Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - AM6 Koppelingsveren en platen vraag..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50435 - AM6 Koppelingsveren en platen vraag...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joep Rs1 19-6-2008 10:34 Print topicpost

Posts: 41
Ik heb al zitten zoeken maar niet gevonden wat ik zocht.

Hoe vast moeten de koppelingsveren vastgedraaid worden?
Moeten die helemaal aangedraaid worden?


Ook zitten er onder mijn koppelingsveren ringentjes. Die ringentjes zijn niet bepaald netjes. Lijken wel zelf gemaakt en het lijkt me niet dat die er orgineel in horen.
Nou heeft een vriend van me ook een Rs1 met AM6 blok en als ik zijn koppeling voel is die vele malen makkelijker. Mijne gaat erg zwaar om de koppeling er af te halen.
Maar wat te doen met die ringentjes? er in laten of er uit halen?

Gr. Joep en alvast bedankt



Dit bericht is gewijzigd door Joep Rs1 op 19-6-2008 om 10:42 uur.
 

Arjan 2-Stroke 19-6-2008 11:19 Print reply

Posts: 595
ik draai meestal die veren zo ver mogelijk in, en die ringen zorgen er voor dat de veren strakker gaan en dus worden de platen harder aangeduwd en dus slipt de koppeling minder.
vandaar dat hij ook zwaarder ingaat dan bij die vriend van je.
 
Trekhaak FM 106.0MHz
bulteman 19-6-2008 11:25 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan-50
ik draai meestal die veren zo ver mogelijk in, en die ringen zorgen er voor dat de veren strakker gaan en dus worden de platen harder aangeduwd en dus slipt de koppeling minder.
vandaar dat hij ook zwaarder ingaat dan bij die vriend van je.



inderdaad jah je hoort ze gwoon helemaal aan te draaien


 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Derbi-Olaf 19-6-2008 11:43 Print reply

Posts: 14999
Die schroeven moet je gewoon volledig indraaien,...
Die ringetjes, dat is een soort van goedkope - beun oplossing van zwaardere veertje, het heeft dus hetzelfde effect als zwaardere koppelingsveren. Hierdoor gaat je koppeling minder snel slippen.
Dit heeft eigelijk alleen maar nut bij wat extremere set-ups
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Ice Ap rs50 19-6-2008 11:43 Print reply

Posts: 7149
lees de gebruiksaanwijzing en neem een momentsleutel
 
GTI - GTD - BMW
Harold 19-6-2008 12:20 Print reply

Posts: 1052
veertjes kun je beter vervangen door sterkere veertjes. Met ringetjes komen de windingen van de veren tegen elkaar aan en kun je hem lang niet zo ver inknijpen als met goede veren.
Het kan uiterraad wel, maar het is niet "de" oplossing om slippen te voorkomen.

Boutjes iid gewoon vast, nooit half ingedraaid.
 
Derbi-Olaf 19-6-2008 12:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
lees de gebruiksaanwijzing en neem een momentsleutel


Gewoon handvast op gevoel,zodat ze niet kunnen lostrillen, en zodat je ze ook weer niet dol draait
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
HJO 19-6-2008 12:27 Print reply
Posts: 25

Heeej,

Ik zou het met een moment sleutel doen, of gewoon met schroevendraaier tot je niet verder kunt. Ik weet uit ervaring dat het binnenwerk van een AM6 koppeling niet veel kan hebben. Heb de veren eens vastgezet met ratel en een goede hefboom, en toen ik me veren wilde vervangen, knapte het heerlijke aluminium mooi af..

Succes!!
 
Derbi-Olaf 19-6-2008 12:32 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HJO

Heeej,

Ik zou het met een moment sleutel doen, of gewoon met schroevendraaier tot je niet verder kunt. Ik weet uit ervaring dat het binnenwerk van een AM6 koppeling niet veel kan hebben. Heb de veren eens vastgezet met ratel en een goede hefboom, en toen ik me veren wilde vervangen, knapte het heerlijke aluminium mooi af..

Succes!!

Met een ratel zet je veel te veel kracht ratel moet je nooit gebruiken in een brommerblokje, altyd gewoon losse imbussleuteltjes enzo gebruiken.
Ik heb nu zelf een "miniratel"daar zit een stang aan van miss net iets meer dan 10 CM, Prima om aan een motor/brommer te werken. écht groter heb je niet nodig, het ken veel hebben en werkt snel

 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 3648 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved