Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - GPR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 700 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50412 - GPR
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 740 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

doh 17-6-2008 20:40 Print topicpost
Posts: 129
dicht


en mijn 2e vraag:

zit er verschil tussen de CDI van het oude model (koplampen naast elkaar) en de nieuwe?

als er een verschil in zit, wat is dit dan, kortom zijn ze nog uitwisselbaar?


Dit bericht is gewijzigd door doh op 17-6-2008 om 20:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door doh op 5-10-2008 om 16:05 uur.
 

Derbi-Olaf 17-6-2008 20:43 Print reply

Posts: 14999
1 zit goed => is ontluchting/overloop

2 is oké, mits je ofwel je oliepomp op de carburateur hebt aangesloten, of je rijd met mengsmering (dus zonder olie pomp).

3 kan idd voor een benzinekraan zijn, of voor smering weer. Als die zo open is , DICHT MAKEN! (valse lucht)

4 is hetzelfde als 1, ook ontluchting/overloop.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
doh 17-6-2008 20:47 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
1 zit goed => is ontluchting/overloop

2 is oké, mits je ofwel je oliepomp op de carburateur hebt aangesloten, of je rijd met mengsmering (dus zonder olie pomp).

3 kan idd voor een benzinekraan zijn, of voor smering weer. Als die zo open is , DICHT MAKEN! (valse lucht)

4 is hetzelfde als 1, ook ontluchting/overloop.



oke, alles klopt dus,

er zit namelijk idd een slangetje van de oliepomp naar de carb (het gele slangetje onder 1)
maar maakt het dus niet uit of je hem op 2 doet en dan 1 afsluit of andersom?
 
doh 17-6-2008 20:54 Print reply
Posts: 129
iemand?

 
Derbi-Olaf 17-6-2008 20:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: doh
iemand?


moment: niet kicken, ik kijk ff voor je
edit dalyk het antwoord erbij
in jouw geval :
3 en 2 afsluiten(anders valse lucht)
, 1 en 4 is ontluchting/overloop, mag een slangetje aan, moet niet.
En het slangetje van je oliepomp laten zitten zoals het zit

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 17-6-2008 om 20:59 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 17-6-2008 22:50 Print reply
Posts: 7168
zo zit het goed, maar van CDI hetzelfde is weet ik niet, ik wil het wel weten want ik sta voor hetzelfde dillemma, ik denk dat het wel kan
 
doh 17-6-2008 22:54 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

moment: niet kicken, ik kijk ff voor je
edit dalyk het antwoord erbij
in jouw geval :
3 en 2 afsluiten(anders valse lucht)
, 1 en 4 is ontluchting/overloop, mag een slangetje aan, moet niet.
En het slangetje van je oliepomp laten zitten zoals het zit

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 17-6-2008 om 20:59 uur.


ik snap geen hol van wat je bedoeld, 1 en 4 is dus ontluchting/overloop, oke (maar waarvan overigens? ik bedoel wanneer komt daar dan benzine/lucht uit?)

en 3 MOET op de vacuum kraan, anders rijd hij immers niet,

maar mijn vraag was, kun je ipv het olie slangetje op de carb, deze ook op 2 doen (en dan de olie nippel afsluiten?)


er is haast bij de CDI-vraag dus als iemand het weet


 
Derbi-Olaf 17-6-2008 23:12 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: doh
[...]


ik snap geen hol van wat je bedoeld, 1 en 4 is dus ontluchting/overloop, oke (maar waarvan overigens? ik bedoel wanneer komt daar dan benzine/lucht uit?)

en 3 MOET op de vacuum kraan, anders rijd hij immers niet,

maar mijn vraag was, kun je ipv het olie slangetje op de carb, deze ook op 2 doen (en dan de olie nippel afsluiten?)


er is haast bij de CDI-vraag dus als iemand het weet



Ö, op die manier, dus het slangetje op nr2 (op je spruitstuk ) en dan je nippel op je carb voor de oliepomp ongebruikt laten?,
dat gaat !
En over nr 3, ik dacht dat je een gewone benzinekraan had, en die aansluiting dus niet nodig had .
Mijn fout
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
dirktimmer 17-6-2008 23:21 Print reply

Posts: 1737
4is overloop.
 
dirktimmer 17-6-2008 23:22 Print reply

Posts: 1737
die afgedichte is olie nippel (voor 2takt olie)
die open is ws voor je vacuum ja.
 
doh 17-6-2008 23:29 Print reply
Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
die afgedichte is olie nippel (voor 2takt olie)
die open is ws voor je vacuum ja.


de oliepomp aansluiting zit op de carb (het gele slangetje zoals al eerder gezegt)
 
doh 17-6-2008 23:49 Print reply
Posts: 129
en de balansas, zit die aan de koppelingskant? kortom moet de carterdeksel er af wil je deze afstellen? en moet de koppeling zelf ook eraf?

weet iemand het al van CDI?

Dit bericht is gewijzigd door doh op 18-6-2008 om 6:53 uur.
 

Dit topic is 740 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved