Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Krijg afstelling MT5 met Keihin 18mm niet helemaal goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50355 - Krijg afstelling MT5 met Keihin 18m...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7425 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HondaFreaky 15-6-2008 11:10 Print reply

Posts: 36
@Fabio:

Boren ? Da's wat voor de tandarts

Neeeeeee , ik heb netjes nieuwe dikkere aanzuigrubbers gekocht met een grotere doorlaat natuurlijk

Die bougie ga ik iig vervangen door een andere type dan
Thx
 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
HondaFreaky 15-6-2008 11:13 Print reply

Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
goed afstellen door middel van de gasnaald doet ook wonderen. Als je die niet goed afstelt blijft hij even rond de 6 a 7000 toeren stotteren todat hij 'm doortrekt en dat kan soms even duren



Da's nog een goed idee, heb ik nog niet geprobeerd


Thx
 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
PRO TUNING 15-6-2008 12:16 Print reply

Posts: 4000
Hoe hoog is je blowdown ??

Misschien kun je de spoelpoorttiming aanpassen.
 
HondaFreaky 15-6-2008 15:33 Print reply

Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Hoe hoog is je blowdown ??

Misschien kun je de spoelpoorttiming aanpassen.



Waar kan ik informatie hierover vinden 'blowdown' en aanpassen spoelpoorttiming voor 50cc cilinder MT5 ??
 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
HondaFreaky 18-6-2008 22:52 Print reply

Posts: 36
Ik ga de imi 50cc vervangen door een 50cc snel orgineel Honda in combinatie met een orginele zuiger en hoge druk kop. Dan moet de timing van de poorten iig goed zijn tov een imi. Verder een hogedruk kop om onderin wat meer vermogen te krijgen, snelheid is al ok.

Zijn er mensen die goede of slechte ervaringen met een dergelijke setup met mij willen delen.




 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
HondaFreaky 20-6-2008 1:56 Print reply

Posts: 36

 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
HondaFreaky 4-7-2008 0:00 Print reply

Posts: 36
Misschien dat dit filmpje helpt bij het vinden van de oorzaak van het probleem. In het filmpje komt ie niet door zijn lage toerengebied heen, als de de koppeling laat slippen en de toeren oplopen pakt ie ineens wel door. Sorry voor de kwaliteit van het filmpje, maar ja valt ook niet mee filmen en rijden tegelijk en ik ben geen Steven Spielberg http://www.youtube.com/watch?v=5TPL2wrT-Ug


 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
Derbi-Olaf 4-7-2008 0:02 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaFreaky
Misschien dat dit filmpje helpt bij het vinden van de oorzaak van het probleem. In het filmpje komt ie niet door zijn lage toerengebied heen, als de de koppeling laat slippen en de toeren oplopen pakt ie ineens wel door. Sorry voor de kwaliteit van het filmpje, maar ja valt ook niet mee filmen en rijden tegelijk en ik ben geen Steven Spielberg http://www.youtube.com/watch?v=5TPL2wrT-Ug



klinkt zo als te zwaar vertand waardoor je niet in je powerband komt?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Henk-88 4-7-2008 0:06 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaFreaky
ik ben geen Steven Spielberg http://www.youtube.com/watch?v=5TPL2wrT-Ug





Zou verkeerd getuned kunnen zijn mss?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
HondaFreaky 4-7-2008 0:18 Print reply

Posts: 36
@Fantic303trial type3: Vertanding is nu 14/45 orgineel is 13/45. Dus lijkt me sterk dat ie met 50cc snel ori honda cilinder (nieuw) met ori honda zuiger (nieuw), 16mm ori keihin 16mm sproeier 96, snelle jamarcol uitlaat, vergrootte luchtinlaat, het niet zo trekken.
Wat ken dit zijn

@Henk-88: Heb je ideeen wat de oorzaak dan zou kunne zijn

Alvast bedankt voor jullie reactie

 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
HondaFreaky 4-7-2008 0:34 Print reply

Posts: 36
NOG een filmpje. Eerst in zijn 2e versnelling komt ie niet uit zijn lage toerengebied. Daarna terug naar zijn 1e versnelling in de toeren jagen en dan gaat ie pas door. RARA POLITIEPET, wat ken dit zijn
http://www.youtube.com/watch?v=EOAuXxLmw6Y

 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
Henk-88 4-7-2008 0:36 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaFreaky
NOG een filmpje. Eerst in zijn 2e versnelling komt ie niet uit zijn lage toerengebied. Daarna terug naar zijn 1e versnelling in de toeren jagen en dan gaat ie pas door. RARA POLITIEPET, wat ken dit zijn
http://www.youtube.com/watch?v=EOAuXxLmw6Y




Je trekt de powerband niet ver genoeg door.

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Niek de Wildt 4-7-2008 0:37 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaFreaky
@Fantic303trial type3: Vertanding is nu 14/45 orgineel is 13/45. Dus lijkt me sterk dat ie met 50cc snel ori honda cilinder (nieuw) met ori honda zuiger (nieuw), 16mm ori keihin 16mm sproeier 96, snelle jamarcol uitlaat, vergrootte luchtinlaat, het niet zo trekken.
Wat ken dit zijn

@Henk-88: Heb je ideeen wat de oorzaak dan zou kunne zijn

Alvast bedankt voor jullie reactie



ik hoorde een kleine stotter, doe eens een iets kleinere sproeier, 4 maten ofzo.

je ontsteking (grondplaat) kun je gwn helemaal tegen de richting van de draairichting van het vliegwiel (even in ze 1 zetten en een stapje doen, dan zie je welke kant hij op draaid) zetten.


 
HondaFreaky 4-7-2008 0:51 Print reply

Posts: 36
@Niek de Wildt: Klopt idd in zijn lage toerengebied is er sprake van een licht stotteren. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij gewoon niet mooi doorgaat naar zijn hoge toeren gebied maar hier in blijft hangen. Wat je ook doet klein beetje gas , half gas, vol gas, hij komt er gewoon niet doorheen. Pas als je m in de wat hogere toeren jaagt door in zn 1e versnelling te zetten of door de koppeling even te laten slippen en je houd m in de toeren kun je gewoon door blijven schakelen tot zn 4e versnelling en haalt ie zelfs de 75km. In de hoge toeren is het stotteren ook weg.

De ontsteking van mn MT5 is nog maagdelijk m.a.w. nooit aan gesleuteld geweest. Ik zie ook geen sleuven zodat ik hem naar rechts kan draaien. Dus ik weet niet of hij te verstellen is. Naar rechts verdraaien zoals je zegt betekend idd tegen de draairichting in en is dan volgens mij vervroegen van de ontsteking wat je bedoeld.

 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
Niek de Wildt 4-7-2008 0:54 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaFreaky
@Niek de Wildt: Klopt idd in zijn lage toerengebied is er sprake van een licht stotteren. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij gewoon niet mooi doorgaat naar zijn hoge toeren gebied maar hier in blijft hangen. Wat je ook doet klein beetje gas , half gas, vol gas, hij komt er gewoon niet doorheen. Pas als je m in de wat hogere toeren jaagt door in zn 1e versnelling te zetten of door de koppeling even te laten slippen en je houd m in de toeren kun je gewoon door blijven schakelen tot zn 4e versnelling en haalt ie zelfs de 75km. In de hoge toeren is het stotteren ook weg.

De ontsteking van mn MT5 is nog maagdelijk m.a.w. nooit aan gesleuteld geweest. Ik zie ook geen sleuven zodat ik hem naar rechts kan draaien. Dus ik weet niet of hij te verstellen is. Naar rechts verdraaien zoals je zegt betekend idd tegen de draairichting in en is dan volgens mij vervroegen van de ontsteking wat je bedoeld.



dan is hij niet vervroegd, maar gwn orgineel, wil je hem vervroegen, dan moet je dus een mmtje extra uit die sleuf halen.

dus zet hem zo, en doe er maar 104 in als je die hebt
 

Dit topic is 7425 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved