Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch maxi Vraag.?Help

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 854 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50305 - Puch maxi Vraag.?Help
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 533 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

puch15 12-6-2008 12:20 Print topicpost
Posts: 12
hEY Ik heb een puch maxi loopt 55 km per uur standaard cillinder(50cc) en cabrateur (12mm)
maar als ik dan op vol gas rij 55 dus hoor ik hem tikken in de cillinder .? en als ik gas los laat en wat zachter rij is dat weg ..?en als je gas blijft geven gaat dat tikken heel snel .is het in de cilinder of in de cater zelf..? seg het maar..alvast bedankt
 

Derbi-Olaf 12-6-2008 13:04 Print reply

Posts: 14999
Kopneukertje of bougieneukertje?

Of natuurlijk zuigerveren gebroken/gesleten (lijkt me niet)

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
puch15 12-6-2008 13:17 Print reply
Posts: 12
dat hou d in dat die Cillinder kop raakt of de bougie ..?
en wat kan ik er aan doen ..? nieuwe en dikkere kop pakking..?
alvast bedantk
 
Derbi-Olaf 12-6-2008 13:19 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch15
dat hou d in dat die Cillinder kop raakt of de bougie ..?
en wat kan ik er aan doen ..? nieuwe en dikkere kop pakking..?
alvast bedantk

dat zou idd helpen dan, Maar ik geloof dat het beter is om dan een extra voetpakking ertussen te doen.
Waarschijnlijk moet je toch je cilinder erafhalen dan.
Dus kijk dan ook meteen ff Of je big-end, en je small-end lager nog goed zijn.

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 12-6-2008 16:33 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

dat zou idd helpen dan, Maar ik geloof dat het beter is om dan een extra voetpakking ertussen te doen.
Waarschijnlijk moet je toch je cilinder erafhalen dan.
Dus kijk dan ook meteen ff Of je big-end, en je small-end lager nog goed zijn.



ik raad je een een tomos pakking koppaking te gebruiken, deze is dikken en beter (niet een flauw aluminium plaatje, maar een echte pakking met metalen rand)
als je de voetpakking dikte veranderd, verander je ook de timingen.

maar trek de cilinder eens los en kijk eens naar de staat van zuiger(en veren)/bougie/kop/krukasspeling

succes
 
fox-power 12-6-2008 16:53 Print reply

Posts: 834
maajr met een dikkere koppakking verander je toch je compressie en squish ? of zit ik hier helemaal mis..
 
Niek de Wildt 12-6-2008 17:05 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fox-power
maajr met een dikkere koppakking verander je toch je compressie en squish ? of zit ik hier helemaal mis..


voetpakking ook, maar die veranderd ook nog eens de cilinder timingen.

maar als je zuiger de kop raakt dan is je squish/compressie zoiezow niet goed (te weinig ruimte) dus die moet je zoiezow aanpassen.

EDIT: kijk ook ff je ontstekings tijdstip na, contactpunten moeten openen op 1,2 mm voor BDP, (contactpunten zelf moeten 0.35mm open gaan)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 12-6-2008 om 17:22 uur.
 

Dit topic is 533 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved