Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat Inbranden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50381 - Uitlaat Inbranden
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Shinigami 15-6-2008 23:20 Print topicpost

Posts: 797
Ik wil misschien me uitlaat gaan inbranden, maar is hier nog een bepaalde soort olie aanbevolen? of maakt het niet uit met wat voor soort olie je het doet?
En het inbranden, heeft dat voor de rest geen effect op me lak, heb hem namelijk vandaag gespoten met hammerite hittebestendig, niet dat als ik hem ga inbranden inene al me lak eraf valt o.i.d.
 
...

psychopatje 15-6-2008 23:24 Print reply

Posts: 5621
als je m wilt inbranden is t niet slim geweest om m eerst te spuiten....
 
BF is tof! rijbewijs weer terug!!!!!!!!!
Shinigami 15-6-2008 23:25 Print reply

Posts: 797
dus ken niet over me verf inbranden bedoel je? moet gewoon helemaal kaal zijn voor dat olie effect, want ik dacht dat je verf dan mooi ging glimmen, tis nu mat-zwart nml

 
...
Intenso 15-6-2008 23:28 Print reply

Posts: 2922
inbranden doe je met een blanke uitlaat waar je je lasnaden van kwijt bent en die kun je dan door olie in te branden weer wat terug laten komen zeg maar.

als je uitlaat mat zwart is hoef je niet in te branden want daar kun je niks mee bereiken
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
mcdronkz 15-6-2008 23:32 Print reply

Posts: 32777
Inbranden.. wat een bullshit. Zorg er gewoon voor dat 'ie niet gaat roesten en probeer niet met een gasbrander wat lasnaden te reproduceren .
 
Convergence 15-6-2008 23:33 Print reply

Posts: 2192
Ja ik heb mijne kaal gescheerd met boormachine. nou hij roest nog steeds niet :')
 
Project 2010 zie project Snowhite
Tombrom 16-6-2008 0:25 Print reply

Posts: 15925
hij bedoeld olie inlaten trekken zodat ie niet roest.

gewoon keertje als je flink stuk gereden hebt ff (oude) olie pakke. wat maakt niet uit. dan met kwast insmeren.
 
Harold 16-6-2008 14:04 Print reply

Posts: 1052
Kan wel met die verf er op, hittebestendige verf is heel poreus en neemt ook de olie wel op.
Zou het wel eerst goed uit laten harden en pas nadat je een paar stevige ritten hebt gemaakt met olie insmeren.
 
LEGOMAN 16-6-2008 14:44 Print reply

Posts: 1428
Shell Ensis olie pakken.. is een olie die ''hard'' wordt laat een vetlaagje achter wat enorm roest werend is etc. blijft ook wel een jaar zitten ofzo, geweldig spul!

maar ik weet niet of dat particulier zo te krijgen is in een klein potje, anders ff naar bedrijf of boer toe gaan

(weer voordeel van een ''stomme'' boer zijn hea jongens)
 
honda power of dreams, all other...dream of that power
-simon- 16-6-2008 14:58 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LEGOMAN
Shell Ensis olie pakken.. is een olie die ''hard'' wordt laat een vetlaagje achter wat enorm roest werend is etc. blijft ook wel een jaar zitten ofzo, geweldig spul!

maar ik weet niet of dat particulier zo te krijgen is in een klein potje, anders ff naar bedrijf of boer toe gaan

(weer voordeel van een ''stomme'' boer zijn hea jongens)


wat is dat voor olie?
voor in het blok, achterbrug of hydrauliek of anders? want wij hebben ander merk olie ma als je olie voor zelfde doel eind pakt zal wel ongeveer hetzelfde zijn.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
LEGOMAN 16-6-2008 15:00 Print reply

Posts: 1428
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


wat is dat voor olie?
voor in het blok, achterbrug of hydrauliek of anders? want wij hebben ander merk olie ma als je olie voor zelfde doel eind pakt zal wel ongeveer hetzelfde zijn.


Corrosiewerende vloeistoffen | terug naar overzicht

Met een laag vlampunt

Shell Ensis Fluid R
Sneldrogende olie/vetfilm, roestwerend voor bescherming binnen tot maximaal 9 maanden.

Shell Ensis Fluid S
Sneldrogende vetfilm voor bescherming binnen en buiten tot maximaal 24/12 maanden.

Shell Ensis Fluid T
Wasfilm voor bescherming binnen en buiten tot maximaal 18/12 maanden.

Shell Ensis Fluid V
Wasfilm voor bescherming binnen en buiten tot maximaal 60/12 maanden. Met een hoog vlampunt.

Shell Ensis Fluid PX
Oliefilm voor bescherming binnen tot maximaal 1-2 weken.

Shell Ensis Fluid RX
Lichte vetfilm voor bescherming binnen/buiten tot maximaal 9/3 maanden.

Shell Ensis Fluid SX
Vetfilm voor bescherming binnen/buiten tot maximaal 24/12 maanden.

Shell Ensis Fluid TX
Wasfilm voor bescherming binnen/buiten tot maximaal 60/24 maanden.



 
honda power of dreams, all other...dream of that power
JustinP 16-6-2008 15:38 Print reply
Posts: 204
Wanneer je je uitlaat goed hebt gespoten met goede (en hammerite is goed ) hittebestendige lak duurt het wel even voor je uitlaat weer begint te roesten hoor. Inbranden is nergens voor nodig, waarschijnlijk verbrand je de meeste nieuwe lak ermee.. Zelf spuit ik eens per week na een lange rit de hete uitlaat een aantal maal achter elkaar in met WD40. Deze uitlaat heb ik vroeger eenmalig van een aantal lagen hammerite voorzien. Klinkt als een beunoplossing, maar je uitlaat kleurt mooi zwart/donkerrood en iedere keer trekt er een extra olielaagje in de toplaag. Het is natuurlijk een kwestie van smaak of je het mooi vind, maar ik heb in ieder geval het idee dat het de uitlaat extra beschermd aangezien ik nog steeds geen roestplekken heb, en wel op n andere offtheroad die in dezelfde tijd een nieuw-gespoten uitlaat heeft gekregen.
 

Dit topic is 1925 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved