Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - KTM 360 EXC houdt in???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 993 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50399 - KTM 360 EXC houdt in???
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 5668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

driver004 21-6-2008 16:32 Print reply

Posts: 3418
kom op zeg

hij heeft wss wel gelijk

vervang eerst je membraam maar en dan pas andere conclusies trekken
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
Derbi-Olaf 21-6-2008 16:35 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
kom op zeg

hij heeft wss wel gelijk

vervang eerst je membraam maar en dan pas andere conclusies trekken

o'n membraam is wel ff duur
Maar de klepjes mogen iets openstaan.
Normaal wel minder dan een mm
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
driver004 21-6-2008 16:37 Print reply

Posts: 3418
ja

kan best zijn dat het membraam gewoon tever opstaat..

dus nije klepjes erin of nieuw membraam


(kleps kosten niet zoo belagelijk duur)
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][
bart de scootergek 21-6-2008 17:21 Print reply

Posts: 8916
Als je niet gelijk nieuwe kleppen wilt kopen, kun je ze ook omdraaien, dan kun je even proberen of hij dan wel dicht blijft staan.
 
Honda RC-33
StephenOtto 21-6-2008 19:36 Print reply

Posts: 1193
ik heb ze omgedraaid maar nog steeds is het een klein stukje open ... enne over jelmer MX ... hij kan wel gelijk hebben ... maar dan moet ie wel ff normaal doen ... "Wat voor beunhaas ben je zeg, dat kan je toch wel bedenken ofniet?" ... sorry hoor maar dan moet je maar niet reageren

mij is altijd vertelt dat vragen niet dom zijn

maar eerst maken we even de carb open om te kijke of er zo'n ringetje los zit ... en als dat zo is dan worden ook gelijk de klepjes vervangen en als er niks los zit worden de klepjes ook gewoon vervangen

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 21-6-2008 om 19:41 uur.
 
KTM SX 250!!
Jelmer MX 22-6-2008 0:12 Print reply

Posts: 13514
Nee, maar je kan toch bedenken dat dat een probleem is of een mogelijk probleem is.
Je wilt het probleem toch oplossen? Dan ga je dingen proberen ipv achter je pc zitten..

En vragen kunnen dus wel dom zijn..
 
Harold 22-6-2008 0:32 Print reply

Posts: 1052
Als de membraanklepjes gewoon heel zijn, zal het daar niet aan liggen dat hij slecht loopt. Door de carterdruk worden ze dicht gedrukt, maakt dus niet uit als ze een heel kleinbeetje open staan. Benzien zal dus niet zomaar door blijven stromen... (onzin)

Is je shoke wel goed van de carb? Zou best wel eens kunnen dat deze niet goed meer sluit al je hem dicht hebt. Heb ik wel is gehad bij een 250... was best even zoeken, geeft de zelfde symptonen.

En 1:50 mengen voor een 360 lijkt me wel erg schraal...
Ik zou afhankelijk van waar je rijd (zware baan of bouwland) tussen den 1:25 en de 1:40 mengen.

Er zit waarschijnlijk ook een powervalve of dergelijk systeem op...heb je die al eens na gekeken? Dat die niet blijft hangen of nodig aan een revisie toe is?

Voor de rest lijkt me het toch verstandig om de cilinder en zuiger is te bekijken. Is niet het meeste werk en het toch wel handig om de staat te weten als je zoiets 2ehand gekocht hebt. Zuiger moet regelmatig vervangen worden... misschien zit hij er wel veel te lang in.
 
StephenOtto 22-6-2008 11:20 Print reply

Posts: 1193
ja ... ik had in een ander topic gezegd dat we de kap open deden van de powervalve en dat alle onderdelen er letterlijk uit vielen.

we hebben alles wel weer op zijn plaats kunnen krijgen!

oh ja... weet jij toevallig hoe de powervalve moet staan?
want miss hebben we hem der wel gewoon verkeerd ingedaan ... wat ik eigenlijk niet denk want we hebben hem hetzelfde der in gedaan als de andere kant

we rijden nu alleen op de weg ... ivm het testen

en idd ... de zuiger ... we wouden die vandaag ook even gaan bekijken

we hadden het membraam er af gehaald en zo konden we naar de zuiger kijken maar als we kicken dan hoor je een sissend geluid alsof hij lucht verliest ... is dat normaal?

en we zullen ook is naar de choke kijken

bedankt!
 
KTM SX 250!!
Leen 22-6-2008 11:22 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jelmer MX
Nee, maar je kan toch bedenken dat dat een probleem is of een mogelijk probleem is.
Je wilt het probleem toch oplossen? Dan ga je dingen proberen ipv achter je pc zitten..

En vragen kunnen dus wel dom zijn..



gekke jelmer, je wilt te graag, gekke jelmer het is beter dat je chillt vandaag!

geen praatjes krijgen nu dat je 18 bent he :P

en vragen zijn altijd dom, iemand die slim is weet alles af, en hoeft dus niks te vragen.
 
Harold 22-6-2008 13:45 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StephenOtto
ja ... ik had in een ander topic gezegd dat we de kap open deden van de powervalve en dat alle onderdelen er letterlijk uit vielen.

we hebben alles wel weer op zijn plaats kunnen krijgen!

oh ja... weet jij toevallig hoe de powervalve moet staan?
want miss hebben we hem der wel gewoon verkeerd ingedaan ... wat ik eigenlijk niet denk want we hebben hem hetzelfde der in gedaan als de andere kant

we rijden nu alleen op de weg ... ivm het testen

en idd ... de zuiger ... we wouden die vandaag ook even gaan bekijken

we hadden het membraam er af gehaald en zo konden we naar de zuiger kijken maar als we kicken dan hoor je een sissend geluid alsof hij lucht verliest ... is dat normaal?

en we zullen ook is naar de choke kijken

bedankt!


Hoe dat bij een ktm zit weet ik niet, is bij elke motor weer anders en er zijn meerder systemen.
Meestal zit er een nokje in het draaiende gedeelte of een gaatje waar je een tijdelijk nokje in kunt zetten. Aan de hand van dat nokje kun je hem dan op de goede timing vast zetten.

Als ik jouw was zou ik meteen een werkplaatshandboek bestellen. Kost meestal niet gek veel en je hebt er enorm veel profeit van. Staan ook alle toleranties en dergelijke in.

Zonder zo'n boek kom je met de nieuwere crossers niet echt ver als je er nog nooit mee gewerkt hebt.

 
StephenOtto 22-6-2008 19:53 Print reply

Posts: 1193
we komen steeds een stapje verder

we hebben er nu een 158 sproeier in gedaan en hij loop alweer beter... je voelt/merkt dat hij de goede verhouding heeft van benzine en lucht.

alleen het optrekken doet ie nog niet zo goed ... dus miss even wat aan de ontsteking friemelen :P

en van de week gaan we even naar meurs voor een nieuwe zuiger.
evt. ook een nieuw setje tandwielen, even vragen aan meurs wat voor verhouding er op de KTM moet qua tandwielen...
was bij mijn suzuki rm ook ... ik had er een andere tandwiel verhouding op gezet en hij trok ineens super goed op ... ook heel de tijd lopen kloten met die crosser (hadden de vorige eigenaren er gewoon een klote verhouding op gezet )

weet iemand van jullie wat voor verhouding er standaard op hoort te zitten? (op de KTM)

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 22-6-2008 om 20:03 uur.
 
KTM SX 250!!
StephenOtto 23-6-2008 19:21 Print reply

Posts: 1193
NEE???

weet niemand van jullie wat voor tandwielverhouding er op de KTM 360 hoort?
 
KTM SX 250!!

Dit topic is 5668 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved