Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - afstelling tsx

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 965 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50520 - afstelling tsx
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1429 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-man 24-6-2008 13:46 Print reply

Posts: 376
wat ik net bedacht, kan het ook aan die 3 gaten in het luchtfilter liggen? Dat hij dan een onregelmatige hoeveelheid lucht krijgt door wervelingen oid in het filter (wel s zoiets gelezen)
Dus dat ik beter met een powerfilter of met luchtfilter deksel zonder gaten kan gaan afstellen.
 
Henk-88 24-6-2008 14:32 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
zou ook kunnen hoor, maar wat zijn de kenmerken van elk merk sproeier?

zo heb je sproeiers met een horizontale groef halverwege en sproeiers waar alleen een maat op staat. Maar welke zijn van welk merk?



Als ik het goed heb dan zijn die met die groef rondom van Mikuni en de Dellorto-klein die ik altijd scoor zonder groef met alleen maataanduiding idd.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-man
wat ik net bedacht, kan het ook aan die 3 gaten in het luchtfilter liggen? Dat hij dan een onregelmatige hoeveelheid lucht krijgt door wervelingen oid in het filter (wel s zoiets gelezen)
Dus dat ik beter met een powerfilter of met luchtfilter deksel zonder gaten kan gaan afstellen.



Waar zitten die gaten precies? En gaat het om een ori-luchtfilter?

Powerfilter stelt niet lekker af meestal btw.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
TSX-man 24-6-2008 17:26 Print reply

Posts: 376
kheb nu sproeier 120 erin zitten
gereden met luchtfilterdeksel met 3 gaten met diameter 0.8 cm achteraan (zo staat het in het boekje dat ik bij malossi cilinder kreeg) Dit rijdt, maar nog niet goed en bougie is nog steeds grijs.

ook gereden met luchtfilterdeksel zonder gaten, dus helemaal orginele luchtfilter. Met dezelfde sproeier krijg ik hem niet goed gestart. enige wat tie dan doet is rond de 1000 toeren maken als ik start met volgas. Ook choke heeft verder geen effect.

waardoor worden deze symptomen veroorzaakt en hoe kan ik dit verder oplossen. Powerfilter misschien een idee?
 
TSX-man 25-6-2008 12:53 Print reply

Posts: 376
vandaag maar s sproeier 100 geprobeert
met luchtfilterdeksel zonder gaten komt hij niet eens op toeren en ploft hij (uit uitlaat of luchtfilter weet ik niet) is dit dan te grote of te kleine sproeier?

luchtfilterdeksel met gaten maakt hij wel toeren, maar loopt niet stationair en valt uit bij gas loslaten, maar dit heeft dan toch weer met gasnaald en stationairschroef te maken?
 
Henk-88 25-6-2008 13:19 Print reply

Posts: 26703
Die drie gaten zitten wel goed denkzz, gebruik dat deksel maar.
Valse lucht zou kunnen btw.
Probeer eens een sproeier 92 om te kijken hoe 'ie dan loopt maar rijdt er voor de zekerheid geen grote afstanden mee
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
TSX-man 25-6-2008 17:31 Print reply

Posts: 376
kheb er nog even mee gereden met sproeier 100, nog steeds uitvallen bij gas loslaten en niet stationair lopen. voorderest rijdt hij wel lekker
Morgen maar s langs brommerboer voor sproeier tussen 90 en 100
 
TSX-man 26-6-2008 16:18 Print reply

Posts: 376
Net sproeier 85 bij winkel gehaald is een 6-kant mikuni. Stuk mee gereden en hij reed redelijk, verschijnselen nu zijn: toen ik hem starte (dus nog helemaal koud) maakte hi moeilijk toeren, niet stotteren maar wegvallen als het gas helemaal opendraaid wordt, gasreactie is dus niet lekker. Verder rijdt hij goed, maar bij vol gas hoor ik nog wel af-en-toe geplof.
Na een stuk te hebben gereden heb ik het laatste stukje volgas gegeven en heb ik t contact omgedraaid, uit laten rollen met koppeling in naar huis en bougie eruit gedraaid.

De isolator van de bougie was voor de helft koffiebruin en voor de andere helft grijs/zwart.
betekent dit niet iets van lekke koppakking, wat mij sterk lijkt aangezien er geen rook uitkwam. (wel hoorde ik dus dat geplof, maar dat leek mij meer de luchtfilter)
 

Dit topic is 1429 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved