkelijkers? want om bij de prop komen moet ik de bouten lossnijden.. zit dichtgelast



hoezo is prop eruit geen oplossing dan?
 
Limited '07 #856 :)
bobboiten 25-6-2008 15:12 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul1990
Hoi,

Ik zat vndaag mijn TZR eens te bekijken en ik zag tot mijn verbazing dat ik tandwiel 63 heb ( staat er op.. kga et nie natelle)

nu staat er wel, groter achter tandwiel trekt sneller op.. ma te groot kan dit zijn.. want zo super snel optrekke vind ik em nie doen?


dus mijn vraag is:

zou een kleiner tandwiel achter nut hebben, want ik denk dat "overdaad schaad".. dat 63 gewoon TE groot is..

(voortandwiel weet ik zo niet.. zit helemaal verborge)


Volgens mij is het hoe kleiner de verschil in tandwielen hoe sneller hij optrekt hoor
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one

Dit topic is 3800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved