mikey |
11-8-2002?17:18 |
Posts: 2392 |
hij krijgt veeel te veeeel benzine, dat had ik ook vroeger es tegengekomen, kleinere sproeier nemen, ontsteking ff op standaard zetten en zo afstellen totje goed zit
|
|
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals * |
|
DaveTSX |
11-8-2002?17:21 |
Posts: 2033 |
nee, je hebt TEVEEL in de hoogte gedaan, geen onderdruk, dus kan je je carter wegflikkeren of beetje handig zijn met van dat kneedbaar alu spul.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
ierieq |
11-8-2002?17:23 |
Posts: 17 |
Ik snap even niet wat je bedoeld met te veel in de hoogte.
Het is voor mijn een hobby... Lache...kon ook niet missen dat ik de mist in ging...
Maar goed. Weer wat geleerd
Maar goed. ik krijg nu dus veeel te veel benzine.
Maar met een sproeier 40 t/m 50 loopt ie niet eens.
Grotere sproeier loopt ie in ieder geval wel.
Goed...
Wat kan ik doen dit weer een beetje recht te zetten.
Beetje knutselen totdat ik het blokje helemaal door heb.
IERIEQ
|
|
|
|
DaveTSX |
11-8-2002?17:28 |
Posts: 2033 |
Quote: Originally posted by: ierieq
Ik snap even niet wat je bedoeld met te veel in de hoogte.
Het is voor mijn een hobby... Lache...kon ook niet missen dat ik de mist in ging...
Maar goed. Weer wat geleerd 
Maar goed. ik krijg nu dus veeel te veel benzine.
Maar met een sproeier 40 t/m 50 loopt ie niet eens.
Grotere sproeier loopt ie in ieder geval wel.
Goed...
Wat kan ik doen dit weer een beetje recht te zetten.
Beetje knutselen totdat ik het blokje helemaal door heb.
IERIEQ
dat had ik dus ook.
Kijk, je carter heeft zoeen plaatje er in waar je krukas langs loopt om je inlaat af te sluiten.
Leg je carter plat neer, dan is de inlaat een rechthoek. je mag eigenlijk vrijwel nix in de hoogte vijlen dan, wel in de breedte. Veel mensen praten over in de lengte wel en in de breedte niet. Hun bekijken het carter dan van over hoe hij onder de brommer zit.
Maar als je dus teveel in de hoogte gaat krijg je het probleem dat de krukas de intlaat niet meer kan afsluiten en een slechte onderdruk en daardoor onderin de toeren echt NIX is, en bovenin de toeren gewoon redelijk loopt. Had ik ook, was keering vergeten (moest blok SUPER snel in elkaar zetten :P), en toen deed ie het niet. Liet ik me van een berg af gaan, bij de 30 blaasde die in 1x keihard door, rem je af, viel ie weer uit.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
ierieq |
11-8-2002?17:34 |
Posts: 17 |
snappem..
Dat moest ik even weten.
gaat het gaatje weer dicht maken en dan kijken of ik een mooie inlaat kan maken.l.
Bedankt voor de reacties.
Groet'n
|
|
|
|
Steve_ZHC |
12-8-2002?02:35 |
 Posts: 2716 |
waarom koop je bij de sloop niet ff 2 carterhelftjes van een bromblok, of iig het deel waar het spruitstuk zit, dan heb je dat gekloot ook niet met dichtmaken, weer uitfrezen etc.
En zoveel kan het niet kosten om een oude Vespa/Gila blokje te kopen, laat staan 1 of 2 carterhelften...
|
|
|
|
ierieq |
12-8-2002?07:35 |
Posts: 17 |
Ik ga inderdaad niet verder klooien....
van de week maar eens wat op scharrellen.
Waar zit een brommersloop dan?
Maar als ik een brommerblok eronder zet en ze houden me een keer aan.. dan ben ik toch meteen de pineut??
En met zon polini blok dan?
En anders... koop ik gewoon die speed carter van polini..
Meteen klaar.
Het was even leuk hobbien zo een paar dagen...
Maar ik denk niet dat ik hem nog goed aan het lopen krijg met het huidige blok.
Eric
|
|
|
|
DaveTSX |
12-8-2002?08:07 |
Posts: 2033 |
Quote: Originally posted by: ierieq
Ik ga inderdaad niet verder klooien....
van de week maar eens wat op scharrellen.
Waar zit een brommersloop dan?
Maar als ik een brommerblok eronder zet en ze houden me een keer aan.. dan ben ik toch meteen de pineut??
En met zon polini blok dan?
En anders... koop ik gewoon die speed carter van polini..
Meteen klaar.
Het was even leuk hobbien zo een paar dagen...
Maar ik denk niet dat ik hem nog goed aan het lopen krijg met het huidige blok. 
Eric
Ik heb ook een speedengine carter van polini, brute inlaat en spoelkanalen!!
Maar de wouten zien het ZO, er staat ook duidelijk onder op: SpeedEngine en Polini en made in italy.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
Jan van Elderen |
12-8-2002?11:18 |
 Posts: 555 |
Je hebt 3 versies polini, en een mallosi versie.
De mallosi kun je 19mm membraam carb op zz,
op de 1e polini geloof ik ook,
Op de 2e twee 13/13 carb dus 2 handels 
En de 3e is gewoon met 1 carb (13/13)
|
|
*blurk* |
|
ierieq |
12-8-2002?11:35 |
Posts: 17 |
Quote: Originally posted by: DaveTSX?
Ik heb ook een speedengine carter van polini, brute inlaat en spoelkanalen!!
Maar de wouten zien het ZO, er staat ook duidelijk onder op: SpeedEngine en Polini en made in italy.
Dat wordt dus een probleem.
Ik rij elke dag al een andere route om de controles te ontwijken.
Tijdelijk ga ik naar het station met de brommert...
Dus als ze me aanhouden kunnen ze zo zien dat het erg goed zit... :-( minder.
Dan gaat ik wel weer een origineel blokkie op de kop tikken en deze uitveilen.
Ik weet nu hoe het moet.. dusss
Dan valt het wat minder op...dat ie opgevoerd is...
 greetzz eric
|
|
|
|
-Michiel RS- |
13-8-2002?21:37 |
Posts: 2803 |
het kan toch ook gewoon zijn dat je sproeier te klein is !!
40 t/m 50 is wel heeeel erg klein voor 70cc, een gassie dat ook een citta had met malossi 70cc en scooteruitlaat erop gelast had er een 80sproeier in gedaan en die was nog te klein.
|
|
|
|
ierieq |
14-8-2002?11:08 |
Posts: 17 |
Helaas...maar waar.
Gister een blokkie opgehaald bij dijkman in lemelerveld.
Alles eronder...even een testritje maken..
Wat dacht je.....
Motor woud houd me aan in mijn eigen straat..
KUT! maar het was wel een aardige kerel.
Ik heb een week de tijd om alles origineel te maken en dan moet ik op het bureau langs komen.
Dat wordt dus een heeel nieuw ori blokkie kopen.
even eronder zetten en er langs gaan.
Het is hier op het moment erg met de controles had ie nog gezegt.
FUK maar goed... dat stuk ijzer liep wel bijna 80 met dat blok 
Bewaar hem wel... en zet hem er wel weer onder als alles gekoeld is....
Greetzzz IERIEQ
|
|
|
|
Blukaap |
14-8-2002?11:32 |
 Posts: 10008 |
Hmm, misschien zitten ze daar in de buurt wel nadat wij in die omgeving zijn geweest  .
Maaruh, is nog wel geluk gehad eigenlijk.
|
|
Bastila is lief |
|
DaveTSX |
14-8-2002?11:39 |
Posts: 2033 |
Quote: Originally posted by: -Michiel-
het kan toch ook gewoon zijn dat je sproeier te klein is !!
40 t/m 50 is wel heeeel erg klein voor 70cc, een gassie dat ook een citta had met malossi 70cc en scooteruitlaat erop gelast had er een 80sproeier in gedaan en die was nog te klein.
Bullshit, met een 80 sproeier zit je VEEEEEEEEL te groot. Bij een vespa met een 70cc moet je een NGK B8HS bougie pakken en een 58 sproeier, en dan loopt het echt lekker (zoals 90 met mijn tecno uitlaat en 80mm poelie).
als ie een 80 sproeier nodig heeft zal dat ding wel ergens flink valse lucht trekken, want dat is gewoon TE groot. En met een 60cc moet je bij een vespa juist grotere sproeier = ongeveer 62 ofzow.
Maar ik heb het nu wel over een blokje met 13/13 carb en een inlaat die daar dus op is aangepast. Maar dan nog, 80 kan niet.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
ierieq |
14-8-2002?19:44 |
Posts: 17 |
Quote: Originally posted by: DaveTSX?
Bullshit, met een 80 sproeier zit je VEEEEEEEEL te groot. Bij een vespa met een 70cc moet je een NGK B8HS bougie pakken en een 58 sproeier, en dan loopt het echt lekker (zoals 90 met mijn tecno uitlaat en 80mm poelie).
als ie een 80 sproeier nodig heeft zal dat ding wel ergens flink valse lucht trekken, want dat is gewoon TE groot. En met een 60cc moet je bij een vespa juist grotere sproeier = ongeveer 62 ofzow.
Maar ik heb het nu wel over een blokje met 13/13 carb en een inlaat die daar dus op is aangepast. Maar dan nog, 80 kan niet.
Dat klopt!
Ik had een 62 sproeier erin en die was net te groot. (maar liep wel goed.) Toen een 58 (60 had ik niet...) en daar trok ie stukken beter mee op.
Na dat andere blokkie te hebben opgeknapt, trilde het blokkie niet meer en liep ie ongeveer 70! Als ik die 60 zou hebben gehad en een 70cc pet dan zal ie wel ongeveer over de 80 hebben gelopen.
mwhoa.. nu loopt ie ongeveer 30.
Eerst maar even naar het bureau op de rollerbank.
en die agent even netjes bedanken.. die vent scheelt mij gewoon 100 euro ofzo!!
Goede agenten bestaan nog! Hoe bestaat het
Maar in ieder geval bedankt voor al jullie reacties. Heb de citta goed aan het lopen. (nu wel weer origineel natuurlijk, maar dat los ik gewoon weer op door de cilinder er weer onder te plakken en de uitlaat en filter....hihi...)
Cia guyzz tot de volgende keer maar weer 
ierieq
|
|
|
|