Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - polini 80cc en doppler endurance krukas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1153 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50475 - polini 80cc en doppler endurance kr...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

meganckje 21-6-2008 17:23 Print topicpost
Posts: 8
Nu heb ik een derbi senda mat 70cc cilinder van Top Performances in gietijzer met een leovinci uitlaat en originele krukas en dellorto 21mm carburatie.
Nu zou ik een 80cc cilinder van polini in aluminium willen steken met een doppler endurance krukas.
Maar zou dat veel verschil geven in trekkracht en snelheid met wat ik nu heb? Ik zou dezelfde uitlaat gebruiken en dezelfde carburatie.


Dit bericht is gewijzigd door meganckje op 21-6-2008 om 17:24 uur.
 

Ice Ap rs50 21-6-2008 17:27 Print reply

Posts: 7149
mijn 80cc alu polini ging best hard

hij liep nog toen ik hem er zo afhaalde(ik had hem nieuw en heb er 6000km meegereden en 1 vastloper meegehad)


dus die polini raad ik zeker aan

dopler endurance heb ik ook in me pro race blok, zeer goed en mooi krukasje.

Het gaat zeker harder gaan, maar je leovince uitlaat knijpt de boel af. ik zou een yasuni r3 erop knallen


edit: dit zijn AM6 verhalen

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 21-6-2008 om 17:28 uur.
 
GTI - GTD - BMW
meganckje 21-6-2008 17:31 Print reply
Posts: 8
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
mijn 80cc alu polini ging best hard

hij liep nog toen ik hem er zo afhaalde(ik had hem nieuw en heb er 6000km meegereden en 1 vastloper meegehad)
afbeelding

dus die polini raad ik zeker aan

dopler endurance heb ik ook in me pro race blok, zeer goed en mooi krukasje.

Het gaat zeker harder gaan, maar je leovince uitlaat knijpt de boel af. ik zou een yasuni r3 erop knallen


edit: dit zijn AM6 verhalen

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 21-6-2008 om 17:28 uur.

Dus je denkt met die leovinci dat hij zal inhouden?
Zijn die polini cilinders goed van kwaliteit?
Lopen ze niet te snel vast en hoevele rmp trok je dan met je brommer?

 
Ice Ap rs50 21-6-2008 17:36 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meganckje
[...]

Dus je denkt met die leovinci dat hij zal inhouden?
Zijn die polini cilinders goed van kwaliteit?
Lopen ze niet te snel vast en hoevele rmp trok je dan met je brommer?



hij zal niet inhouden als je hem goed afstelt, ma je kan veel harder met die cilinder icm een andere uitlaat.

lopen niet snel vast nee!Er zat een 16mm dell'orto onafgesteld op bij mij en ik deed 14k rpm ermee, met een passagier aan 100km/u -> toen liep ie vast ja, reed na 10min afkoelen weer

ik deed max 14k rpm ermee
 
GTI - GTD - BMW
RowdyCross 21-6-2008 17:37 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


hij zal niet inhouden als je hem goed afstelt, ma je kan veel harder met die cilinder icm een andere uitlaat.

lopen niet snel vast nee!Er zat een 16mm dell'orto onafgesteld op bij mij en ik deed 14k rpm ermee, met een passagier aan 100km/u -> toen liep ie vast ja, reed na 10min afkoelen weer

ik deed max 14k rpm ermee


Warmloper dus
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Ice Ap rs50 21-6-2008 17:41 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]


Warmloper dus


Achterwiel sloeg vast aan 100km/u, vind ik een vastloper
 
GTI - GTD - BMW
meganckje 21-6-2008 17:59 Print reply
Posts: 8
Nu trek ik 11000rmp, die polini is dan toch niet echt een hoogtoerige cilinder? Of zie je meer in de mhr van malossi?
 
Ice Ap rs50 21-6-2008 18:04 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meganckje
Nu trek ik 11000rmp, die polini is dan toch niet echt een hoogtoerige cilinder? Of zie je meer in de mhr van malossi?


poorten lijken hoogtoerig, en de mijne deed het makkelijk (voor ie vastnakte). wat vind je dan hoogtoerig? ik weet weinig brommers doe meer dan 15k halen.


je uitlaat zal je toeren tot zo'n 11k begrenzen, je zal wel lekker veel koppel hebben.

malossi mhr is overpriced en sloom

Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 21-6-2008 om 18:05 uur.
 
GTI - GTD - BMW
RowdyCross 21-6-2008 18:07 Print reply

Posts: 3211
Boven 12k toeren word als hoogtoerig geacht.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Ice Ap rs50 21-6-2008 18:08 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Boven 12k toeren word als hoogtoerig geacht.


dacht ik ook

meeste brommer zijn 12k max standaard (AM6 en derbi)
 
GTI - GTD - BMW
meganckje 21-6-2008 18:11 Print reply
Posts: 8
dus me uitlaat suckt en kan je niks veranderen aan die uitlaat zonder direct een nieuwe te moeten kopen? En een ander membraan doet dat veel aan de prestaties?
 
Ice Ap rs50 21-6-2008 18:15 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meganckje
dus me uitlaat suckt en kan je niks veranderen aan die uitlaat zonder direct een nieuwe te moeten kopen? En een ander membraan doet dat veel aan de prestaties?


koop gewoon carbonnen klepjes voor in je ori membraam, is ruim voldoende voor straatgebruik

je uitlaat suckt niet, hij kan gewoon het volle vermogen niet tot uitting laten komen.

je kan die cilinder er dus mooi opsteken en als nog eens geld hebt de uitlaat ervoor kopen

of je koop een cilinder die beter bij je uitlaat past, als het niet persé harder hoeft te gaan
 
GTI - GTD - BMW
meganckje 21-6-2008 18:21 Print reply
Posts: 8
Het is eigenlijk wel de bedoeling om harder te gaan daarom koop ik andere cilinder...
Nu trek ik met die gietijzeren 11000, zou ik er dan meer kunnen trekken met die polini? Die uitlaat had ik eerder nog nooit gezien van leovinci, ik heb die brommer zo gekocht, maar die uitlaat heeft die jongen wel 250¤ gekost..

 
ronaldt 21-6-2008 18:23 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meganckje
Het is eigenlijk wel de bedoeling om harder te gaan daarom koop ik andere cilinder...
Nu trek ik met die gietijzeren 11000, zou ik er dan meer kunnen trekken met die polini? Die uitlaat had ik eerder nog nooit gezien van leovinci, ik heb die brommer zo gekocht, maar die uitlaat heeft die jongen wel 250¤ gekost..



wtf
je hebt toch gewoon een leovince v6?
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
meganckje 21-6-2008 18:26 Print reply
Posts: 8
Dacht ik ook maar het is geen v6
 
Ice Ap rs50 21-6-2008 18:27 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: meganckje
Het is eigenlijk wel de bedoeling om harder te gaan daarom koop ik andere cilinder...
Nu trek ik met die gietijzeren 11000, zou ik er dan meer kunnen trekken met die polini? Die uitlaat had ik eerder nog nooit gezien van leovinci, ik heb die brommer zo gekocht, maar die uitlaat heeft die jongen wel 250¤ gekost..



ja, ik zei dus al 2 keer dat ie makkelijk 13-14000 toeren haalt

dus moet je een andere uitlaat halen als je harder wil, en die cilinder en die krukas. Je kan het ook in stappen doen. En een ander membraan is niet uit den boze, maar carbon klepjes op je ori membraan volstaan.
 
GTI - GTD - BMW

Dit topic is 2613 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved