Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - zuiger airsal

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1092 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50334 - zuiger airsal
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1769 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 13-6-2008 23:24 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sabar
[...]



oke, dan zit mijn zuiger wel goed, maar hij wil niet aangrijpen met sproeier 60, 70, 80, 90 bij de setup: airsal 70 cc, 15 bing, en compressie heeft hij wel, vonkt ook, staat ook goed, ...



oke, kijk maar even houveel mm vonk hij trekt als je een boutje (M4) in de bougiedop doet en deze van de cilinder/kop/blok afhoud.

dit moet ongv 5mm+ zijn is het echt minder dan dit, moet eens denken aan het uittesten van een nieuwe bobine/onstekingspoel (of oude even doormeten bij de bromboer)
Een goede blauwe vonk in de buitenlucht zegt namelijk niet veel, aangezien in de cilinder de druk en temperaturen veel hoger liggen.

vonkt hij tussen de contactpuntjes?? dan moet je het zoeken bij condensator. (kost 15 euro, geen immitatie zooi kopen)
als deze vervangen moet worden, zijn de contactpuntjes vaak ook gaar en moeten deze vervangen(10 euro gwn bosch doen)) of opgeschuurd worden.

Probeer anders gewoon even een ander bougietje (hittegraad 7 is wel nodig bij een 70cc) ---> electrode afstand ongv 0,45mm


VERDER: is je cilinder/zuiger(en veren) nieuw??
zo jah, is dat uitgesloten.

zo nee, ik heb bijv wel eens ene puch 70cc TCCD (lijkt heel er op airsal) gehad, die er perfect uit zag en toch niet liep (starte wel als ik hard werd aangesleept, maar viel uit onder de 4000 toeren ofzo)

wat je iig kunt doen om de staat van de cilinder te checken is:
je zuigerveren bovenin je cilinder leggen (zonder zuiger...), maar niet helemaal bovenin want daar komen de veren normaal niet, dus ongv 1cm onder de top.
hou dan je duim heel zachtjes tegen het slotje aangedrukt, en schijn er met een lamp van recht er onder op, dan mag je geen licht door het slotje zien komen.
(hierbij ga ik ervan uit dat je geen krassen in je cilinder hebt of dergelijk)

succes,


EDIT: wat versta jij onder veel compressie? even gemeten?

tip: probeer het starten iig met een sproeier rond de 86.
en ontsteking op 1,3mm voor BDP openen van contactpunten met contactpunten die 0,35mm totaal open gaan.

Ik neem aan dat je de pakkingen hebt vervangen? zo nee: ga je schamen en verdoe mijn tijd niet



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 13-6-2008 om 23:40 uur.
 
riccardot 14-6-2008 10:05 Print reply

Posts: 1096
Onder hoge druk en temperatuur kan stroom normaal makkelijker lopen,
het is de benzine die er voor kan zorgen dat ie niet vonkt.
 

Dit topic is 1769 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved