Sypie_Honda |
16-6-2008 19:27 |
Posts: 13830 |
idd RVS vreet snoeierhard
RVS boutjes zijn leuk voor in je tuinhekje, maar niet voor op je brommert.
gewoon verzinkte stalen 8.8 of 12.9 bouten pakken.
en idd die gamma bouten zijn niet je van het, beter haal je bouten bij de lasaulec oid.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
-simon- |
16-6-2008 19:28 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]
ik heb wel gewoon RVS bouten in de carterkap zitten :P
zit al een jaar goed
zo merk je er meestal ook niks van. dat komt pas als je het los wil draaien dat gaat dan moeilijker omdat het vast gevreten zit.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Joel_koningslust |
16-6-2008 19:28 |
Posts: 14514 |
rvs boutjes gaat ook prima, gewoon goed insmeren met kopervet of technische vaseline ofzo
wel 8.8 of meer treksterkte pakken. anders draai je ze direct kapot
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Sypie_Honda |
16-6-2008 19:29 |
Posts: 13830 |
RVS bouten ALTIJD insmeren met vet bij het monteren.
anders heb je grote kans dat hij je hele draad sloopt bij het losdraaien.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
RowdyCross |
16-6-2008 19:29 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]
ik heb wel gewoon RVS bouten in de carterkap zitten :P
zit al een jaar goed
Staat zeker altijd kurkdroog?
Beetje water erbij en het gaat echt snel.
Moet je met een boot proberen, leuke stalen romp en alu boothuis erboven op, en nog zout water , hmm heerlijk hele aluminium zie je verdwijnen.
Omdat je bouten altijd gewoon droog blijven gaat het niet snel , maar het heeft wel degelijk een kortere levensduur dan een carter met andere bouten erin.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
rik hulkenberg |
16-6-2008 19:31 |
Posts: 10029 |
ik gebruik wel altijd vet als ik bouten monteer dat zal het wel voorkomen denk ik
|
|
|
|
Royal Club |
16-6-2008 19:32 |
Posts: 60390 |
dan maak ik tussendoor ff gebruik van dit topic.
wat voor bouten moet ik nemen om mn remklauwen meet vast te draaien? (of imbus, roep maar)
ik moet namelijk:
remklauw op een alu adaptor, en adaptor op voorvorkpoot.
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 16-6-2008 om 19:32 uur.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
rik hulkenberg |
16-6-2008 19:37 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
idd RVS vreet snoeierhard
RVS boutjes zijn leuk voor in je tuinhekje, maar niet voor op je brommert.
gewoon verzinkte stalen 8.8 of 12.9 bouten pakken.
en idd die gamma bouten zijn niet je van het, beter haal je bouten bij de lasaulec oid.
wat is het veschil tussen 8.8 of 12.9 andere manier van verzinken?
|
|
|
|
Joel_koningslust |
16-6-2008 19:40 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]
wat is het veschil tussen 8.8 of 12.9 andere manier van verzinken?
de treksterkte die de bout kan hebben
hoe hoger het getal hoe meer gewicht/kracht je erop kunt zetten, maar hoe duurder ze worden
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 16-6-2008 om 19:40 uur.
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
- Han - |
16-6-2008 20:18 |
Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
de treksterkte die de bout kan hebben
hoe hoger het getal hoe meer gewicht/kracht je erop kunt zetten, maar hoe duurder ze worden
Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 16-6-2008 om 19:40 uur.
12.9 knapt veel eerder als 8.8. Wij gebruiken hier altijd 8.8. Of het moet origineel anders zijn.
|
|
<10.000 posts |
|
RowdyCross |
16-6-2008 20:21 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]
12.9 knapt veel eerder als 8.8. Wij gebruiken hier altijd 8.8. Of het moet origineel anders zijn.
Is idd Sterkteklasse, Weergeeft de Nominale treksterkte, rekgrens en rekgrensverhouding
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
Eat My Dust |
16-6-2008 21:42 |
Posts: 2562 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dan maak ik tussendoor ff gebruik van dit topic.
wat voor bouten moet ik nemen om mn remklauwen meet vast te draaien? (of imbus, roep maar)
ik moet namelijk:
remklauw op een alu adaptor, en adaptor op voorvorkpoot.
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 16-6-2008 om 19:32 uur.
gewoon RVS inbusjes nemen, met vet erbij
als het kan een moer erachter, als je bijv, het alu eens gaar draait
en als extra, borgen met borgdraad
|
|
Eat My Dust Reply`s altijd +4 |
|
Menu2t |
16-6-2008 23:09 |
Posts: 2815 |
oprotten met imbus, draai je zo kapot. gewoon ouderwetse bouten zoals ze bedoeld zijn Tenzei je natuurlijk geen ruimte hebt voor een dop/steeksleutel oid, dan indd imbus pakken.
|
|
NSR Supersprint special! |
|
RowdyCross |
16-6-2008 23:11 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
oprotten met imbus, draai je zo kapot. gewoon ouderwetse bouten zoals ze bedoeld zijn Tenzei je natuurlijk geen ruimte hebt voor een dop/steeksleutel oid, dan indd imbus pakken.
Het is inbus En dan nog zijn het binnenzeskant schroeven klootviolen, Inbus is een merk.
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
-simon- |
16-6-2008 23:12 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
oprotten met imbus, draai je zo kapot. gewoon ouderwetse bouten zoals ze bedoeld zijn Tenzei je natuurlijk geen ruimte hebt voor een dop/steeksleutel oid, dan indd imbus pakken.
waarom zou je imbus zo kapot draaien? als je de sleutel er vergenoeg indoet draai je hem niet zoma kapot zeker die met cilinder kop niet. zoon bolle of spits toelopende willen nog wellis eerder dol gaan.
@rowdy: ga maar is naar de gamma ofzo en vraag binnenzeskantschroeven. de helft van da volk daar weet niet waar je het over hebt en als je imbus bouten vraagt weten ze het gelijk.
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 16-6-2008 om 23:13 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|