Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #50524 - Herrie/gerammel/lawaai
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 1173 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Five Speed |
23-6-2008 22:55 |
Posts: 286 |
wat is het voor geluid is het een soort getik uit de cilinder? want dat heb ik ook en ik ben erook nog niet achter wat het is.
|
|
honda goedgekeurd |
|
Makrolon |
23-6-2008 22:57 |
Posts: 6733 |
schroevendraaier pakken, ene kant tegen je oor drukken en het metalen deel tegen je blok. kan je precies horen waar het geluid vandaan komt.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
riccardot |
23-6-2008 23:01 |
Posts: 1096 |
toevallig een 70cc erop met originele kop?
|
|
|
|
OmafietS |
23-6-2008 23:07 |
Posts: 7472 |
lijkt me dat het iets met de zuiger/krukass gebeuren is, gezien als je er geen bougie/cilinderkop op hebt.. het geluid er niet is (omdat je cilindergebeure dan niets aanzuigt
|
|
|
|
Henk-88 |
23-6-2008 23:45 |
Posts: 26703 |
Zowiezo is het niet goed om dezelfde koppakking op een tsx twee keer te gebruiken; kop heeft neiging om krom te trekken dan.
Gerammel/geratel beluisteren zonder kop heeft weinig nut omdat het blok niet 'loopt' dan.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
24-6-2008 0:29 |
Posts: 9841 |
bigend aan gort.
revisie nooit geloven tenzij je het zelf hebt gedaan.
|
|
Too cool for school! |
|
Twizz |
24-6-2008 7:35 |
Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tomos at 4life
wat is het voor geluid is het een soort getik uit de cilinder? want dat heb ik ook en ik ben erook nog niet achter wat het is.
een soort geschaaf, gepiep eigenlijk.
_____________________________________________________________________
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
schroevendraaier pakken, ene kant tegen je oor drukken en het metalen deel tegen je blok. kan je precies horen waar het geluid vandaan komt.
Zal ik ns proberen
_____________________________________________________________________
Quote: Oorspronkelijk gepost door: riccardot
toevallig een 70cc erop met originele kop?
Nee 50cc 16mm mikuni proma uitlaat.
_____________________________________________________________________
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Zowiezo is het niet goed om dezelfde koppakking op een tsx twee keer te gebruiken; kop heeft neiging om krom te trekken dan.
Weet ik maar hij zat er nog nog maar nét op en ik hoorde dat ik om enkel te kijken waar het aan lag wel even opnieuw kon gebruiken.
Quote:
Gerammel/geratel beluisteren zonder kop heeft weinig nut omdat het blok niet 'loopt' dan.
In dit geval wel, want als alles er gewoon opzit(en dan ff zorge datie niet ontsteekt) en als je dan kickt, dan hoor je het gepiep ook al.
_____________________________________________________________________
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
bigend aan gort.
revisie nooit geloven tenzij je het zelf hebt gedaan.
Hij liet een lager zien die de fietsenmaker(de reviseur) nog aan hem mee had gegeven. Tjah zoiets kun je natuurlijk ook nep doen.
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 24-6-2008 om 7:36 uur.
|
|
houw ns op! |
|
Saknet |
24-6-2008 8:48 |
Posts: 10355 |
ipv af te gaan op wat voor onderdelen onder je neus gezwaaid worden, kan je beter je blokonderdelen gan controleren zoals krukas speling, zigerspeling, zuigerveer speling, etc. maar ik heb het ide dat jij daar weinig kaas van gegeten hebt?
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Twizz |
24-6-2008 13:24 |
Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
ipv af te gaan op wat voor onderdelen onder je neus gezwaaid worden, kan je beter je blokonderdelen gan controleren zoals krukas speling, zigerspeling, zuigerveer speling, etc. maar ik heb het ide dat jij daar weinig kaas van gegeten hebt?
hij heeft geen speling op het vliegwiel, dus ik neem aan datie ook geen speling heeft op het krukas.
zuigerspeling, ja een beetje maar volgens mn broer kon zo'n beetje in principe geen kwaad(waar ik zelf overigens wel anders over dacht!!...)
zuigerveren zijn gwoon ok, die zijn nog goed en passen/horen precies bij de zuiger.
|
|
houw ns op! |
|
Derbi-Olaf |
24-6-2008 13:30 |
Posts: 14999 |
toch kan het je koppakking zijn, dan kan je ook een piepen(fiepend) geluid horen vanuit je blok , en je mist ook vermogen, kijk eens of er toevallig olieresten ergens rond je koppakking zitten?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
PuchMaxiS72 |
24-6-2008 15:23 |
Posts: 343 |
Mijne rammelt ook als een gek, maar dat komt omdat de zuiger gigantische speling heeft bij mij...en maar blijven lopen
Wat vind jij een beetje? want bij een beetje hoorde je het bij mij ook al rammelen/tikken..
Check maar eens, als je je zuiger zonder zuigerveertje in je cillinder duwt, je laat hem los.. Of 'ie dan rustig naar beneden glijdt, of TOK direct erdoorheen valt, want dan is je cillinder/zuiger setje gewoon niet goed meer(versleten)
|
|
TSX gereviseerd |
|
Saknet |
24-6-2008 15:41 |
Posts: 10355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]
hij heeft geen speling op het vliegwiel, dus ik neem aan datie ook geen speling heeft op het krukas.
vliegwiel speling zegt nog niks over je small en big-end, daarvoor moet je de kop eraf halen, zuiger beet houden en je vliegwiel draaien op zn dode punt als je je zuiger dan op kan tillen met een schroevendraaier door je uitlaatpoort terwijl je je vliegwiel beet houd, heb je dus een kapot naaldlager oid (small of big end) of als je heel veel geluk hebt enkel een gare pistonpen
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Twizz |
24-6-2008 16:33 |
Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Mijne rammelt ook als een gek, maar dat komt omdat de zuiger gigantische speling heeft bij mij...en maar blijven lopen
Wat vind jij een beetje? want bij een beetje hoorde je het bij mij ook al rammelen/tikken..
Check maar eens, als je je zuiger zonder zuigerveertje in je cillinder duwt, je laat hem los.. Of 'ie dan rustig naar beneden glijdt, of TOK direct erdoorheen valt, want dan is je cillinder/zuiger setje gewoon niet goed meer(versleten)
leuke manier van checken. ik ga het nog eens neit checken, want ik weet eigenlijk wel zeker dat die van mij er als een baksteen doorheen valt:P
(in ieder geval toch sneller dan rustig glijden)
dus ik stem TOK
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]
vliegwiel speling zegt nog niks over je small en big-end, daarvoor moet je de kop eraf halen, zuiger beet houden en je vliegwiel draaien op zn dode punt als je je zuiger dan op kan tillen met een schroevendraaier door je uitlaatpoort terwijl je je vliegwiel beet houd, heb je dus een kapot naaldlager oid (small of big end) of als je heel veel geluk hebt enkel een gare pistonpen
Ik denk dat ik met de post hiervoor genoeg weet.. Denk ik(kan natuurlijk nog altijd aan iets anders liggen)
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 24-6-2008 om 16:34 uur.
|
|
houw ns op! |
|
Twizz |
24-6-2008 22:16 |
Posts: 851 |
Ik heb nu de cilinder eraf gehaald en de zuiger viel er (zonder zuigerveren) gewoon doorheen(jah ok hij bleef in t begin ff 'steken')
maar toen ik de binnenkant van de cilinder goed geolied had, en de zuiger ook, moest je m toch wel aanduwen en dan ging hij(niet uit zichzelf! maar door het duwen) naar beneden.
moet ik m nu laten honen?
|
|
houw ns op! |
|
Saknet |
24-6-2008 22:33 |
Posts: 10355 |
in je wand zitten normaal kleine putjes (hoonsporen) die als olie buffer functioneren voor je zuigerveren
zonder die buffer slijten je veren gauw(er) weg en moet je hem eigenlijk alweer ff laten honen/"poetsen"
als je je zuiger bovenin de cilinder doet zonder veren, dan mag je hem zo goed als niet heen en weer kunnen duwen(nooit meer dan 0,1mm, kan dat wel dan is je cilinderwand of zuiger gewoonweg af..bij gietijzer meer dan bij nicaseal wand, exacte waarde zul je zelf uit moeten vissen bij fabrikant vd cilinder (misschien werkplaatshandboek indien origineel)
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Dit topic is 1173 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|