Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Krijg afstelling MT5 met Keihin 18mm niet helemaal goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 782 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50355 - Krijg afstelling MT5 met Keihin 18m...
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 7424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HondaFreaky 4-7-2008 1:02 Print reply

Posts: 36
@Niek de Wildt: OK dus je zegt dat het verschijnsel wat ik nu heb opgelost kan worden door de ontsteking te vervroegen dus.
M.a.w. ik moet de grondplaat loshalen en de drie gaten b.v. 2mm naar links uitdremelen, waardoor ik de plaat plusminus 2mm meer naar rechts kan verdraaien (= vervroegen).
Dat zou dan mijn probleem moeten oplossen.
Andere sproeiers heb ik zat vanaf 70 t/m 130.
104 heb ik niet wel 90, 95, 96, 100, 105, 110, 120 en 130.
Probeer eerst met huidige sproeier 96 en 2mm vervroegen dan.
Daarna als ie nog niet goed gaat met 105.


Bedankt voor je hulp
 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
Henk-88 4-7-2008 1:07 Print reply

Posts: 26703
In het tweede filmpje schakelde je terug en kwam je in de powerband.
Waarom trok je toen niet verder door en schakelde je toen te snel op waardoor je te laag in de toeren kwam in de volgende versnelling?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Niek de Wildt 4-7-2008 1:12 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaFreaky
@Niek de Wildt: OK dus je zegt dat het verschijnsel wat ik nu heb opgelost kan worden door de ontsteking te vervroegen dus.
M.a.w. ik moet de grondplaat loshalen en de drie gaten b.v. 2mm naar links uitdremelen, waardoor ik de plaat plusminus 2mm meer naar rechts kan verdraaien (= vervroegen).
Dat zou dan mijn probleem moeten oplossen.
Andere sproeiers heb ik zat vanaf 70 t/m 130.
104 heb ik niet wel 90, 95, 96, 100, 105, 110, 120 en 130.
Probeer eerst met huidige sproeier 96 en 2mm vervroegen dan.
Daarna als ie nog niet goed gaat met 105.


Bedankt voor je hulp



ooh srry dacht dat er nu 110 in zat.

maar dat filmpje met stotter was dus met sproeier 96?

probeer dan maar sproeier 90, en gwn je onsteking helemaal naar rechts, je hoeft NIET te gaan veilen nu, 1mm kan, maar meer zou ik niet doen.

maar misschien staat hij nu gwn niet helemaal naar recht snappie.

ga nu pitten
 
HondaFreaky 4-7-2008 1:17 Print reply

Posts: 36
@Henk-88: Met het filmpje probeerde ik aan te tonen wat het probleem steeds is n.l. dat je er gewoon niet normaal meer mee kunt rijden maar steeds met zeer hoge toeren. Dat is niet fijn. In de lage toeren hoeft hij niet als een gek te trekken van mij maar hij moet wel in elke versnelling doorgaan van het lage toerengebied naar het hoge toerengebied. In het lage toerengebied mag ie er van mij wel iets langer over doen. Maar hij komt vanuit de lage toeren niet meer in de hogere regionen, wat ik ook probeer. In het tweede filmpje ben ik niet verder gegaan dan zn 3e versnelling, het was donker, nat, ik zie niet zo goed en ik zat met mijn cameraatje in mijn hand, dus ja dat gaat natuurlijk niet zo lekker.
Filmpje toont wel aan als ie ff onder een bepaald toerengebied komt gewoon helemaal gaat terugvallen. Das nou net het probleem.


 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
HondaFreaky 4-7-2008 1:19 Print reply

Posts: 36
@Niek de Wildt: thx
trusten.
Ga as zaterdag weer eens wat proberen dan.
 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
Henk-88 4-7-2008 1:23 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaFreaky
@Henk-88: Met het filmpje probeerde ik aan te tonen wat het probleem steeds is n.l. dat je er gewoon niet normaal meer mee kunt rijden maar steeds met zeer hoge toeren. Dat is niet fijn. In de lage toeren hoeft hij niet als een gek te trekken van mij maar hij moet wel in elke versnelling doorgaan van het lage toerengebied naar het hoge toerengebied. In het lage toerengebied mag ie er van mij wel iets langer over doen. Maar hij komt vanuit de lage toeren niet meer in de hogere regionen, wat ik ook probeer. In het tweede filmpje ben ik niet verder gegaan dan zn 3e versnelling, het was donker, nat, ik zie niet zo goed en ik zat met mijn cameraatje in mijn hand, dus ja dat gaat natuurlijk niet zo lekker.
Filmpje toont wel aan als ie ff onder een bepaald toerengebied komt gewoon helemaal gaat terugvallen. Das nou net het probleem.





Ok klinkt als afstellingsprobleem.
Doe eerst maar je ding met de info van Niek en kom daarna maar weer als dat niet bevredigend genoeg is.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
HondaFreaky 4-7-2008 1:27 Print reply

Posts: 36
@henk-88: Gaan we doen
bedankt
wordt zaterdag vervolgd
 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
Niek de Wildt 4-7-2008 16:14 Print reply
Posts: 7168
ik zeg niet dat het een ontstekingsprobleem is, ik denk juist een afstel probleem, maar je kunt je ontsteking gwn uitsluiten door te kijken of hij op tijd staat/op tijd te zetten.

edit: ik denk dus nog steeds dat je hierna een kleinere sproeier moet proberen en misschien ook je gasnaald verzetten.

waarop staat hij nu?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-7-2008 om 16:14 uur.
 
HondaFreaky 5-7-2008 16:55 Print reply

Posts: 36
@Niek de Wildt:

Nieuwe CDI unit gehaald en erop gezet.
Toen ging ie helemaal beroerd lopen en deed zo iets van
pruttelpruttelpruttel pfffieeeeeuuwwww pruttelpruttelpruttel pfffieeeeeuuwwww pruttelpruttelpruttel pfffieeeeeuuwwww
Dat ging dus helemaal niet. Ook gek btw.
Oud CDI er weer opgezet
Ontsteking geheel naar rechts verdraaid.
Afstellingen tot nu toe geprobeerd:
sproeier 96 , gasnaald laagste stand
sproeier 96 , gasnaald middelste stand
sproeier 96 , gasnaal hoogste stand
In alle gevallen blijft ie in het midden toerengebied hangen en
wat sputteren. Met de choke ingeschakeld kun je er gewoon mee rijden maar sputteren in middengebied blijft.
Flink stuk gereden: bougie eruit gehaald, was wit gekleurd.
Mijn conclusie; sproeier te klein.

Carburateur eraf gehaald sproeier 96 eruit gehaald en 105 erin gedaan. Gasnaald in laagste stand gezet (veertje in hoogste gleuf).
In het midden toerengebied blijft ie nog steeds hangen en wat sputteren. Met de choke ingeschakeld kun je nu niet goed meer rijden.
Klein stukje gereden: bougie eruit gehaald, was ietje donkerder maar nog niet koffiebruin.
Mijn conclusie; sproeier is nu ongeveer goed.

Maar probleem blijft


Dit bericht is gewijzigd door HondaFreaky op 5-7-2008 om 16:56 uur.

Dit bericht is gewijzigd door HondaFreaky op 5-7-2008 om 16:57 uur.

Dit bericht is gewijzigd door HondaFreaky op 5-7-2008 om 17:05 uur.
 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad

Dit topic is 7424 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved