HondaFreaky |
15-6-2008 11:10 |
Posts: 36 |
@Fabio:
Boren ? Da's wat voor de tandarts
Neeeeeee , ik heb netjes nieuwe dikkere aanzuigrubbers gekocht met een grotere doorlaat natuurlijk
Die bougie ga ik iig vervangen door een andere type dan
Thx
|
|
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad |
|
HondaFreaky |
15-6-2008 11:13 |
Posts: 36 |
|
|
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad |
|
PRO TUNING |
15-6-2008 12:16 |
Posts: 4000 |
Hoe hoog is je blowdown ??
Misschien kun je de spoelpoorttiming aanpassen.
|
|
|
|
HondaFreaky |
15-6-2008 15:33 |
|
HondaFreaky |
18-6-2008 22:52 |
Posts: 36 |
Ik ga de imi 50cc vervangen door een 50cc snel orgineel Honda in combinatie met een orginele zuiger en hoge druk kop. Dan moet de timing van de poorten iig goed zijn tov een imi. Verder een hogedruk kop om onderin wat meer vermogen te krijgen, snelheid is al ok.
Zijn er mensen die goede of slechte ervaringen met een dergelijke setup met mij willen delen.
|
|
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad |
|
HondaFreaky |
20-6-2008 1:56 |
Posts: 36 |
|
|
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad |
|
HondaFreaky |
4-7-2008 0:00 |
Posts: 36 |
|
|
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad |
|
Derbi-Olaf |
4-7-2008 0:02 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Henk-88 |
4-7-2008 0:06 |
Posts: 26703 |
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
HondaFreaky |
4-7-2008 0:18 |
Posts: 36 |
@Fantic303trial type3: Vertanding is nu 14/45 orgineel is 13/45. Dus lijkt me sterk dat ie met 50cc snel ori honda cilinder (nieuw) met ori honda zuiger (nieuw), 16mm ori keihin 16mm sproeier 96, snelle jamarcol uitlaat, vergrootte luchtinlaat, het niet zo trekken.
Wat ken dit zijn
@Henk-88: Heb je ideeen wat de oorzaak dan zou kunne zijn
Alvast bedankt voor jullie reactie
|
|
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad |
|
HondaFreaky |
4-7-2008 0:34 |
|
Henk-88 |
4-7-2008 0:36 |
|
Niek de Wildt |
4-7-2008 0:37 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HondaFreaky
@Fantic303trial type3: Vertanding is nu 14/45 orgineel is 13/45. Dus lijkt me sterk dat ie met 50cc snel ori honda cilinder (nieuw) met ori honda zuiger (nieuw), 16mm ori keihin 16mm sproeier 96, snelle jamarcol uitlaat, vergrootte luchtinlaat, het niet zo trekken.
Wat ken dit zijn
@Henk-88: Heb je ideeen wat de oorzaak dan zou kunne zijn
Alvast bedankt voor jullie reactie
ik hoorde een kleine stotter, doe eens een iets kleinere sproeier, 4 maten ofzo.
je ontsteking (grondplaat) kun je gwn helemaal tegen de richting van de draairichting van het vliegwiel (even in ze 1 zetten en een stapje doen, dan zie je welke kant hij op draaid) zetten.
|
|
|
|
HondaFreaky |
4-7-2008 0:51 |
Posts: 36 |
@Niek de Wildt: Klopt idd in zijn lage toerengebied is er sprake van een licht stotteren. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij gewoon niet mooi doorgaat naar zijn hoge toeren gebied maar hier in blijft hangen. Wat je ook doet klein beetje gas , half gas, vol gas, hij komt er gewoon niet doorheen. Pas als je m in de wat hogere toeren jaagt door in zn 1e versnelling te zetten of door de koppeling even te laten slippen en je houd m in de toeren kun je gewoon door blijven schakelen tot zn 4e versnelling en haalt ie zelfs de 75km. In de hoge toeren is het stotteren ook weg.
De ontsteking van mn MT5 is nog maagdelijk m.a.w. nooit aan gesleuteld geweest. Ik zie ook geen sleuven zodat ik hem naar rechts kan draaien. Dus ik weet niet of hij te verstellen is. Naar rechts verdraaien zoals je zegt betekend idd tegen de draairichting in en is dan volgens mij vervroegen van de ontsteking wat je bedoeld.
|
|
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad |
|
Niek de Wildt |
4-7-2008 0:54 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HondaFreaky
@Niek de Wildt: Klopt idd in zijn lage toerengebied is er sprake van een licht stotteren. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom hij gewoon niet mooi doorgaat naar zijn hoge toeren gebied maar hier in blijft hangen. Wat je ook doet klein beetje gas , half gas, vol gas, hij komt er gewoon niet doorheen. Pas als je m in de wat hogere toeren jaagt door in zn 1e versnelling te zetten of door de koppeling even te laten slippen en je houd m in de toeren kun je gewoon door blijven schakelen tot zn 4e versnelling en haalt ie zelfs de 75km. In de hoge toeren is het stotteren ook weg.
De ontsteking van mn MT5 is nog maagdelijk m.a.w. nooit aan gesleuteld geweest. Ik zie ook geen sleuven zodat ik hem naar rechts kan draaien. Dus ik weet niet of hij te verstellen is. Naar rechts verdraaien zoals je zegt betekend idd tegen de draairichting in en is dan volgens mij vervroegen van de ontsteking wat je bedoeld.
dan is hij niet vervroegd, maar gwn orgineel, wil je hem vervroegen, dan moet je dus een mmtje extra uit die sleuf halen.
dus zet hem zo, en doe er maar 104 in als je die hebt
|
|
|
|