Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Aanschaf Honda MB5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 843 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50485 - Aanschaf Honda MB5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1087 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fire-blade 22-6-2008 15:46 Print topicpost
Posts: 1
Mohge allemaal, ik moet over 2 maanden op voor me brommer certificaat. Bijna 17 hea maar ik zou graag een honda mb5 kopen en daarna helemaal uitelkaar en er een mooi project van maken. Maar als ik op marktplaats kijk zijn de prijzen erg verschillend. je heb ze van 600 euro maar ook van 900 euro. Hebben jullie tips waar ik op moet letten en wat de eventuele kwaaltjes zijn van mb's. Sleutel ervaring heb ik zeker, met me pa vorig jaar een honda black bomber uitelkaar gehaald en gereviseerd en draait nu als een zonnetje.
Alvast bedankt, Roy Ton
 

Viertakt 22-6-2008 15:49 Print reply

Posts: 3586
Kijk of hij helemaal recht is, geen rare geluiden maakt, goed remt en goed rijd. Kwaaltjes bij een MT/MB/MTX-ot zijn dat het lagerhuis van de krukaslagers uitslijt, krukaslagerspeling is een veel voorkomend iets.
 
Viertakt uber alles.
bulteman 22-6-2008 19:40 Print reply

Posts: 1956
kijk maar eens of het licht goed doet!
de bekabeling van een mb is vaak ook snel klote
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Twizz 22-6-2008 19:44 Print reply

Posts: 851
Wellicht heb je hier iets aan.

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 22-6-2008 om 19:47 uur.
 
houw ns op!
Saknet 22-6-2008 19:49 Print reply

Posts: 10355
het vliegwiel van zon ding is eigenlijk te zwaar om um op te voeren, vandaar dat je vaak uitgesleten krukaslagerpassingen in het linker carterhelft ziet, maar je ziet ook wel eens dat mensen daar een nieuwe bus inpersen..
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Sypie_Honda 22-6-2008 20:33 Print reply

Posts: 13830
dat ligt dus niet aan het vliegwiel

dat vliegwiel is juist beter, omdat het een centerende werking heeft, en komt er minder kracht op de lagers omdat het vliegwiel het zwikje centreert.
met een hpi zou hij dus harder moeten slijten, omdat die de klappen van de zuigert minder opvangt.

maare het slijt niet uit hoor dat hoort zo.
je ziet het wel vaker bij constructies dat 1 lager er 'los' in zit zodat het hele spul uit kan zetten en er dus geen extra axiale krachten op de lagers komen.

ik heb het ook wel uitgekotterd en er een bus in gezet, maar ik ben er achter gekomen dat dat eigenlijk helemaal niet echt nodig is. met dat lager er 'los' in gaat het ook gewoon goed.
als is zo'n bus ook wel een mooie oplossing hoor, maar het is niet persee nodig om zo'n blokje goed draaiende te krijgen.

maare letten op hoeveel originele honda onderdelen nog aanwezig zijn, hoe minder immitatie onderdelen hoe beter de algemene kwaliteit van de brommer.

er staan veel van die 'volledig opgeknapte MB's op marktplaats, maar vaak bestaan die volledig uit immitatie onderdelen. en die immitatie onderdelen zijn vaak van bedenkelijke kwaliteit.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Saknet 22-6-2008 21:41 Print reply

Posts: 10355
Mijn ditech krukas is ook ingevreten omdat het lager daar los omgedraaid heeft.. dus ik zou echt niemand aan kunnen raden een lager ergens los in/om te leggen

vliegwiel verhaal kan je wel eens gelijk mee hebben

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 22-6-2008 om 21:42 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ikkejw 22-6-2008 22:18 Print reply

Posts: 9886
let inderdaad op de hoeveelheid imitatie onderdelen, hoe origineler hoe beter!

imi tankdop bijvoorbeeld lekt altijd, imi achterbrug is 9 van de 10 keer krom, imi koplamp geeft bijna geen licht, imi wielassen en achterbrugassen zijn altijd krom en als je ze iets te strak aandraait gaan ze meteen doormidden, imi carbs lekken altijd en zijn vaak moeilijk af te stellen, imi cilinders zijn vaak sloom en slecht afgewerkt.

de afwerking van imitatie onderdelen verschilt nogal, soms heb je een imi cilinder die jaren meegaat, soms loopt ie de eerste week goed en daarna nooit meer.

er zijn ook originele onderdelen die je liever niet wilt, zoals cilinder, uitlaat, carb.. (of je wilt 35 rijden, berg af)

imitatie merken zijn bv: k-star, dmp, bzs (meestal chinees of nederlands)
goed spul komt uit japan, snel spul uit italiƫ (malossi, polini, etc)
 
Preserve nature - Always wear a helmet

Dit topic is 1087 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved