Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Herrie/gerammel/lawaai

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1086 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50524 - Herrie/gerammel/lawaai
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1172 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Twizz 23-6-2008 20:46 Print topicpost

Posts: 851
Is het ene probleem verholpen, begint het andere weer...

Als ik m start maakt mn tsx een hoop gerammel/herrie. Ik heb de kop er al 2x opnieuw opgezet(met 1x een nieuwe koppakking, 2de keer gewoon diezelfde weer gebruikt). Maar ik heb het idee dat de herrie onderin het blok plaatsvind.

Als ik ermee rij(wat ik nu nie meer doe omdat het allemaal zo slecht klinkt) mistie ook veel vermogen. Als je alleen kickt dan hoor je het al, maar als de cilinderkop eraf is, óf de bougie eruit, maaktie de herrie niet...

Weet iemand waar het aan ligt want dit is tog wel iets waar ik niet van weet waar t m in zit.

Blok is als het goed is(als ik de vorige eigenaar moet geloven, wat wel mag)is het blok gereviseerd en nog geen 200km mee gereden.

Wat wel is, is dat er een totaal nieuwe zuiger in zat(die nog ingereden moest worden) toen ik hem kocht.

Maar ik ben heel veel bezig geweest met afstellen(carb), waardoor ik tijdens het testrijden geen rekening heb gehouden met het gemiddelde toerental wat lager te houden.

gr erik

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 23-6-2008 om 20:56 uur.
 
houw ns op!

Five Speed 23-6-2008 22:55 Print reply

Posts: 286
wat is het voor geluid is het een soort getik uit de cilinder? want dat heb ik ook en ik ben erook nog niet achter wat het is.
 
honda goedgekeurd
Makrolon 23-6-2008 22:57 Print reply

Posts: 6733
schroevendraaier pakken, ene kant tegen je oor drukken en het metalen deel tegen je blok. kan je precies horen waar het geluid vandaan komt.
 
KTM 525 EXC Supermoto
riccardot 23-6-2008 23:01 Print reply

Posts: 1096
toevallig een 70cc erop met originele kop?
 
OmafietS 23-6-2008 23:07 Print reply

Posts: 7472
lijkt me dat het iets met de zuiger/krukass gebeuren is, gezien als je er geen bougie/cilinderkop op hebt.. het geluid er niet is (omdat je cilindergebeure dan niets aanzuigt
 
Henk-88 23-6-2008 23:45 Print reply

Posts: 26703
Zowiezo is het niet goed om dezelfde koppakking op een tsx twee keer te gebruiken; kop heeft neiging om krom te trekken dan.
Gerammel/geratel beluisteren zonder kop heeft weinig nut omdat het blok niet 'loopt' dan.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Martijn II - Forum en Sales Moderator 24-6-2008 0:29 Print reply

Posts: 9841
bigend aan gort.

revisie nooit geloven tenzij je het zelf hebt gedaan.

 
Too cool for school!
Twizz 24-6-2008 7:35 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tomos at 4life
wat is het voor geluid is het een soort getik uit de cilinder? want dat heb ik ook en ik ben erook nog niet achter wat het is.

een soort geschaaf, gepiep eigenlijk.
_____________________________________________________________________

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
schroevendraaier pakken, ene kant tegen je oor drukken en het metalen deel tegen je blok. kan je precies horen waar het geluid vandaan komt.

Zal ik ns proberen
_____________________________________________________________________

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
toevallig een 70cc erop met originele kop?

Nee 50cc 16mm mikuni proma uitlaat.
_____________________________________________________________________

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Zowiezo is het niet goed om dezelfde koppakking op een tsx twee keer te gebruiken; kop heeft neiging om krom te trekken dan.

Weet ik maar hij zat er nog nog maar nét op en ik hoorde dat ik om enkel te kijken waar het aan lag wel even opnieuw kon gebruiken.

Quote:

Gerammel/geratel beluisteren zonder kop heeft weinig nut omdat het blok niet 'loopt' dan.

In dit geval wel, want als alles er gewoon opzit(en dan ff zorge datie niet ontsteekt) en als je dan kickt, dan hoor je het gepiep ook al.
_____________________________________________________________________

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
bigend aan gort.

revisie nooit geloven tenzij je het zelf hebt gedaan.

Hij liet een lager zien die de fietsenmaker(de reviseur) nog aan hem mee had gegeven. Tjah zoiets kun je natuurlijk ook nep doen.


Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 24-6-2008 om 7:36 uur.
 
houw ns op!
Saknet 24-6-2008 8:48 Print reply

Posts: 10355
ipv af te gaan op wat voor onderdelen onder je neus gezwaaid worden, kan je beter je blokonderdelen gan controleren zoals krukas speling, zigerspeling, zuigerveer speling, etc. maar ik heb het ide dat jij daar weinig kaas van gegeten hebt?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Twizz 24-6-2008 13:24 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
ipv af te gaan op wat voor onderdelen onder je neus gezwaaid worden, kan je beter je blokonderdelen gan controleren zoals krukas speling, zigerspeling, zuigerveer speling, etc. maar ik heb het ide dat jij daar weinig kaas van gegeten hebt?



hij heeft geen speling op het vliegwiel, dus ik neem aan datie ook geen speling heeft op het krukas.

zuigerspeling, ja een beetje maar volgens mn broer kon zo'n beetje in principe geen kwaad(waar ik zelf overigens wel anders over dacht!!...)

zuigerveren zijn gwoon ok, die zijn nog goed en passen/horen precies bij de zuiger.
 
houw ns op!
Derbi-Olaf 24-6-2008 13:30 Print reply

Posts: 14999
toch kan het je koppakking zijn, dan kan je ook een piepen(fiepend) geluid horen vanuit je blok , en je mist ook vermogen, kijk eens of er toevallig olieresten ergens rond je koppakking zitten?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
PuchMaxiS72 24-6-2008 15:23 Print reply

Posts: 343
Mijne rammelt ook als een gek, maar dat komt omdat de zuiger gigantische speling heeft bij mij...en maar blijven lopen

Wat vind jij een beetje? want bij een beetje hoorde je het bij mij ook al rammelen/tikken..

Check maar eens, als je je zuiger zonder zuigerveertje in je cillinder duwt, je laat hem los.. Of 'ie dan rustig naar beneden glijdt, of TOK direct erdoorheen valt, want dan is je cillinder/zuiger setje gewoon niet goed meer(versleten)
 
TSX gereviseerd
Saknet 24-6-2008 15:41 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]



hij heeft geen speling op het vliegwiel, dus ik neem aan datie ook geen speling heeft op het krukas.


vliegwiel speling zegt nog niks over je small en big-end, daarvoor moet je de kop eraf halen, zuiger beet houden en je vliegwiel draaien op zn dode punt als je je zuiger dan op kan tillen met een schroevendraaier door je uitlaatpoort terwijl je je vliegwiel beet houd, heb je dus een kapot naaldlager oid (small of big end) of als je heel veel geluk hebt enkel een gare pistonpen

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Twizz 24-6-2008 16:33 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Mijne rammelt ook als een gek, maar dat komt omdat de zuiger gigantische speling heeft bij mij...en maar blijven lopen

Wat vind jij een beetje? want bij een beetje hoorde je het bij mij ook al rammelen/tikken..

Check maar eens, als je je zuiger zonder zuigerveertje in je cillinder duwt, je laat hem los.. Of 'ie dan rustig naar beneden glijdt, of TOK direct erdoorheen valt, want dan is je cillinder/zuiger setje gewoon niet goed meer(versleten)

leuke manier van checken. ik ga het nog eens neit checken, want ik weet eigenlijk wel zeker dat die van mij er als een baksteen doorheen valt:P
(in ieder geval toch sneller dan rustig glijden)

dus ik stem TOK


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]
vliegwiel speling zegt nog niks over je small en big-end, daarvoor moet je de kop eraf halen, zuiger beet houden en je vliegwiel draaien op zn dode punt als je je zuiger dan op kan tillen met een schroevendraaier door je uitlaatpoort terwijl je je vliegwiel beet houd, heb je dus een kapot naaldlager oid (small of big end) of als je heel veel geluk hebt enkel een gare pistonpen



Ik denk dat ik met de post hiervoor genoeg weet.. Denk ik(kan natuurlijk nog altijd aan iets anders liggen)


Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 24-6-2008 om 16:34 uur.
 
houw ns op!
Twizz 24-6-2008 22:16 Print reply

Posts: 851
Ik heb nu de cilinder eraf gehaald en de zuiger viel er (zonder zuigerveren) gewoon doorheen(jah ok hij bleef in t begin ff 'steken')

maar toen ik de binnenkant van de cilinder goed geolied had, en de zuiger ook, moest je m toch wel aanduwen en dan ging hij(niet uit zichzelf! maar door het duwen) naar beneden.

moet ik m nu laten honen?
 
houw ns op!
Saknet 24-6-2008 22:33 Print reply

Posts: 10355
in je wand zitten normaal kleine putjes (hoonsporen) die als olie buffer functioneren voor je zuigerveren

zonder die buffer slijten je veren gauw(er) weg en moet je hem eigenlijk alweer ff laten honen/"poetsen"

als je je zuiger bovenin de cilinder doet zonder veren, dan mag je hem zo goed als niet heen en weer kunnen duwen(nooit meer dan 0,1mm, kan dat wel dan is je cilinderwand of zuiger gewoonweg af..bij gietijzer meer dan bij nicaseal wand, exacte waarde zul je zelf uit moeten vissen bij fabrikant vd cilinder (misschien werkplaatshandboek indien origineel)
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 1172 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved