Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Ontsteking vervroegen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1040 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50318 - Ontsteking vervroegen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wesley22Honda 12-6-2008 21:17 Print topicpost
Posts: 29
Hallo.
Ik heb mijn ontsteking van mijn Honda NSR vervroegd volgens
de FAQ en heb mijn grondplaat (die 3 openingen)naar links
uitgeveild. Ik heb nog een randje van 1mm ongeveer over gelaten. Maar toen ik er mee ging rijden reed hij 5 KM/h langzamer en maakte minder toeren dus ik dacht dat het een afstel kwestie was. Dus ik hem afgesteld moest een grotere sproeier in maar het heeft niks geholpen.

setup:
50 cc ge2 cilinder
standaart carb 86 sproeier

mvg Wesley

 

occ1s 12-6-2008 21:23 Print reply
Posts: 131
dan heb je hem iets te vroeg afgesteld denk ik, tikje andere kant op doet worderen.
 
wesley22Honda 12-6-2008 21:26 Print reply
Posts: 29
Oke dank je zal ik van het weekend proberen
 
-wokkel- 12-6-2008 21:29 Print reply

Posts: 1129
hij moet de andere kant uit dan die je vliegwiel draaid he!
volgens mij gaat jou vlieg links om dus moet je ondsteking naar rechts
 
Makrolon 12-6-2008 21:33 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wokkel mtx
hij moet de andere kant uit dan die je vliegwiel draaid he!
volgens mij gaat jou vlieg links om dus moet je ondsteking naar rechts

Als je hem naar links uitvijlt gaat hij naar rechts.
 
KTM 525 EXC Supermoto
-wokkel- 12-6-2008 21:34 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Als je hem naar links uitvijlt gaat hij naar rechts.



oeps verkeerd gelezen. is je cdi wel goed enzo?

 
wesley22Honda 12-6-2008 22:12 Print reply
Posts: 29
CDI is goed heb hem 2 maande gelede vervangen dus dat lijkt mij wel oke.
 
Vehikel 12-6-2008 22:23 Print reply

Posts: 2903
2takt gaat er lang niet altijd sneller mee, dus ik denk dat ie idd tè vroeg staat.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Derbi-Olaf 12-6-2008 22:34 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
2takt gaat er lang niet altijd sneller mee, dus ik denk dat ie idd tè vroeg staat.

gaat 'ie normaal dan niet detoneren? dus ontbranden nog voor het b.d.p.

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 12-6-2008 om 22:35 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Vehikel 12-6-2008 22:37 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

gaat 'ie normaal dan niet detoneren? dus ontbranden nog voor het b.d.p.

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 12-6-2008 om 22:35 uur.

Ja klopt, als te vroeg staat. Maar dan staat ie wel al veel te vroeg, 2takt moet nog wel een stuk daarvoor staan, anders wordt ie idd alleen maar langzamer. Bij een 4takt is dat anders, hoe dichter voor detoneren, hoe beter. Dat geldt dus niet voor 2takt.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Derbi-Olaf 12-6-2008 22:40 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
[...]

Ja klopt, als te vroeg staat. Maar dan staat ie wel al veel te vroeg, 2takt moet nog wel een stuk daarvoor staan, anders wordt ie idd alleen maar langzamer. Bij een 4takt is dat anders, hoe dichter voor detoneren, hoe beter. Dat geldt dus niet voor 2takt.

ah oké, das duidelijk, duis bij een 2takt is het veel veiliger om met de ontsteking te kloten dan bij een viertakt? om het zo maar uit te drukken.
Aangezien ik hieruit afleid dat de ontsteking van een viertakt standaard korter bij het b.d.p. staat dan de ontsteking van een tweetakt?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 800 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved