Derbi-Olaf |
18-6-2008 15:23 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13836/avatar) Posts: 14999 |
Ben nu bezig met een MBX80 blokje te reviseren,
Nu heb ik een vraag over de balansas, die is dus losgekomen met demonteren.
Hoe moet deze teruggeplaatst worden t.o.v. de krukas? Of kan ik deze beter weglaten met een 125cc eurocilindro? (100 echte cc's denk ik (55mm))
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
LEGOMAN |
18-6-2008 15:37 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11557/avatar) Posts: 1428 |
ik weet het niet goed meer maar als krukas op bdp is moet krukastandwiel met markeerpunt op carter kommen te liggen en dan moet balansas naar onderen.. moet ook wel een markeerpunt op zitten volgens mij igg moet als de zuiger boven is de balansas onder zijn
maar er zijn mensen die hem eruit laten met roterende krachten enzo voor dagelijks gebruik zou ik hem er gewoon in laten
|
|
honda power of dreams, all other...dream of that power |
|
LEGOMAN |
18-6-2008 15:39 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11557/avatar) Posts: 1428 |
m'n brommer kapte er vanmiddag mee toen ik een redelijk lange weg volgas had gereden.. hij ging gewoon uit toen ik weer op een rustige snelheid was liet ik koppeling weer opkomen en ging ie weer aan alleen dan pruttelde die wat
nu heb ik bougie verwisseld maar hij slaat niet helemaal aan, hij maakt wel een slag maar verder ook niks
|
|
honda power of dreams, all other...dream of that power |
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
18-6-2008 15:41 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/6080/avatar) Posts: 12846 |
Warmloper?
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Derbi-Olaf |
18-6-2008 15:43 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13836/avatar) Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: LEGOMAN
ik weet het niet goed meer maar als krukas op bdp is moet krukastandwiel met markeerpunt op carter kommen te liggen en dan moet balansas naar onderen.. moet ook wel een markeerpunt op zitten volgens mij igg moet als de zuiger boven is de balansas onder zijn
maar er zijn mensen die hem eruit laten met roterende krachten enzo voor dagelijks gebruik zou ik hem er gewoon in laten
Bedankt ![](img/post/s/smile.gif) ,
Ik had idd nog niet aan merktekens gedacht
Maar het is om een beetje mee te crossen, ik denk dat ik hem er toch inlaat (mijn vriend heeft er geen verstand van, en dalijk denkt 'ie dat ik hebverneukt heb als die wat extra trilt:P)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
LEGOMAN |
18-6-2008 15:43 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11557/avatar) Posts: 1428 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
Warmloper?
zal cilinder er een afhalen.. hij heeft geen compressie verlies ofzo
hij klinkt wel anders als ik hem aantrap.. ''zachter'' ofzo
Dit bericht is gewijzigd door LEGOMAN op 18-6-2008 om 15:44 uur.
|
|
honda power of dreams, all other...dream of that power |
|
Derbi-Olaf |
18-6-2008 15:44 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13836/avatar) Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
Warmloper?
ontsteking losgetrild?
edit: eerst je vliegwiel er maar eens afhalen ![](img/post/s/wink.gif) is igg makkelijker
Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 18-6-2008 om 15:44 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
-simon- |
18-6-2008 15:45 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/10911/avatar) Posts: 8211 |
pro race cilinder heeft een vlakke uitlaat flens.
en mijn uitlaat (scr corse) heeft een conysch bolle flens. net zoals de meeste cilinder ook de uitlaat flens hebben. hoe kan ik dit het beste oplossen?
als er iets voor te koop is geef ook ff link waar want ik kon geen verloop flenzen ofzo vinden.
http://www.mxracingparts.nl/N_frame.html?http://www.mxracingparts.nl/Orion-N_grp_36-1.html weet iemand of dit beetje redelijk blokjes zijn?
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 18-6-2008 om 16:05 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
LEGOMAN |
18-6-2008 17:30 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/11557/avatar) Posts: 1428 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
ontsteking losgetrild?
edit: eerst je vliegwiel er maar eens afhalen is igg makkelijker
Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 18-6-2008 om 15:44 uur.
niks mis met de ontsteking vonkt ook mooi.. cilinder en zuiger zien er beide nog perfect uit en ook geen vegen in de wand ofzo
ik zal eens de carb eraf halen kijken of daar wat aan de hand is
|
|
honda power of dreams, all other...dream of that power |
|
Derbi-Olaf |
18-6-2008 17:31 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/13836/avatar) Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: LEGOMAN
[...]
niks mis met de ontsteking vonkt ook mooi.. cilinder en zuiger zien er beide nog perfect uit en ook geen vegen in de wand ofzo
ik zal eens de carb eraf halen kijken of daar wat aan de hand is
als 'ie verdraait is mag 'ie mooi vonken wat die wil
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Mikf |
18-6-2008 17:31 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/16981/avatar) Posts: 1295 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mikf
Ben nu bezig met afstellen, gaat steeds beter, maar ik blijf nu hangen.
Setup:
Hebo Manston 50CC
Yasuni Cross HM ontgrenst
Ori 14mm Dellorto
Ori luchtfilter
Er zit nu sproeier 80 in, gaat opzich goed. Ik heb geen stottering meer, wat ik met grotere maten wel had. Maar nu heb ik een dood punt (Had ik ook met grotere sproeiers), het is niet een sputtering van te veel benzine, maar het lijkt net alsof de motor heel veel lucht krijgt en weinig benzine op dat moment.
Het dode punt bevind zich net voor de powerband. Eerst krijgt de brommer wat kracht, daarna komt er een dood punt (Kom je in zn 5 en 6 niet eens overheen) en daarna komt de powerband. Als ik goed schakel, zit ik boven dat dode punt en blaast die em in 1 keer door.
Wat zou dit dode punt kunnen zijn? Iets met de gasschuif?
Iemand?
|
|
|
|
yamaha rd50 mx |
18-6-2008 18:37 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/15778/avatar) Posts: 748 |
hey,
een maat van mij had bij zijn zundapp zijn uitlaatbocht een stukje korter gemaakt waardoor die brommer 10km harder ging lopen. Nou is de vraag of dat dat bij mij yamaha ook kan. De uitlaat bocht steekt zun 3 a 4 centimeter in de uitlaat.
|
|
On the road again! |
|
DevilDriver |
18-6-2008 20:20 |
Posts: 447 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DevilDriver
Waar hangt benzine-verbruik nou precies van af? Aantal toeren? Mate waarin je je gashendel opendraait? En wat heeft er allemaal invloed op?
|
|
Omelette du Fromage. |
|
stephan777 |
18-6-2008 20:23 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/15501/avatar) Posts: 7259 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DevilDriver
[...]
als je volgas weg trekt dus meer toerne maakt gata je verbruik omhoog en ook als je vol gas rijd dan maakt die zo al 10k touren en dan wil die ook wel wat drinke.
als je bij de 7000 schakeld dan is die super zuinig maar dat doet bijna niemand:P
|
|
|
|
Makrolon |
18-6-2008 20:31 |
![](http://www.brommer-forum.nl/users/12626/avatar) Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DevilDriver
[...]
cylindergrootte, of hij goed afgestelt is, grootte van de carb, hoeveel toeren hij draait. maar bijvoorbeeld ook of je remmen aanlopen, of je banden goed op spanning zijn. lang uit laten rollen voor een stoplicht zal ook benzine besparen dan volgas er op af en op t laatste moment vol in de remmen.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|