Als ik jou was zou ik twee brommers in orde maken. Ik weet niet hoe slecht ze zijn, maar vaak loont dat wel.
Controleer wel eerst je frame voor je het gaat spuiten. Kies ook het beste frame, waar de minste beschadigingen aan zitten, waar het schroefdraad het beste is, etc. Vaak zijn die frames in de loop der tijd wel wat verknooit en zijn er wat steuntjes afgezaagd ofzo, of is de ketting door het frame gaan zagen, ik weet er alles van.
Ik zou het frame niet gaan schuren, maar 't gewoon laten stralen. Kost je een keer 50 euro voor een compleet frame, en dan is het gewoon goed, geen gezeur ook. Dan laat je er door hun een goede grondlak op doen (twee componenten uiteraard) en je kunt het ook nog door ze af laten lakken maar je kunt er ook voor kiezen om dat zelf te doen. Je kunt ook besluiten om het te laten stralen en dan te laten poedercoaten, dan glimt je frame iets minder maar de laag is wel een stuk stootvaster. Is niet zo duur.
Wees slim, een frame ga je niet spuiten met spuitbusjes. Als je daadwerkelijk één goede wilt maken wil je dus ook een brommer waarbij de lak er niet af springt als je er per ongeluk met je schoen tegenaan komt, met een goede aflak of poedercoating zal je dat niet gebeuren en is je frame als origineel.
Denk overal goed bij na, toen ik m'n MTX voor de eerste keer liet spuiten heb ik ook veel fouten gemaakt waar ik achteraf veel spijt van had omdat ik dacht dat ik het wel wist, daarom lees ik me nu goed in voordat ik iets doe en besteed ik die dingen uit die ik niet zelf kan.
|