Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Main Forum - Topic #50316 - Derbi GPR vraagjes.
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1785 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
-simon- |
12-6-2008 19:26 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
Hai iedereen, ik had even een paar vraagjes..
Ik wou een setje nieuwe bandjes om m'n gpr doen, wat zijn de breedste banden die je kunt hebben onder een gpr oud model? (koplampen naast elkaar).
Met welke banden kun je het schuinst gaan? (merk/maat).
En hoe ontlucht ik mijn achter rem? want ja.. zonder rijd het toch niet zo prettig.
Ook heb ik nu nog 2 125cc dempertjes, weet iemand waar ik een 22mm Y-stuk kan vinden (ben al bij gamma, multimate, en autogarage geweest)? Of zou ik die zelf moeten maken?
Wel zijn er een heeeleboel soorten T-splitsingen te vinden, maar het lijkt mij dat die gassen dan niet goed verdeeld worden.
Mvg, Luziano.
130 is denk het breedste ongeveer wat er goed op past achter. voor weet ik niet maar zou ik ook niet echt breder gaan als normaal.
bridgestone batlax is wel een fijne band voor achter. dat is een voorband van een motor normaal. wel duur zoon 100/110 euro.
en y splitsing zelf ff maken is niet zo moeilijk.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
2SLOW4ME |
12-6-2008 19:30 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
130 is denk het breedste ongeveer wat er goed op past achter. voor weet ik niet maar zou ik ook niet echt breder gaan als normaal.
bridgestone batlax is wel een fijne band voor achter. dat is een voorband van een motor normaal. wel duur zoon 100/110 euro.
en y splitsing zelf ff maken is niet zo moeilijk.
130? ok zit nu 120 op, maar thankx,,
Y splitsing zelf maken niet zo moeilijk? Doe jij het voor me ?
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
cnorretje |
12-6-2008 19:32 |
Posts: 851 |
niet zo moeilijk hoor, als je kan slijpen en lassen moet dat lukken
edit: ben ik trouwens ook van plan, zou dat geen gevolgen hebben voor geluid of prestaties?
Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 12-6-2008 om 19:34 uur.
|
|
|
|
Elco |
12-6-2008 19:36 |
|
2SLOW4ME |
12-6-2008 19:40 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
niet zo moeilijk hoor, als je kan slijpen en lassen moet dat lukken
edit: ben ik trouwens ook van plan, zou dat geen gevolgen hebben voor geluid of prestaties?
Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 12-6-2008 om 19:34 uur.
oohw,, dan komt t goed met da Y-stuk , zag bij de bouwmarkten alleen maar van die stukken voor je kraan,, mja.. daar hebk natuurlijk niet zoveel aan..
Een andere demper(s) heeft geen gevolgen voor prestaties, maar wel voor geluid.. welke gevolgen is mij ook nog niet duidelijk, omdat iedereen iets anders zegt . Mja, de looks worden er vaak wel beter op
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Derbi-Olaf |
12-6-2008 19:41 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
2SLOW4ME |
12-6-2008 19:44 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
en als 'ie té zacht is sloop je het absorberend materiaal eruit
Daar heb ik wat aan!
had ik zelf dus nooit aan gedacht ..
Dan maar hopen dat het zacht word,, kan ik het geluid aanpassen naar mijn smaak
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
Derbi-Olaf |
12-6-2008 19:48 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]
Daar heb ik wat aan!
had ik zelf dus nooit aan gedacht ..
Dan maar hopen dat het zacht word,, kan ik het geluid aanpassen naar mijn smaak
Joa... ik denk dat het te zacht word dus dan kan je lekker gaan proberen wat het mooiste klinkt.
Ik rijd hier op een 250cc 2-takt rond, en de demper is een potje zonder inhoud, dus zonder schotten of wat dan ook
en het geluid is zeer goed uit te staan, zachter dan menig brommer.
Maar het verschil is wel dat het een uberlaagtoerige koppelcilinder is.
Maar ik denk dat het wel goed komt bij veel dingen is het een kwestie van logisch redeneren, en dan gewoon DOEN, ! en niet bang zijn
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
-simon- |
12-6-2008 20:07 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]
130? ok zit nu 120 op, maar thankx,,
Y splitsing zelf maken niet zo moeilijk? Doe jij het voor me ?
120 smijt denk ik wat makkelijk in de bochten enzo. dan gaat het net wat soepeler.
en y splitsing maken is of 3 buizen zo afzagen/slijpen dat ze als een Y op elkaar passen maar je kunt ook een overhaakse bocht zoeken of anders een haakse en daar op de bocht een stuk wegslijpen en een buis oplassen.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Niek de Wildt |
12-6-2008 20:39 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: cnorretje
niet zo moeilijk hoor, als je kan slijpen en lassen moet dat lukken
edit: ben ik trouwens ook van plan, zou dat geen gevolgen hebben voor geluid of prestaties?
Dit bericht is gewijzigd door cnorretje op 12-6-2008 om 19:34 uur.
koop een pijpenbuigertje (gwn eentje met de hand) daarmee kun je nog precies pijpen buigen tot de diameter van de stinger (kost misschien 20 euro)
|
|
|
|
-Bassie- |
12-6-2008 21:21 |
Posts: 6617 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
130 is denk het breedste ongeveer wat er goed op past achter. voor weet ik niet maar zou ik ook niet echt breder gaan als normaal.
bridgestone batlax is wel een fijne band voor achter. dat is een voorband van een motor normaal. wel duur zoon 100/110 euro.
en y splitsing zelf ff maken is niet zo moeilijk.
ik heb nu zelf er een 130 onder.
maar hij staat wel heel erg bol
en voor heb ik 90/80 dat staat zeer mooi vind ik zelf.
|
|
The way of life is just like the car you drive its good or bad |
|
2SLOW4ME |
13-6-2008 0:15 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
koop een pijpenbuigertje (gwn eentje met de hand) daarmee kun je nog precies pijpen buigen tot de diameter van de stinger (kost misschien 20 euro)
pijpbuiger heb ik liggen,, beetje oud en verroest enzo,, maar hij doet het
Enneehh,, doe die €20 maar x 3 .. als het maar tot 90¤ kan buigen is t ok
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
2SLOW4ME |
13-6-2008 0:16 |
Posts: 1944 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]
ik heb nu zelf er een 130 onder.
maar hij staat wel heel erg bol
en voor heb ik 90/80 dat staat zeer mooi vind ik zelf.
90/80? ik heb er nu 90/90 onder,, maar wat is het verschil?
|
|
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do.. |
|
RowdyCross |
13-6-2008 9:14 |
Posts: 3211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 2SLOW4ME
[...]
90/80? ik heb er nu 90/90 onder,, maar wat is het verschil?
De hoogte van de band, bij 90/90 is de breedte 90 en de hoogte 90 % van de breedte dat is dus 81mm
|
|
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus |
|
-simon- |
13-6-2008 12:40 |
Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]
ik heb nu zelf er een 130 onder.
maar hij staat wel heel erg bol
en voor heb ik 90/80 dat staat zeer mooi vind ik zelf.
ja ik heb 120 achter. en die past er mooi op. en op een brommer heb je eigenlijk toch niet zoon superbrede band nodig want zoveel vermogen hebben ze toch niet. je kunt beter een goede en iets smallere band halen dan een wat mindere(hardere) bredere als je veel grip wil.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Dit topic is 1785 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|