Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Welke maten bouten bestellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1094 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50373 - Welke maten bouten bestellen
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2550 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sypie_Honda 16-6-2008 19:27 Print reply

Posts: 13830
idd RVS vreet snoeierhard

RVS boutjes zijn leuk voor in je tuinhekje, maar niet voor op je brommert.
gewoon verzinkte stalen 8.8 of 12.9 bouten pakken.

en idd die gamma bouten zijn niet je van het, beter haal je bouten bij de lasaulec oid.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
-simon- 16-6-2008 19:28 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

ik heb wel gewoon RVS bouten in de carterkap zitten :P
zit al een jaar goed


zo merk je er meestal ook niks van. dat komt pas als je het los wil draaien dat gaat dan moeilijker omdat het vast gevreten zit.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Joel_koningslust 16-6-2008 19:28 Print reply

Posts: 14514
rvs boutjes gaat ook prima, gewoon goed insmeren met kopervet of technische vaseline ofzo

wel 8.8 of meer treksterkte pakken. anders draai je ze direct kapot
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Sypie_Honda 16-6-2008 19:29 Print reply

Posts: 13830
RVS bouten ALTIJD insmeren met vet bij het monteren.

anders heb je grote kans dat hij je hele draad sloopt bij het losdraaien.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
RowdyCross 16-6-2008 19:29 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

ik heb wel gewoon RVS bouten in de carterkap zitten :P
zit al een jaar goed


Staat zeker altijd kurkdroog?

Beetje water erbij en het gaat echt snel.

Moet je met een boot proberen, leuke stalen romp en alu boothuis erboven op, en nog zout water , hmm heerlijk hele aluminium zie je verdwijnen.

Omdat je bouten altijd gewoon droog blijven gaat het niet snel , maar het heeft wel degelijk een kortere levensduur dan een carter met andere bouten erin.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
rik hulkenberg 16-6-2008 19:31 Print reply

Posts: 10029
ik gebruik wel altijd vet als ik bouten monteer dat zal het wel voorkomen denk ik
 
Royal Club 16-6-2008 19:32 Print reply

Posts: 60390
dan maak ik tussendoor ff gebruik van dit topic.

wat voor bouten moet ik nemen om mn remklauwen meet vast te draaien? (of imbus, roep maar)

ik moet namelijk:

remklauw op een alu adaptor, en adaptor op voorvorkpoot.

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 16-6-2008 om 19:32 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rik hulkenberg 16-6-2008 19:37 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
idd RVS vreet snoeierhard

RVS boutjes zijn leuk voor in je tuinhekje, maar niet voor op je brommert.
gewoon verzinkte stalen 8.8 of 12.9 bouten pakken.

en idd die gamma bouten zijn niet je van het, beter haal je bouten bij de lasaulec oid.

wat is het veschil tussen 8.8 of 12.9 andere manier van verzinken?
 
Joel_koningslust 16-6-2008 19:40 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

wat is het veschil tussen 8.8 of 12.9 andere manier van verzinken?


de treksterkte die de bout kan hebben

hoe hoger het getal hoe meer gewicht/kracht je erop kunt zetten, maar hoe duurder ze worden

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 16-6-2008 om 19:40 uur.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
- Han - 16-6-2008 20:18 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


de treksterkte die de bout kan hebben

hoe hoger het getal hoe meer gewicht/kracht je erop kunt zetten, maar hoe duurder ze worden

Dit bericht is gewijzigd door Joel_koningslust op 16-6-2008 om 19:40 uur.


12.9 knapt veel eerder als 8.8. Wij gebruiken hier altijd 8.8. Of het moet origineel anders zijn.
 
<10.000 posts
RowdyCross 16-6-2008 20:21 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


12.9 knapt veel eerder als 8.8. Wij gebruiken hier altijd 8.8. Of het moet origineel anders zijn.


Is idd Sterkteklasse, Weergeeft de Nominale treksterkte, rekgrens en rekgrensverhouding
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Eat My Dust 16-6-2008 21:42 Print reply

Posts: 2562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dan maak ik tussendoor ff gebruik van dit topic.

wat voor bouten moet ik nemen om mn remklauwen meet vast te draaien? (of imbus, roep maar)

ik moet namelijk:

remklauw op een alu adaptor, en adaptor op voorvorkpoot.

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 16-6-2008 om 19:32 uur.

gewoon RVS inbusjes nemen, met vet erbij
als het kan een moer erachter, als je bijv, het alu eens gaar draait
en als extra, borgen met borgdraad
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Menu2t 16-6-2008 23:09 Print reply

Posts: 2815
oprotten met imbus, draai je zo kapot. gewoon ouderwetse bouten zoals ze bedoeld zijn Tenzei je natuurlijk geen ruimte hebt voor een dop/steeksleutel oid, dan indd imbus pakken.
 
NSR Supersprint special!
RowdyCross 16-6-2008 23:11 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
oprotten met imbus, draai je zo kapot. gewoon ouderwetse bouten zoals ze bedoeld zijn Tenzei je natuurlijk geen ruimte hebt voor een dop/steeksleutel oid, dan indd imbus pakken.



Het is inbus En dan nog zijn het binnenzeskant schroeven klootviolen, Inbus is een merk.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
-simon- 16-6-2008 23:12 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
oprotten met imbus, draai je zo kapot. gewoon ouderwetse bouten zoals ze bedoeld zijn Tenzei je natuurlijk geen ruimte hebt voor een dop/steeksleutel oid, dan indd imbus pakken.


waarom zou je imbus zo kapot draaien? als je de sleutel er vergenoeg indoet draai je hem niet zoma kapot zeker die met cilinder kop niet. zoon bolle of spits toelopende willen nog wellis eerder dol gaan.

@rowdy: ga maar is naar de gamma ofzo en vraag binnenzeskantschroeven. de helft van da volk daar weet niet waar je het over hebt en als je imbus bouten vraagt weten ze het gelijk.

Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 16-6-2008 om 23:13 uur.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 2550 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved