Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Krijg afstelling MT5 met Keihin 18mm niet helemaal goed

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50355 - Krijg afstelling MT5 met Keihin 18m...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7422 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

HondaFreaky 14-6-2008 23:51 Print topicpost

Posts: 36
Hallo allemaal,

Is er iemand die mij kan helpen met mijn afstelling van mijn MT5. Onderstaand mijn huidige setup:
50cc imi snel
Spruitstuk 18 mm
Membraan snel 2 kleps
18mm keihin (orgineel honda)
sproeier 90 in stappen vergroot tot bougie koffiebruin is.
Warmtegraad bougie 6 (koffiebruin)
De sproeiermaat zal in de richting van 110 zitten momenteel
Luchtschroef staat anderhalve slag open
Luchtaanvoer is conform de setup vergroot.
Uitlaat jamarcol snel (demper orgineel)
Tandwielverhouding orgineel

De MT loopt plat op de tank liggend, café in zicht 80km op de teller.
Echter het probleem is het optrekken. Hij hangt niet fel genoeg aan het gas. M.a.w. in de lagere toeren trekt hij niet goed op, pas als de toeren hoger komen gaat hij trekken. De benzine/lucht verhouding lijkt mij oke, want de bougie is mooi koffiebruin.
Vraag is wat kan ik nog veranderen om de trekkracht in de lagere regionen te vergroten. Om lekker weg te rijden moet ik m nu steeds eerst in de toeren jagen om fatsoenlijk weg te trekken.

Alvast bedankt voor jullie reactie en hulp

 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad

Derbi-Olaf 14-6-2008 23:54 Print reply

Posts: 14999
ontsteking vervroegen?
daarvan word 'ie in ieder geval feller op het gas. Als het nog niet gebeurt is tenminste

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 14-6-2008 om 23:55 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
HondaFreaky 14-6-2008 23:56 Print reply

Posts: 36
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb helemaal geen verstand van de ontsteking.
Ik heb begrepen dat de onstekeing van de MT5 een electronische is.
Dus ik neem aan dat de grondplaat verdraaid moet worden.
KUn je mij tips geven hoe en wat te doen.
Thx

 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
Derbi-Olaf 15-6-2008 0:02 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HondaFreaky
Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb helemaal geen verstand van de ontsteking.
Ik heb begrepen dat de onstekeing van de MT5 een electronische is.
Dus ik neem aan dat de grondplaat verdraaid moet worden.
KUn je mij tips geven hoe en wat te doen.
Thx


Hoe en wat weet ik ook niet precies, ik meen dat je de "gleuven" in je grondplaat zelfs iets kan en mag uitveilen (1mm ofzo)
Dit zou je moeten doen zodat je ontsteking dus verder tegen de draairichting van het vliegwiel in kan draaien.
Verder hebben die Immi-cilinders vaak zeer wisselende timingen, en zijn de prestaties onvoorspelbaar.
Ook zou ik voor de zekerheid hittegraad 7-8 als bougie nemen (om warmlopen e.d. te voorkomen)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Fabio 15-6-2008 0:03 Print reply

Posts: 1737
50cc immi zijn onderin vrijwel geheel dood. Met de juiste vertanding of een 6bak blijf je goed in de powerband. dan valt er goed mee te rijden. sproeier 110 is wel vrij groot zeg

edit: vervroegen zal je niet helpen. Dat is echt moeite voor niks.

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 15-6-2008 om 0:04 uur.
 
Derbi-Olaf 15-6-2008 0:04 Print reply

Posts: 14999
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/18
dat is de faq voor je ontsteking.
En oja, vergeten te zeggen, de bougie is niet altijd een goede indicatie.
Het is beter om af te stellen op vermogen, en opgeluid .(bwoapen(grotere sproeier) of stotteren(kleinere sproeier))
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
HondaFreaky 15-6-2008 0:09 Print reply

Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
50cc immi zijn onderin vrijwel geheel dood. Met de juiste vertanding of een 6bak blijf je goed in de powerband. dan valt er goed mee te rijden. sproeier 110 is wel vrij groot zeg

edit: vervroegen zal je niet helpen. Dat is echt moeite voor niks.

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 15-6-2008 om 0:04 uur.



Dood !!!!! onderin, daar wordt ik niet vrolijk van.
Er werd mij verzekerd dat die imi cilinders gewoon goed zijn.
Niet dus ???? Is dit nog aan te passen door iets aan de mapping van die imi cilinder te veranderen ?????


 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
HondaFreaky 15-6-2008 0:13 Print reply

Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/18
dat is de faq voor je ontsteking.
En oja, vergeten te zeggen, de bougie is niet altijd een goede indicatie.
Het is beter om af te stellen op vermogen, en opgeluid .(bwoapen(grotere sproeier) of stotteren(kleinere sproeier))



Ben het helemaal met je eens dat die bougie niet alles zegt.
Uiteindelijk heb ik misschien wel 20 keer een andere sproeiermaat erin gehad om de beste afstelling te krijgen. Dus ik denk dat ik aardig in de goede richting zit.
Vervelende is dat het enorm veel tijd kost om die sproeier er telkens uit en weel in te zetten. Maar ja ge mot er wat voor over hebben zone hobby.

Thx
 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
Fabio 15-6-2008 0:21 Print reply

Posts: 1737
Aan de cilinder valt niks te doen. Wanneer je een 6bak monteerd kan je constant in de powerband blijven. Je komt dus niet in het dode gebied. Immi cilinders zijn niet echt slecht. De afwerking is wel slecht, poorten liggen scheef, zijn scherp en lijken er uitgehakt te zijn. Slijtage ligt ook vrij hoog maar rij je er normaal mee en ben je niet vies van een beetje afwerken dan valt het allemaal wel mee.
 
HondaFreaky 15-6-2008 0:25 Print reply

Posts: 36
Een 6 bak monteren gaat me net ff te ver.
Maar misschien een andere cilinder nemen is te overzien.
Wat is aan te raden ?????
 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
Fabio 15-6-2008 0:29 Print reply

Posts: 1737
Overgaan naar 70cc. Wil je dat niet, kies dan voor een zeta/parmakit of een athena met een goede pijp.
 
HondaFreaky 15-6-2008 0:45 Print reply

Posts: 36
70cc is wel leuk maar dan gaat ie wel heel hard.
Ik wil eigenlijk wel op 50cc blijven. Dat heeft wel iets.
Als ik echt hard wil gaan (265km/u of zo ) dan pak ik mijn K1200R sport wel.
Die Zeta/parmakit of athena passen die wel met mijn huidge randapparatuur, uitlaat, spruitstuk, membraan, carburateur etc.
of moet ik dit ook nieuw gaan aanschaffen ???
 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
-Viking 15-6-2008 9:21 Print reply

Posts: 1415
met een snelle 50 zal ie nooit onderin trekken

Had ik ook op mijn mt5 liggen.
Later had ik er een imi 70cc met hogedruk kop erop gedaan.
Dit reed 10x beter en de top viel nog reuze mee reed iets van maximaal 90km/u met twv 16/45


Dit bericht is gewijzigd door -Viking op 15-6-2008 om 9:22 uur.
 
Knäckebröd!!
Fabio 15-6-2008 10:18 Print reply

Posts: 1737
90km/u is erg veel wanneer je in de stad rijdt. Zeker wanneer je alleen maar plezierritjes met het ding maakt dan wil je niet een boete riskeren voor 90km/u

De rest van je setup is prima voor een zeta/parmakit of athena. Vind zelf dat 18mm vrij groot is voor een 50cc maar hij kan het wel hebben. Verder zou ik de twv zo laten. Je luchttoevoer is vergroot staat er, hoe heb je dat gedaan? Toch geen gaten geboord in je luchtfilter? Mocht je nog een smal aanzuigrubber hebben, neem dan wel een grote. En neem een andere bougie. Hittegraad 6 is niet aan te raden. Neem hittegraad 7, die gebruik ik zelf ook en die doen het prima op een zeta en dergelijke.

Maar verwacht niet te veel van een 50cc. Die zijn nou eenmaal niet snel in de lage toeren. Om daar echt kracht uit te halen moet hij toeren janken

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 15-6-2008 om 10:19 uur.
 
HondaFreaky 15-6-2008 11:06 Print reply

Posts: 36
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -Viking
met een snelle 50 zal ie nooit onderin trekken

Had ik ook op mijn mt5 liggen.
Later had ik er een imi 70cc met hogedruk kop erop gedaan.
Dit reed 10x beter en de top viel nog reuze mee reed iets van maximaal 90km/u met twv 16/45


Dit bericht is gewijzigd door -Viking op 15-6-2008 om 9:22 uur.


Bedankt, ik zal het overwegen over een tijdje. Die 50cc snel heb ik net dus die moet nog maar even mee.

Thx
 
:-b Zun dapperen hebben we nog niet gehad
Fabio 15-6-2008 11:09 Print reply

Posts: 1737
goed afstellen door middel van de gasnaald doet ook wonderen. Als je die niet goed afstelt blijft hij even rond de 6 a 7000 toeren stotteren todat hij 'm doortrekt en dat kan soms even duren
 

Dit topic is 7422 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved