Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Remvloeistof Derbi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1082 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50460 - Remvloeistof Derbi
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7251 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

samcappelle05 20-6-2008 13:04 Print topicpost

Posts: 34
Hallo,

Ik heb een Derbi Senda SM50 Xtreme '03 en k'heb gezien dat de remvloeistof onder het minimum staat.

Kan dit kwaad als dit te laag staat, en zoja wat gebeurd er dan?

Ik heb verstaan dat er daar enkele soorten in zijn zoals DOT 3 en DOT 4. Weet iemand welke soort in m'n Derbi zou moeten?

Alvast bedankt

Sam
 

Royal Club 20-6-2008 13:07 Print reply

Posts: 60390
op het dekseltje staat welke vloeistof erin moet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
RowdyCross 20-6-2008 13:08 Print reply

Posts: 3211
Als je remkracht afneemt, moet ff je remvloeistof bijvullen.

Controleer je blokjes is , of die nog niet bijna op het staal zitten , want die slijten, zuigers meer naar buiten , remvloeistof niveau lager.

Dus controleer je blokjes ook ff gwn in het geval van, je wilt niet staal op staal remmen.

Staat op je remvloeistof reservoir dekseltje
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Patrickjuh 20-6-2008 13:47 Print reply

Posts: 142
normaal blijft je remvloeistof op het zelfde pijl???
als hij echt zakt is hij dan niet gewoon lek? en idd als je remkracht afneemt ff bijvullen *!EN ontluchten. anders maakt het ook niet of nauwelijks uit.
 
Wie een kuil graaft voor een ander, die heeft een baan.
PRO TUNING 20-6-2008 13:55 Print reply

Posts: 4000
Het beste neem je Dot 5.1 (kan tegen veel hogere temperaturen)

Verversen minimaal 2 x per jaar (remvloeistof trekt water aan)

Als je remblokken slijten wordt je niveau lager (zuiger blijft verder ingedrukt)

 
bart de scootergek 20-6-2008 14:39 Print reply

Posts: 8916
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


wat een bullshit

zou je jezelf geen AMATEUR TUNING noemen? als je in een systeem dat bestemd is voor dot4, dot 5.1 in gaat gooien zijn je slangen en rubbertjes binnen de korste keren naar de neuk

2x per jaar vervangen is ook nergens voor nodig, gewoon als hij echt donker begint te zien vervangen+ontluchten


Zou je aub normaal kunnen reageren, dit is een beetje erg lompe reactie. Als je vind dat iemand het mis heeft kun je dat met een normale manier onderbouwen ipv met grote letters dingen te gaan roepen.

Edit: daarnaast heeft hij gewoon gelijk, jij bedoeld dot 5, die is op siliconen basis en zal idd je leiding etc aan kunnen tasten.

Dit bericht is gewijzigd door bart de scootergek op 20-6-2008 om 14:52 uur.
 
Honda RC-33
2SLOW4ME 20-6-2008 15:41 Print reply

Posts: 1944
ik heb er dot 4 in gedaan.

Denk niet dat het veel uitmaakt, er zit in je leidingen ook nog wat vloeistof namelijk..

Zelf heb ik ook vaak genoeg zonder vloeistof of verleten blokjes gereden.. alleen een beetje oppassen als je moet remmen in de bocht,, want dan kan je wel eens rechtdoor schieten als je met je voorrem remt.. en dat is niet prettig kan ik je vertellen .
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
samcappelle05 20-6-2008 19:20 Print reply

Posts: 34
Ja er was idd een remblokje versleten, op het kapje staat idd dat er DOT 4 in moet. Maar ik zal eerst zien of het wel nodig is, mss is het al verholpen met een nieuw remblokje.

Bedankt!
 
--John-- 20-6-2008 19:23 Print reply

Posts: 295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Patrickjuh
normaal blijft je remvloeistof op het zelfde pijl???
als hij echt zakt is hij dan niet gewoon lek? en idd als je remkracht afneemt ff bijvullen *!EN ontluchten. anders maakt het ook niet of nauwelijks uit.


Nee, want je remvoering wordt dunner, dus je zuiger moet verder naar buiten, daar is vloeistof voor nodig, dus zakt het niveau in je potje ook.

Enne wat pro tuning zegt, niks van aantrekken, dot 5.1 is op silliconen basis, die mag je NOOIT in een dot 4 systeem (glycolbasis) gooien, gevolgen heb je zelf al kunnen lezen een paar posts hierboven

Zoiets moet ongeveer om de 2 jaar vervangen worden, je brommer is uit 2003 zie ik, als die donker ziet zou ik hem nu vervangen

Dit bericht is gewijzigd door --John-- op 20-6-2008 om 19:25 uur.
 
PRO TUNING 20-6-2008 19:34 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: --John--
[...]


Nee, want je remvoering wordt dunner, dus je zuiger moet verder naar buiten, daar is vloeistof voor nodig, dus zakt het niveau in je potje ook.

Enne wat pro tuning zegt, niks van aantrekken, dot 5.1 is op silliconen basis, die mag je NOOIT in een dot 4 systeem (glycolbasis) gooien, gevolgen heb je zelf al kunnen lezen een paar posts hierboven

Zoiets moet ongeveer om de 2 jaar vervangen worden, je brommer is uit 2003 zie ik, als die donker ziet zou ik hem nu vervangen

Dit bericht is gewijzigd door --John-- op 20-6-2008 om 19:25 uur.



Dot 5.1 is op synthetische basis en mengbaar met Dot 3-4

Als je je rempomp en remklauw na enige jaren zonder verversen los haalt zie je wel waarom 2 x per jaar verversen nodig was

Al wel eens van fading gehoord ??
 
Ice Ap rs50 20-6-2008 19:38 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]



Dot 5.1 is op synthetische basis en mengbaar met Dot 3-4

Als je je rempomp en remklauw na enige jaren zonder verversen los haalt zie je wel waarom 2 x per jaar verversen nodig was

Al wel eens van fading gehoord ??


mijn bromboer rijde mij het ook aan, want ik heb enorme fading nu met het extra vermogen-> remmen meer belast door hogere snelheden. Maar ik ga 5.1 in combinatie met stalen remleidingen gebruiken, of is dat af te raden? Ik heb nu ook al 3 jaar dezelfde remolie, erg?
 
GTI - GTD - BMW
-simon- 20-6-2008 19:40 Print reply

Posts: 8211
ik rij al 2 jaar met zelfde remvloeistof en die zat er ook al in toen ik hem kocht. alleen wat bij moeten vullen toen maar nooit nergens last van gehad. het zal idd wel beter zijn om hem vaker te verversen maar op de gemiddelde nieuwere brommer hou je genoeg remvermogen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 7251 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved