Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer wil ineens niet starten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 891 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50387 - Brommer wil ineens niet starten
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Malaguti RST 16-6-2008 16:58 Print topicpost

Posts: 1668
Hoi,

Toen ik vanochtend mijn brommer wouw starten deed hij niks meer (echt niks meer) ik heb hem voor een halve kilometer proberen aan rennen maar niks.

Ik heb toen de bougie na gekeken (die vonkt gewoon)
Daarna heb ik hem laten droog lopen (bougie was nat)
en daarna de weer in toen proberen te starten totaal niks.

Gister avond heb ik lang kunnen rijden en hij reed echt lekker als deed het prima.


Wat zou het kunnen zijn??? (misschien membraan?)

Het is een Malaguti RST dus onderdelen zijn extreem moeilijk te krijgen hij heeft een Morini blok en een dellorto carb.
En als het een membraan zouw zij welke past er op?


Dit bericht is gewijzigd door Malaguti RST op 16-6-2008 om 17:01 uur.
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\

Henk-88 16-6-2008 17:01 Print reply

Posts: 26703
Ontsteking / slechte vonk;

of vuil in het benzinetraject

denk ik ff hardop.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 16-6-2008 17:21 Print reply

Posts: 8607
los contactje (heeft hij een stopswitch ?), massa maken in het ontstekingscircuit, ...
probeer eens een andere bougie (vonk kan te zwak zijn)
probeer eens te starten met startpilot, dan kan je in elk geval een mengselprobleem uitsluiten.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
Malaguti RST 16-6-2008 17:28 Print reply

Posts: 1668
de bougie is nieuw (200 - 300 KM oud zag er nog goed uit)
 
[[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
Timmetje1990 16-6-2008 17:29 Print reply

Posts: 801
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Malaguti RST
de bougie is nieuw (200 - 300 KM oud zag er nog goed uit)


Kan ie nog wel kapot zijn.
 
Tim heeft gesproken :'D
_MH_Rx_ 16-6-2008 17:44 Print reply

Posts: 82
hey


heb je je accu op geprobeerd op te laden dan

 
RowdyCross 16-6-2008 17:46 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _MH_Rx_
hey


heb je je accu op geprobeerd op te laden dan



Wat heeft dat met niet starten te maken?

Ik kan ook me accu eruit halen en gwn wegrijden, ook al zou ik elektrische start hebben, door gewoon aan te rennen, wat de TS ook heeft gedaan.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Derbi-Olaf 16-6-2008 17:50 Print reply

Posts: 14999
vlotter niet blijven hangen , zodat 'ie keer op keer verzuipt?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
_MH_Rx_ 16-6-2008 17:50 Print reply

Posts: 82
owh srry hoor


ik weet toch ook niet
mijne start ook zo vaak niet en is ook kapot
 
markhispania3 16-6-2008 18:24 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _MH_Rx_
owh srry hoor


ik weet toch ook niet



antwoord dan niet.

Misschien wat water of vuil in je carb. Heb je toevallig laatst je tank leeggereden?

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 16-6-2008 om 18:26 uur.
 
cnorretje 16-6-2008 18:28 Print reply

Posts: 851
zonder membraan start hij ook hoor, hij draait alleen wat minder. ik denk eerder dat het toch iets is met je bougi. teken een beetje op de elektroden met potlood en probeer nog eens. als hij dan nog niet start (na keer of 10 kicken) kijk dan eens in je carb. goed kans dat je vlotter blijft hangen ofzow
 
Derbi-Olaf 16-6-2008 18:30 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
zonder membraan start hij ook hoor, hij draait alleen wat minder. ik denk eerder dat het toch iets is met je bougi. teken een beetje op de elektroden met potlood en probeer nog eens. als hij dan nog niet start (na keer of 10 kicken) kijk dan eens in je carb. goed kans dat je vlotter blijft hangen ofzow

wat is de theorie achter dat potloodgedoe? met dat tekenen op de elektroden?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Viertakt 16-6-2008 18:36 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

wat is de theorie achter dat potloodgedoe? met dat tekenen op de elektroden?


Grafiet geleid stroom denkik.
 
Viertakt uber alles.
RowdyCross 16-6-2008 18:39 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Grafiet geleid stroom denkik.


Een potlood kan je prima als elektrode gebruiken, glijd wel degelijk stroom.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Niek de Wildt 16-6-2008 19:27 Print reply
Posts: 7168
oke, kijk maar even houveel mm vonk hij trekt als je een boutje (M4) in de bougiedop doet en deze van de cilinder/kop/blok afhoud.

dit moet ongv 5mm+ zijn is het echt minder dan dit, moet eens denken aan het uittesten van een nieuwe bobine/onstekingspoel (of oude even doormeten bij de bromboer)
Een goede blauwe vonk in de buitenlucht zegt namelijk niet veel, aangezien zich in de cilinder benzine bevind, en in de cilinder de druk en temperaturen anders liggen.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
los contactje (heeft hij een stopswitch ?), massa maken in het ontstekingscircuit, ...
probeer eens een andere bougie (vonk kan te zwak zijn)
probeer eens te starten met startpilot, dan kan je in elk geval een mengselprobleem uitsluiten.


als de stopswitch blijft hangen, dan vonkt hij niet he

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 16-6-2008 om 19:28 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 17-6-2008 8:22 Print reply

Posts: 8607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt

als de stopswitch blijft hangen, dan vonkt hij niet he




Helemaal akkoord.
Maar je zal altijd zien dat zo'n dingen net los komen wanneer je brommer net gestart is door de trillingen.

 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 1529 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved