Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR mist vermogen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 894 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50400 - NSR mist vermogen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1856 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Toon_D 17-6-2008 14:21 Print topicpost
Posts: 98
Hallo jongens,
Ik sukkel al een tijdje met men nsr. Ik had enkele maanden geleden serieus powerverlies, heb toen cilinder eraf getrokken en hierbij waren allemaal stukjes wand weg boven de uitlaatpoort (chroomwand). Dit leek me toch wel de oorzaak... Dus bestel ik een malossi 45.5mm. Vrijdag monteer ik hem. Direct een tankje gaan leegrijden, nu wou ik eens op het gas gaan en iets verder doortrekken maar hij kwam niet boven de powerband uit. Dit is nu al een tijdje zo. Heb dan nog wat op het gemakje rondgereden en even naar de kenner ter plaatse gereden. Hij gaf in neutraalstand volgas en de nsr begon te knallen in hoge toeren. Dus dit is duidelijk de ontsteking... De spoel is niks mis mee, de cdi heb ik ook al eens vervangen maar het probleem blijft. Kan het dat de bobine kapot is? Wat ik ook merk is: de eerste minuut heeft de brommer enorm veel power, na een minuut valt hij volledig weg (loopt nog mooi maar heeft geen vermogen.) Als ik dan de brommer een minuut stilleg (motor blijft warm) en terug start dan rijdt ie terug goed voor een minuut...

Kan iemand me hierbij helpen? Ik verdenk de bobine... Kan je deze uitmeten of controleren?

Groeten, Toon
 

Jelle rs50 17-6-2008 15:04 Print reply
Posts: 521
Je moet je ontsteking vervroegen. dit doe je door het vliegwiel eraf te halen(hiervoor heb ej een vliegwieltrekker nodig) en de de ontsteking naar rechts te draaien. zover ie maar kan. en dan weer vastzetten. En let op he, je moet je cilinder eerst INRIJDEN! dus niet volgas gaan geven. je moet 'm eerst is 200km rustig inrijden. Dus nooit volgas, heel soms maar, en niet meer dan 6 a 7k maken.
 
Toon_D 17-6-2008 15:15 Print reply
Posts: 98
Is allemaal al geprobeerd. Er zit ergens een fout in het systeem. Ik ben niet echt een leek meer op het motorische gebied. De timing van de ontsteking is echt de oorzaak niet. Ik geraak er echt niet uit!
Maar toch al bedankt voor de reply!
 
-wokkel- 17-6-2008 15:24 Print reply

Posts: 1129
bobine kun je wel controleren maar zijn geloof ik niet zo heel duur.en is je cdi goed? want bij mijn mtx heb ik die ook al 2 keer kapot gereden

Dit bericht is gewijzigd door wokkel mtx op 17-6-2008 om 15:25 uur.
 
Intenso 17-6-2008 15:28 Print reply

Posts: 2922
ik verdenk je bougie.
klinkt stom maar ik had bijna hetzelfde met een pizza brommer.
had als hij net aan stond gewoon normale kracht.
dan had ik 5 minuten gereden wou die echt helemaal niet meer en deed ik hem uit en na minuut weer aan reed ie weer stukje perfect en begon ie weer en was ie zijn kracht weer kwijt.
toen nieuwe bougie erin gedaan en het was goed
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Toon_D 17-6-2008 15:36 Print reply
Posts: 98
Vergeten te vertellen: Bougie en bougiekop zijn reeds getest. Zonder resultaat. Er schiet weinig over. Ook zit er een elektronische afstelling op... Deze kan er misschien iets mee te maken hebben. Maar dan zou het niet constant zijn.
 
NSR-Brian 17-6-2008 15:59 Print reply

Posts: 364
iik en Jelle honda NSR zijn er agter gekomen dat er 2 verschilende soorten fviegwielen zijn voor een nsr, een snelle en een langzame< Jelle honda NSR had dit probleem ook."
ga anders ff naar de digstbijzijnde brommer boer en vraag of zze een vliegwiel van een nsr hebben liggen.

groet nsr-brian
 
Toon_D 17-6-2008 16:06 Print reply
Posts: 98
Ja ken ik ook. In die trage vliegwielen zitten enkel gaten langs de zijkant. De snelle hebben gleuven waardoor ze met een poulietrekker ook gedemonteerd kunnen worden.
Maar ik heb het andere vliegwiel reeds geprobeerd en bracht niks op. Ik zit nog steeds met de bobine in gedachten. Iemand ervaring ermee?

Dit bericht is gewijzigd door Toon_D op 17-6-2008 om 16:06 uur.
 
Markjo 17-6-2008 16:11 Print reply

Posts: 1061
krukaskeerring eruit?
membraamplaatjes?
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Toon_D 17-6-2008 16:12 Print reply
Posts: 98
Membraan is goed, krukaskeerring lekt niet.
Verdomme, het lijkt moeilijk
 
- Han - 17-6-2008 16:13 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toon_D
Ja ken ik ook. In die trage vliegwielen zitten enkel gaten langs de zijkant. De snelle hebben gleuven waardoor ze met een poulietrekker ook gedemonteerd kunnen worden.
Maar ik heb het andere vliegwiel reeds geprobeerd en bracht niks op. Ik zit nog steeds met de bobine in gedachten. Iemand ervaring ermee?

Dit bericht is gewijzigd door Toon_D op 17-6-2008 om 16:06 uur.


is dat niet gewoon een mt vliegwiel?

Maar is je uitlaat niet dichtgekoold?
 
<10.000 posts
Toon_D 17-6-2008 16:24 Print reply
Posts: 98
We hebben verschillende uitlaten geprobeerd, 2 opmaat uitlaten, een ninja en een gianelli. Elk hetzelfde verhaal. Maar hij knalt in hogere toeren, dus dit komt van de ontsteking af he...
Hoe kan je een bobine controleren?
Nogmaals bedankt voor de reacties
 
- Han - 17-6-2008 16:28 Print reply

Posts: 9667
uhm beste mannier om dat te kijken zou ik ff de cdi en bobine van een andere honda afdraaie die wel goed loopt. Kan je meteen zien of dat hem is
 
<10.000 posts
Toon_D 17-6-2008 16:32 Print reply
Posts: 98
Hmm ja, cdi is inmiddels geprobeerd. Bobine blijft over. Als het de bobine niet is, trek ik nieuwe draad over de gehele ontsteking.
 
De Schout 17-6-2008 21:06 Print reply
Posts: 5327
haal even tijdelijk je electronische begrenzer eraf. heb ik ook eens een keer gezeik mee gehad.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Toon_D 18-6-2008 15:46 Print reply
Posts: 98
Ok zal ik proberen, thx.
 

Dit topic is 1856 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved