Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - ktm 525 exc moeten begrenzen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1062 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50467 - ktm 525 exc moeten begrenzen?
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5388 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dokocrosser 22-6-2008 10:04 Print reply

Posts: 1433
Kameraden van mij hebben allemaal een enduro.
3 525's een 300 2t en een 250 2t en rijden ook allemaal ontgrenst.
Bij een 525 staat al 17kw op het papiertje en omdat de meeste agenten er de ballen verstand van hebben weten ze neit dat die motor meer kw heeft.
En als je je een beetje gedraagt op de weg wat toch verplicht is valt het ook niet op en kun je hoogstens aangehouden worden op kleine dingetjes.
 
Ice Ap rs50 22-6-2008 10:29 Print reply

Posts: 7149
denk dat je zo'n motor best niet begrenst zelfs ma goed

elke enduro is weinig kw op papier.
 
GTI - GTD - BMW
vantriest 22-6-2008 13:04 Print reply
Posts: 187
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold
Houd er dan ook rekening me dat er ook naast de 25kW nog de 0.16kW/kg regel is.
Dus koopje een 250 die 120 kg weegt dan mag hij niet meer hebben dan 0.16*120 = 19.2 kW. Een beetje 250 4takt zal daar toch overheen gaan, 2 tact al helemaal.

Het is dus erg moeilijk om iets tevinden wat je leuk vind en ook nog is legaal is.
Als een motor standaart binnen de 25kW regels valt staat er ook "lichte motorfiets" op het kenteken vermeld.

Ik ben zelf ook opzoek naar een enduro om om te bouwen naar een supermotard... Ik heb nu maar besloten om niet te veel waarde aan die regels te hechten want en legale fiets dat ook nog is een beetje oogt en rijdt vind je niet.



Net wat je zegt. Gaat er dik over heen, een 250 4-takt. Hebben al gauw 40 PK
 
Limited '07 #856 :)
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-6-2008 13:10 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vantriest
[...]



Net wat je zegt. Gaat er dik over heen, een 250 4-takt. Hebben al gauw 40 PK




wauw... dat haal ik net uit mijn 600cc 1cilinder.

mss is minder cc beter.

 
Too cool for school!
Harold 22-6-2008 13:36 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]




wauw... dat haal ik net uit mijn 600cc 1cilinder.

mss is minder cc beter.



Alleen de competitie motoren halen dat, bijvoorbeeld een crf 250.
Dit zijn beestjes die behoorlijk kleine onderhoudsintervallen hebben en dus niet echt geschikt voor op de weg (duur grapje om elke 2000 km je zuiger a 160 euro te vervangen + de rest).
En Enduro ligt al wat lager wat vermogen betreft en zo'n 600 heeft meer koppel en heeft veeeel minder onderhoud nodig, dus ook goedkoper.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-6-2008 14:01 Print reply

Posts: 9841
dat weet ik, maar als ik aan een 250cc enduro voor op de weg denk denk ik dus niet meteen aan een CRF250, eerder aan een XR250...zitten toch wel een paar verschilletjes tussen...

snap je wat ik bedoel?

 
Too cool for school!
ktmstyled 22-6-2008 14:05 Print reply
Posts: 1806
mijn ktm 620 staat ook gewoon 21kw op kenteken en is volgens mij altijd al zo geweest en voor zover ik weet is t met alle ktm's zo dat ze laag kw's hebben op kenteken
 
going sideways!

Dit topic is 5388 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved