Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #50412 - GPR
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 740 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
doh |
17-6-2008 20:40 |
Posts: 129 |
dicht
en mijn 2e vraag:
zit er verschil tussen de CDI van het oude model (koplampen naast elkaar) en de nieuwe?
als er een verschil in zit, wat is dit dan, kortom zijn ze nog uitwisselbaar?
Dit bericht is gewijzigd door doh op 17-6-2008 om 20:40 uur.
Dit bericht is gewijzigd door doh op 5-10-2008 om 16:05 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
17-6-2008 20:43 |
Posts: 14999 |
1 zit goed => is ontluchting/overloop
2 is oké, mits je ofwel je oliepomp op de carburateur hebt aangesloten, of je rijd met mengsmering (dus zonder olie pomp).
3 kan idd voor een benzinekraan zijn, of voor smering weer. Als die zo open is , DICHT MAKEN! (valse lucht)
4 is hetzelfde als 1, ook ontluchting/overloop.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
doh |
17-6-2008 20:47 |
Posts: 129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
1 zit goed => is ontluchting/overloop
2 is oké, mits je ofwel je oliepomp op de carburateur hebt aangesloten, of je rijd met mengsmering (dus zonder olie pomp).
3 kan idd voor een benzinekraan zijn, of voor smering weer. Als die zo open is , DICHT MAKEN! (valse lucht)
4 is hetzelfde als 1, ook ontluchting/overloop.
oke, alles klopt dus,
er zit namelijk idd een slangetje van de oliepomp naar de carb (het gele slangetje onder 1)
maar maakt het dus niet uit of je hem op 2 doet en dan 1 afsluit of andersom?
|
|
|
|
doh |
17-6-2008 20:54 |
|
Derbi-Olaf |
17-6-2008 20:56 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: doh
iemand?
moment: niet kicken, ik kijk ff voor je
edit dalyk het antwoord erbij
in jouw geval :
3 en 2 afsluiten(anders valse lucht)
, 1 en 4 is ontluchting/overloop, mag een slangetje aan, moet niet.
En het slangetje van je oliepomp laten zitten zoals het zit
Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 17-6-2008 om 20:59 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Niek de Wildt |
17-6-2008 22:50 |
Posts: 7168 |
zo zit het goed, maar van CDI hetzelfde is weet ik niet, ik wil het wel weten want ik sta voor hetzelfde dillemma, ik denk dat het wel kan
|
|
|
|
doh |
17-6-2008 22:54 |
Posts: 129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
moment: niet kicken, ik kijk ff voor je
edit dalyk het antwoord erbij
in jouw geval :
3 en 2 afsluiten(anders valse lucht)
, 1 en 4 is ontluchting/overloop, mag een slangetje aan, moet niet.
En het slangetje van je oliepomp laten zitten zoals het zit
Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 17-6-2008 om 20:59 uur.
ik snap geen hol van wat je bedoeld, 1 en 4 is dus ontluchting/overloop, oke (maar waarvan overigens? ik bedoel wanneer komt daar dan benzine/lucht uit?)
en 3 MOET op de vacuum kraan, anders rijd hij immers niet,
maar mijn vraag was, kun je ipv het olie slangetje op de carb, deze ook op 2 doen (en dan de olie nippel afsluiten?)
er is haast bij de CDI-vraag dus als iemand het weet
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
17-6-2008 23:12 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: doh
[...]
ik snap geen hol van wat je bedoeld, 1 en 4 is dus ontluchting/overloop, oke (maar waarvan overigens? ik bedoel wanneer komt daar dan benzine/lucht uit?)
en 3 MOET op de vacuum kraan, anders rijd hij immers niet,
maar mijn vraag was, kun je ipv het olie slangetje op de carb, deze ook op 2 doen (en dan de olie nippel afsluiten?)
er is haast bij de CDI-vraag dus als iemand het weet
Ö, op die manier, dus het slangetje op nr2 (op je spruitstuk ) en dan je nippel op je carb voor de oliepomp ongebruikt laten?,
dat gaat !
En over nr 3, ik dacht dat je een gewone benzinekraan had, en die aansluiting dus niet nodig had .
Mijn fout
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
dirktimmer |
17-6-2008 23:21 |
Posts: 1737 |
4is overloop.
|
|
|
|
dirktimmer |
17-6-2008 23:22 |
Posts: 1737 |
die afgedichte is olie nippel (voor 2takt olie)
die open is ws voor je vacuum ja.
|
|
|
|
doh |
17-6-2008 23:29 |
Posts: 129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
die afgedichte is olie nippel (voor 2takt olie)
die open is ws voor je vacuum ja.
de oliepomp aansluiting zit op de carb (het gele slangetje zoals al eerder gezegt)
|
|
|
|
doh |
17-6-2008 23:49 |
Posts: 129 |
en de balansas, zit die aan de koppelingskant? kortom moet de carterdeksel er af wil je deze afstellen? en moet de koppeling zelf ook eraf?
weet iemand het al van CDI?
Dit bericht is gewijzigd door doh op 18-6-2008 om 6:53 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 740 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|