Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tsx niet af te stelen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 729 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50537 - tsx niet af te stelen?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

_3s_ 24-6-2008 17:30 Print topicpost

Posts: 899
Hoi,

een kameraad van me heeft onlangs zijn cilinder van zijn tsx laten boren. Hierbij heeft hij alle pakkingen nieuw gezet en de juiste sproeier erin gezet.

Nu is echter het probleem dat als hij warm is niet mooi loopt, hij reageert niet goed op het gas en maakt niet veel toeren.

We hebben al zowat alles geprobeerd, maar niks helpt.

Ikzelf dacht nu aan valse lucht, omdat als je cilinder en kop warm worden, die dingen gaan uitzetten, en lichtjes een andere vorm aannemen. Wat zijn jullie meningen hierover?

Bvd!
Dries
 
Jeuj TSW erbij! =D

-Bassie- 24-6-2008 17:32 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
Hoi,

een kameraad van me heeft onlangs zijn cilinder van zijn tsx laten boren. Hierbij heeft hij alle pakkingen nieuw gezet en de juiste sproeier erin gezet.

Nu is echter het probleem dat als hij warm is niet mooi loopt, hij reageert niet goed op het gas en maakt niet veel toeren.

We hebben al zowat alles geprobeerd, maar niks helpt.

Ikzelf dacht nu aan valse lucht, omdat als je cilinder en kop warm worden, die dingen gaan uitzetten, en lichtjes een andere vorm aannemen. Wat zijn jullie meningen hierover?

Bvd!
Dries


hoe weet je nou zeker dat het de juiste sproeier is dan??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Renovator 24-6-2008 17:33 Print reply
Posts: 244
al eens gedacht aan de juisteRE sproeier mss?
 
_3s_ 24-6-2008 17:38 Print reply

Posts: 899
Omdat we al zowat alle sproeiers geprobeerd hebben waarop hij mooi liep, nu zit er 80 in, en daar loopt hij het mooist op, en is de bougie koffiebruin.

Dus over sproeier maak ik me geen enkele zorg. Ben haast zeker dat het daar niet in zit.
 
Jeuj TSW erbij! =D
-simon- 24-6-2008 17:40 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
Omdat we al zowat alle sproeiers geprobeerd hebben waarop hij mooi liep, nu zit er 80 in, en daar loopt hij het mooist op, en is de bougie koffiebruin.

Dus over sproeier maak ik me geen enkele zorg. Ben haast zeker dat het daar niet in zit.


al wat met de luchtschroef en/of gasnaald gedaan?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
_3s_ 24-6-2008 17:48 Print reply

Posts: 899
Luchtschroef bij iedere sproeier zo goed mogelijk afgesteld: 1.5 slag uit en dan met halve slag verder kijken.

ook vlotternaald hebben we bij iedere sproeier op iedere stand gehad, maar dit hielp ook niet.

Ik ben ervan overtuigd dat het probleem niet in de afstelling zit, er hebben al meerdere mensen naar de afstelling gekeken, met meer kennis als mij, en die konden er ook niets aan verbeteren.

Volgens mij zit het probleem ergens anders.
 
Jeuj TSW erbij! =D
Henk-88 24-6-2008 20:07 Print reply

Posts: 26703
Wat voor carb / luchtfilter / uitlaat?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Blorn 25-6-2008 3:28 Print reply

Posts: 13825
Valse lucht is een optie, dit kun je controleren door hem stationair te laten draaien en met remmenreiniger bij het inlaatspruitstuk te spuiten, en kijken of hij in toeren klimt.

Maar hoe weet hij dat hij de juiste sproeier heeft gemonteerd?
 
mblover 25-6-2008 9:08 Print reply

Posts: 5391
Heb je hem warm of koud afgestelt?
Klinkt voor mij alsof je met koud blok aan het afstellen bent geweest, want met warme motor lijkt hij nu te rijk.
 
Ice Ap rs50 25-6-2008 11:31 Print reply

Posts: 7149
je moet er minder sloten op doen als ie niet te steLen valt


valse lucht kan je controleren door met een bus deo rond het spruitstuk te spuiten als ie draait, loopt ie beter als je spuit, dan heb je nog valse lucht en moet je er van vloeibare pakking tussen knallen.

carb al eens uitgekuist?

btw afstellen als ie warm staat hé
 
GTI - GTD - BMW
_3s_ 2-7-2008 23:20 Print reply

Posts: 899
Oké, het probleem is opgelost mensen, en sorry voor het typfoutje!

Bedankt!


 
Jeuj TSW erbij! =D
Henk-88 2-7-2008 23:23 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _3s_
Oké, het probleem is opgelost mensen, en sorry voor het typfoutje!

Bedankt!





En nu willen we natuurlijk wel ff weten waar het nou aan lag
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
steef ts70xk 5-7-2008 12:29 Print reply

Posts: 3244
wat voor cilinder org van tsx?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-7-2008 13:05 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



En nu willen we natuurlijk wel ff weten waar het nou aan lag


als ik het me goed herinner was zn hamster in de cilinder gekropen en liep ie daarom niet optimaal.

maar kan het mishebben.
tot we het zeker weten zou ik het op de hamster houden.
krukaskevers waren het iig niet want die hebben nu zomerslaap.

 
Too cool for school!
steef ts70xk 5-7-2008 13:15 Print reply

Posts: 3244
haha
 

Dit topic is 814 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved