Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - stralen van achterbrug met deuk

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 911 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #50519 - stralen van achterbrug met deuk
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2461 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mike-MTX 23-6-2008 18:48 Print topicpost

Posts: 943
Hallo
ik heb een achterbrug waar een deukje inzit,
nu wil ik die achterbrug plemuren
maar kunnen hun hem dan nog coaten ?
omdat ze hem eerst gaan stralen, ? gaat dat er dan niet af ?


en nej een andere achterbrug zit er even op dit moment niet in

p.s. het is niet de achterbrug van uit mn profiel
 

Sypie_Honda 23-6-2008 18:52 Print reply

Posts: 13830
nee plamuur word weggestraald.

ff deuk er uit slijpen en er een nieuw stuk in lassen, is goed te doen.
achterbruggen zijn uit vrij dik materiaal gemaakt.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
- Han - 23-6-2008 19:55 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
nee plamuur word weggestraald.

ff deuk er uit slijpen en er een nieuw stuk in lassen, is goed te doen.
achterbruggen zijn uit vrij dik materiaal gemaakt.


derbi is toch best dunne zooi moet ik zeggen. Heb ook ens zon achterbrug verlast.

Ik zou em eerst laten stralen, en dan plamuren, en dan gewoon spuiten.

Of gewoon een rechte achterbrug kope. Zo duur zijn die 2de hands ook weer niet
 
<10.000 posts
Sypie_Honda 23-6-2008 20:17 Print reply

Posts: 13830
jaah ik bedoelde eigenlijk vrij dik tegenover een tank, want dat is meestal de enige plek waar je deuken hebt

zal wel 1.5mm zijn, is goed te mig-mag of te tig lassen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
- Han - 23-6-2008 20:17 Print reply

Posts: 9667
co2 heb ik het toen gedaan, ging goed hoor
 
<10.000 posts
Sypie_Honda 23-6-2008 20:18 Print reply

Posts: 13830
C02 ist zelfde als mig-mag
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
-simon- 23-6-2008 20:20 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
C02 ist zelfde als mig-mag


mig en mag zijn toch ook weer iets anders van elkaar.

@ts: kun je geen plaatje over de deuk heen lassen?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mtx-motard 23-6-2008 20:27 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


mig en mag zijn toch ook weer iets anders van elkaar.

@ts: kun je geen plaatje over de deuk heen lassen?


ja mig en mag is anders. is de samenstelling van lassen met argon gas.

co2 lassen is weer anders, dat werkt met behulp van koolstof dioxide
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 23-6-2008 20:31 Print reply

Posts: 13830
jaah oke, maar in de volks mond word lassen met de spuit mig-mag of co2 of de spuit genoemd

wss wist han dit al, mja ik zeg het nog ff voor de duidelijkheid.

Quote:
MIG/MAG staat voor Metal Inert Gas/Metal Active Gas. Het zijn eigenlijk twee soorten maar omdat het enige verschil het gebruikte gas is wordt het toch als eenzelfde soort gezien. Bij deze twee lasprocessen wordt er tijdens het lassen continu een draad aangevoerd. Tussen deze draad en het werkstuk wordt de boog in stand gehouden. Het smeltbad wordt beschermd door een beschermgas. Bij MIG-lassen gaat het om een een inert gas (bijvoorbeeld argon of mengsels van argon met waterstofgas en helium); bij MAG om een actief gas (bijvoorbeeld kooldioxide of argonmenggassen met Ar, CO2 en O2). Een inert gas reageert niet (met het smeltbad) en een actief gas wel, dus heeft een actief gas invloed op de samenstelling van de uiteindelijke las. Vaak worden er ook menggassen gebruikt tussen inerte en actieve gassen. MIG/MAG-lassen is tegenwoordig het meest gebruikte lasproces door zijn veelzijdigheid en snelheid: zo'n 50 % van alle toevoegmetaal verkocht in Belgiƫ wordt voor dit proces gebruikt. Het is zo populair wegens de mogelijkheid tot mechanisatie en robotisatie, hoge flexibiliteit en hoge neersmelt.quote]

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 23-6-2008 om 20:33 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
- Han - 23-6-2008 20:32 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
jaah oke, maar in de volks mond word lassen met de spuit mig-mag of co2 of de spuit genoemd

wss wist han dit al, mja ik zeg het nog ff voor de duidelijkheid.


nou, zo slim ben ik niet hoor .
Ik weet dat wij thuis co2 hebben en electrisch, doe ook maar havo.

en @ mike, als dat die achterbrug van je plaatjes is in je gallery zou ik dus echt een andere zoeken
 
<10.000 posts
Sypie_Honda 23-6-2008 20:34 Print reply

Posts: 13830
ow nja weet je et nu.

mig-mag -> de spuit -> C02

Tig -> argon

electrode -> electrisch

dat is dus allemaal het zelfde
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
boerke 23-6-2008 20:38 Print reply

Posts: 261
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


nou, zo slim ben ik niet hoor .
Ik weet dat wij thuis co2 hebben en electrisch, doe ook maar havo.

en @ mike, als dat die achterbrug van je plaatjes is in je gallery zou ik dus echt een andere zoeken


dat zegt niks hoor ik doe vwo en ik ken ook alleen co2 en electrode
 
Sypie_Honda 23-6-2008 20:39 Print reply

Posts: 13830
ik ben fucking tof en weet et allemaal.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Joel_koningslust 23-6-2008 20:39 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
ow nja weet je et nu.

mig-mag -> de spuit -> C02

Tig -> argon

electrode -> electrisch

dat is dus allemaal het zelfde



toevoeging, voor oude onderdelen is co2 beter omdat dat makkelijker last over een oxidelaagje heen. daarom gebruiken de meeste mensen bij oldtimer restauratie's co2. in de bedrijfswereld is dat inmiddels verboden om het te gebruiken volgends mij

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mtx-motard 23-6-2008 20:43 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



toevoeging, voor oude onderdelen is co2 beter omdat dat makkelijker last over een oxidelaagje heen. daarom gebruiken de meeste mensen bij oldtimer restauratie's co2. in de bedrijfswereld is dat inmiddels verboden om het te gebruiken volgends mij



ja idd dik verboden
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Joel_koningslust 23-6-2008 20:45 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


ja idd dik verboden


verboden is een slecht woord, maar in bedrijven mogen ze het officieel niet meer gebruiken dacht ik. net als bepaalde soorten soldeertin enz

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 2461 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved