Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #50523 - goede uitlaat?
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1970 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
2SLOW4ME |
23-6-2008 20:23 |
Posts: 1944 |
Hai,,
Ik vind mijn gpr met 65km/h nu wel een beetje saai worden..
Dus ik dacht, laten we er eens een andere uitlaat op plakken...
Nu zou ik graag van jullie willen weten welke uitlaten er naar mijn wensen op de markt zijn.
Het liefst veel trekkracht onderin, en de top hoeft niet zo hoog.
Het liefst niet duurder dan ¤150, maar wat moet dat moet...
Ook komen er binnen kort 2 dempers op, die worden er dus met een buizen constructie op gelast, ik heb vernomen dat die buizen constructie tot vermogen verlies zal leiden, heeft iemand daar een voorbeeld van?
Ik neem aan dat ik er sowiezo een begrenzertje tussen moet plakken om problemen met onze giroschrijvers te voorkomen.
Dus wat voor begrenzer raden jullie mij aan?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mvg, Luziano.
Het gaat dus om een Derbi GPR uit '01 (koplampen naast elkaar). Nu heb ik alleen het begin van de bocht vervangen waardoor hij dus geen 45 maar 65 á 70 loopt voor de wind.
Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 23-6-2008 om 20:26 uur.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Thijsje |
23-6-2008 20:24 |
Posts: 1687 |
brommer?
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
-simon- |
23-6-2008 20:25 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
Hai,,
Ik vind mijn gpr met 65km/h nu wel een beetje saai worden..
Dus ik dacht, laten we er eens een andere uitlaat op plakken...
Nu zou ik graag van jullie willen weten welke uitlaten er naar mijn wensen op de markt zijn.
Het liefst veel trekkracht onderin, en de top hoeft niet zo hoog.
Het liefst niet duurder dan ¤150, maar wat moet dat moet...
Ook komen er binnen kort 2 dempers op, die worden er dus met een buizen constructie op gelast, ik heb vernomen dat die buizen constructie tot vermogen verlies zal leiden, heeft iemand daar een voorbeeld van?
Ik neem aan dat ik er sowiezo een begrenzertje tussen moet plakken om problemen met onze giroschrijvers te voorkomen.
Dus wat voor begrenzer raden jullie mij aan?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mvg, Luziano.
gianelli is een snelle op ori cilinder.
die kost zonder demper volgens mij rond de 110/120 euro.
en begrenzer kun je ertussen zetten maar als ze hem vinden heb je nog een boete erbij.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
b e r t |
23-6-2008 20:32 |
Posts: 1855 |
Waarom geen ligte 70cc?
-Goedkoper
-Betere prijs/vermogen verhouding
-Ziet er niet "opgevoerd" uit
-Rijd relaxter (snelle uitlaat betekent ook toerenbeuken)
|
|
|
|
2SLOW4ME |
23-6-2008 20:33 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
gianelli is een snelle op ori cilinder.
die kost zonder demper volgens mij rond de 110/120 euro.
en begrenzer kun je ertussen zetten maar als ze hem vinden heb je nog een boete erbij.
Oké, dankje! hoe snel loopt hij dan ong.?
Er scheen tog ook een "legale" begrenzer te zijn?
http://www.marktplaa...mb_click%3D1%23photo
ik hoop dat hij het doett....
Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 23-6-2008 om 20:37 uur.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
ronaldt |
23-6-2008 20:34 |
Posts: 2735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
gianelli is een snelle op ori cilinder.
die kost zonder demper volgens mij rond de 110/120 euro.
en begrenzer kun je ertussen zetten maar als ze hem vinden heb je nog een boete erbij.
die jongen vraagt om trekkracht onderin
conti valt dus af.
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
2SLOW4ME |
23-6-2008 20:38 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
Waarom geen ligte 70cc?
-Goedkoper
-Betere prijs/vermogen verhouding
-Ziet er niet "opgevoerd" uit
-Rijd relaxter (snelle uitlaat betekent ook toerenbeuken)
krijg ik ruzie met mn pappa .
maar zo'n ligte 70, slijt dat niet snel modat het een beetje cheapass is? en hoe hard ga ik daar ongeveer mee?
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
b e r t |
23-6-2008 20:39 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]
Oké, dankje! hoe snel loopt hij dan ong.?
Er scheen tog ook een "legale" begrenzer te zijn?
http://www.marktplaa...mb_click%3D1%23photo
ik hoop dat hij het doett....
Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 23-6-2008 om 20:37 uur.
Dat is een grote verkooppraat. Zolang een begrenzer niet het E3-keurmerk heeft heeft de politie het recht de begrenzer te verwijderen en er eventueel een boete voor uit te schrijfen.
|
|
|
|
Florry |
23-6-2008 20:39 |
Posts: 1755 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]
Oké, dankje! hoe snel loopt hij dan ong.?
Er scheen tog ook een "legale" begrenzer te zijn?
http://www.marktplaa...mb_click%3D1%23photo
ik hoop dat hij het doett....
Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 23-6-2008 om 20:37 uur.
zulke begrenzers die je aan en uit kan doen zijn nooit legaal...
|
|
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-) |
|
b e r t |
23-6-2008 20:44 |
Posts: 1855 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]
krijg ik ruzie met mn pappa .
maar zo'n ligte 70, slijt dat niet snel modat het een beetje cheapass is? en hoe hard ga ik daar ongeveer mee?
Slijt vaak minder snel, omdat die zo rustig loopt. De snelste cilinders slijten (meestal) het hardst. En het loopt al gauw 100+. Maar ik reed een mooie tijd (met een DR74=Gelijk aan Top Performance Zwart) met de ori vertanding. Toen reed ik 80 echte km's en trok sneller op als een audi 80 1.8, Peugeot 205GTI en Renault Espace 2.2. Met een groter tandwiel liep die 105 en trok ik ook nog steeds de bovenstaande auto's eruit.
Maar je kan gewoon een prop in de uitlaat doen en afstellen naar op hoeveel vermogen jij wil, waar de politie niet moeilijk over doet.
Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 23-6-2008 om 20:45 uur.
|
|
|
|
-simon- |
23-6-2008 20:44 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]
die jongen vraagt om trekkracht onderin
conti valt dus af.
overheen gelezen.
dan zou een dr70 een goede oplossing zijn maarja dan mag hij niet van zijn pa. en verder heeft de ori uitlaat de meeste kracht onderin.
@ts: een prop in je uitlaat is een legale begrenzer maar dan heb je niks meer aan je snelle uitlaat.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
ronaldt |
23-6-2008 20:48 |
Posts: 2735 |
ori uitlaat ontgrensen of leovince v6
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
2SLOW4ME |
23-6-2008 20:49 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]
Slijt vaak minder snel, omdat die zo rustig loopt. De snelste cilinders slijten (meestal) het hardst. En het loopt al gauw 100+. Maar ik reed een mooie tijd (met een DR74=Gelijk aan Top Performance Zwart) met de ori vertanding. Toen reed ik 80 echte km's en trok sneller op als een audi 80 1.8, Peugeot 205GTI en Renault Espace 2.2. Met een groter tandwiel liep die 105 en trok ik ook nog steeds de bovenstaande auto's eruit.
Maar je kan gewoon een prop in de uitlaat doen en afstellen naar op hoeveel vermogen jij wil, waar de politie niet moeilijk over doet.
Dit bericht is gewijzigd door b e r t op 23-6-2008 om 20:45 uur.
dat je die renault espace met zijn aerodynamica van een zeekontainer er uit trok vind k nog wel logisch ,,
maar 80 km/h klinkt wel lekker.. wat voor vertanding precies?
En hoeveel kost zo'n 70? en wat moet ik er dan nog meer aan veranderen behalve de cilinder en zuigert?
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
2SLOW4ME |
23-6-2008 20:51 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
ori uitlaat ontgrensen of leovince v6
ori uitlaat is een beetje verrot .. en een leo v6 heeft wel dus wel kracht onderin?
Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 23-6-2008 om 20:53 uur.
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
ronaldt |
23-6-2008 20:52 |
Posts: 2735 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]
dat je die renault espace met zijn aerodynamica van een zeekontainer er uit trok vind k nog wel logisch,,
maar 80 km/h klinkt wel lekker.. wat voor vertanding precies?
En hoeveel kost zo'n 70? en wat moet ik er dan nog meer aan veranderen behalve de cilinder en zuigert?
zwarte top is 110 @ opvoeren.nl
Kun je met ori krukas blijven rijden.
edit: leovince is nét iets sneller dan ori ontgrenst vind ik. Plus dat het geluid en de looks beter zijn.
Dit bericht is gewijzigd door ronaldje dt50x op 23-6-2008 om 20:52 uur.
|
|
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.> |
|
-simon- |
23-6-2008 20:52 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]
dat je die renault espace met zijn aerodynamica van een zeekontainer er uit trok vind k nog wel logisch,,
maar 80 km/h klinkt wel lekker.. wat voor vertanding precies?
En hoeveel kost zo'n 70? en wat moet ik er dan nog meer aan veranderen behalve de cilinder en zuigert?
cilinder kost rond de 120/130 euro. en verder moet je wss nog sproeiertje wisselen voor een wat grotere(ik hoefde dat niet toen ik van ori overging op dr70) en mischien je voortandwiel.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Dit topic is 1970 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|