Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - ktm 525 exc moeten begrenzen?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1124 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50467 - ktm 525 exc moeten begrenzen?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5371 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Raoul 21-6-2008 14:21 Print reply

Posts: 2997
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
Je hebt een KTM exc 525 ? uhm ? kenteken is niet nodig, gwn zorgen dat je ergens of met korte straten hebt , iig plekken waar je met optrekken het snelst ben.

Of zoek weiland op...
Ken iemand die reed gwn 2 jaar met Honda cr125 rond, zonder kenteken , kwam de politie eraan , gaf die 1x gas , steegje in oid en weg politie xD


das leuk, totdat je een ongeluk hebt
 
Aprilia MX (H)
boerke 21-6-2008 14:21 Print reply

Posts: 261
ik weet het niet maar ik zou het hier vragen: http://forum.infopolitie.nl/ ik zou het wel brengen op de manier van, als ik een motor heb waar minder als 25 Kw op de papieren staat, ik ben 19 en wil er mee gaan rijden maar moet ik die testen of dat ook zijn echte vermogen is of mag ik hiermee rijden. zoiets zou ik doen . dan weet je het meteen
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 21-6-2008 14:21 Print reply

Posts: 9841
als jij dat ding koopt en er staat 17kw op de papieren, dan zou je dus zelf dat ding op een testbank moeten gooien om te checken of wel echt klopt wat op de papieren staat?

bullshit.
als het op papier staat is het geen probleem. je rijdt wel met teveel vermogen rond, maar ze kunnen toch niet verwachten van je dat je zelf alles na gaat checken qua vermogen.

niet jouw fout maar van de dealer, fabrikant blabla..

ktm levert ze btw wel begrensd voor zover ik weet, maar die begrenzing wordt er direct uitgegooid

edit: een 525 als eerste motor :')

leer eerst maar eens rijden op een oud hok.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 21-6-2008 om 14:22 uur.
 
Too cool for school!
Jelmer MX 21-6-2008 15:03 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II


bullshit.
als het op papier staat is het geen probleem. je rijdt wel met teveel vermogen rond, maar ze kunnen toch niet verwachten van je dat je zelf alles na gaat checken qua vermogen.

niet jouw fout maar van de dealer, fabrikant blabla..



en zo is het precies..

maar als je bijvoorbeeld een r1 hebt, en je keurt hem op 25kw (zover dat mogelijk is..)

En dan vervolgens gaat rijden op vol vermogen, dan ben je de lul.. want dan rijd je (denk ik) ook nog is zonder geldig kentekenbewijs etc.

Veel supermoto's/enduro's staan std gewoon laag op kenteken dus doe je niks verkeerd
 
Ice Ap rs50 21-6-2008 15:07 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
[...]

en zo is het precies..

maar als je bijvoorbeeld een r1 hebt, en je keurt hem op 25kw (zover dat mogelijk is..)

En dan vervolgens gaat rijden op vol vermogen, dan ben je de lul.. want dan rijd je (denk ik) ook nog is zonder geldig kentekenbewijs etc.

Veel supermoto's/enduro's staan std gewoon laag op kenteken dus doe je niks verkeerd


stel je hebt een ongeval, meten ze dan je vermogen van je motor?
 
GTI - GTD - BMW
RowdyCross 21-6-2008 15:24 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als jij dat ding koopt en er staat 17kw op de papieren, dan zou je dus zelf dat ding op een testbank moeten gooien om te checken of wel echt klopt wat op de papieren staat?

bullshit.
als het op papier staat is het geen probleem. je rijdt wel met teveel vermogen rond, maar ze kunnen toch niet verwachten van je dat je zelf alles na gaat checken qua vermogen.

niet jouw fout maar van de dealer, fabrikant blabla..

ktm levert ze btw wel begrensd voor zover ik weet, maar die begrenzing wordt er direct uitgegooid

edit: een 525 als eerste motor :')

leer eerst maar eens rijden op een oud hok.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 21-6-2008 om 14:22 uur.


Yup hebben op handvat gas begrensing, maar als die er nog op zat zou niemand ktm kopen, elke importeur haalt die er gelijk vanaf , anders duurt het 10 min voor je op 100 km/u bent.

 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Martijn II - Forum en Sales Moderator 21-6-2008 15:26 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


stel je hebt een ongeval, meten ze dan je vermogen van je motor?


in veel gevallen niet omdat ze zo bureaucratisch zijn als de pest en ze dus kijken wat er op papier staat.

als jij met uitdraaien enzo gaat verzekeren is de kans groter dat ze controleren, maar als het std op papier staat niet.

Stel je voor, je krijgt een ongeluk. Is de schade niet al te hoog aan de motor, dan gaan ze geen geld erinpompen door uit te zoeken of je toevallig met teveel vermogen reed.

Is de schade wél hoog, dan ligt jouw motor waarschijnlijk zo hard in puin dat testen niet hard meer mogelijk is.

Onder een bepaald schadebedrag is het voor de verzekering goedkoper direct uit te keren dan de hele dure onderzoekstrein in gang te zetten.

 
Too cool for school!
-simon- 21-6-2008 15:43 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RowdyCross
[...]


Yup hebben op handvat gas begrensing, maar als die er nog op zat zou niemand ktm kopen, elke importeur haalt die er gelijk vanaf , anders duurt het 10 min voor je op 100 km/u bent.



een handvat begrenzing doet toch niks aan het vermogen. dus dan ben je nog de lul als ze het zouden gaan testen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Martijn II - Forum en Sales Moderator 21-6-2008 15:52 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


een handvat begrenzing doet toch niks aan het vermogen. dus dan ben je nog de lul als ze het zouden gaan testen.


dus als jij maar half gas kunt geven rijdt je brommer net zo hard?

cool, dan zou ik er een 2x zo kleine carb op zetten...

maar wacht! dan rijdt ie met half gas nog steeds net zo hard, want je hebt hetzelfde vermogen!

dus dan kun je weer een 2x zo kleine carb eropzetten!

Woeeeehhhh en met half gas heb je dan nog steeds hetzelfde vermogen.

uiteindlijk kun je dan zelfs je carb weglaten, en dan op half gas nog hetzelfde vermogen hebbe..


damn gast ik denk dat je wat groots ontdekt heb!


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 21-6-2008 om 15:52 uur.
 
Too cool for school!
-simon- 21-6-2008 16:13 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


dus als jij maar half gas kunt geven rijdt je brommer net zo hard?

cool, dan zou ik er een 2x zo kleine carb op zetten...

maar wacht! dan rijdt ie met half gas nog steeds net zo hard, want je hebt hetzelfde vermogen!

dus dan kun je weer een 2x zo kleine carb eropzetten!

Woeeeehhhh en met half gas heb je dan nog steeds hetzelfde vermogen.

uiteindlijk kun je dan zelfs je carb weglaten, en dan op half gas nog hetzelfde vermogen hebbe..


damn gast ik denk dat je wat groots ontdekt heb!


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 21-6-2008 om 15:52 uur.


oh nee ff nie goed naa gedacht.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
bart de scootergek 21-6-2008 17:19 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
de 525 exc had op kenteken 18kw dacht ik..

als je voor je 21ste word gepakt met meer dan 25kw dan rijd je onverzekerd rond, zonder rijbewijs etc.
Eigenlijk hetzelfde verhaal als wanneer je opgevoerd rijd met je brommert


Ik reed ook een tijd voor me 21e rond met vol vermogen hoor, kwestie van op je 18e je motor rijbewijs halen...

Je hebt wel gelijk met onverzekerd en zonder rbw rijden, de kans dat het gecontroleerd wordt is alleen een heel stuk kleiner.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 21-6-2008 om 17:20 uur.
 
Honda RC-33
Harold 21-6-2008 17:47 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Je hebt wel gelijk met onverzekerd en zonder rbw rijden, de kans dat het gecontroleerd wordt is alleen een heel stuk kleiner.




Alleen het nadeel van zo'n enduro (of supermotard als je dat van plan bent om er van te maken)is dat je juist weer meer kans hebt om aangehouden te worden.
Je trekt zowiezo de aandacht met zo'n motor (je valt veel meer op dan op een gewone wegmotor) en vaak wordt je aangehouden om van die kleine dingetjes als missende spiegel/ knippelichtjes/ kentkenplaat te schuin en bij een sm bijv om de band profielering.

De kans is heel erg groot dat ze even naar je rijbewijs en kenteken kijken en dan zien ze dat je een licht rijbewijs hebt en een behoorlijke motor met MAAR 17kw. Die lui weten echt wel dat het veel voorkomt dat het vermogen bij enduro's op papier niet klopt met de werkelijkheid.
De kans is dus nog best wel groot(in vergelijking met een onbegrenste r6 bijv).

Ik zou zowiezo even een uitdraai regelen die netjes onder de 25 kw blijft, heb je toch nog iets om te laten zien dat hij 25kw is(ookal is hij dat niet). Maar ook dat zelfs is officieel geen goed bewijs.
 
Eat My Dust 21-6-2008 17:52 Print reply

Posts: 2562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harold

Ik zou zowiezo even een uitdraai regelen die netjes onder de 25 kw blijft, heb je toch nog iets om te laten zien dat hij 25kw is(ookal is hij dat niet). Maar ook dat zelfs is officieel geen goed bewijs.

kijk dan een goed punt

maar ik denk dat ik begin met een 250, tenminste geen gezeik met politie oid

 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Jelmer MX 22-6-2008 0:06 Print reply

Posts: 13514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]


Ik reed ook een tijd voor me 21e rond met vol vermogen hoor, kwestie van op je 18e je motor rijbewijs halen...

Je hebt wel gelijk met onverzekerd en zonder rbw rijden, de kans dat het gecontroleerd wordt is alleen een heel stuk kleiner.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 21-6-2008 om 17:20 uur.

ja klopt, effe niet bij nagedacht..

als het goed is mag ik tegen mijn 20ste ook onbegrenst..
 
Harold 22-6-2008 0:11 Print reply

Posts: 1052
Houd er dan ook rekening me dat er ook naast de 25kW nog de 0.16kW/kg regel is.
Dus koopje een 250 die 120 kg weegt dan mag hij niet meer hebben dan 0.16*120 = 19.2 kW. Een beetje 250 4takt zal daar toch overheen gaan, 2 tact al helemaal.

Het is dus erg moeilijk om iets tevinden wat je leuk vind en ook nog is legaal is.
Als een motor standaart binnen de 25kW regels valt staat er ook "lichte motorfiets" op het kenteken vermeld.

Ik ben zelf ook opzoek naar een enduro om om te bouwen naar een supermotard... Ik heb nu maar besloten om niet te veel waarde aan die regels te hechten want en legale fiets dat ook nog is een beetje oogt en rijdt vind je niet.
 

Dit topic is 5371 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved