Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - powerband suzuki tsx probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 957 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50292 - powerband suzuki tsx probleem
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 3115 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Twizz 11-6-2008 15:37 Print topicpost

Posts: 851
hee
mijn nieuwe tsx rijd nu (eindelijk) na het vervangen van de ontstekingsspoel. hij rijd dus, maar de powerband is érg sterk(da mag wel) maar hij is over een veel te klein gebied, gaat van 8000 tot -10500 toeren(verder dan dit ga ik nóóit)-
voor de powerband rateltie een beetje en trektie gaar niet. iemand een idee hoe ik dit kan instellen? (ik heb luchtinstelling en de ontstekingstijd al geprobeerd)

en nog een ander probleem, als ik dan weer terug kom en ik zet m in zn neutraal, dan looptie (vaak) keihard op in toeren, tot aan de 9500(!!) toeren, en dit kun je alleen stoppen door brommer af te zetten(misschien gaatie na lang wachten vanzelf wel omlaag, maar dit waag ik niet)

iemand oplossingen?

gr erik
 
houw ns op!

falco 11-6-2008 15:50 Print reply

Posts: 3724
controleer op valse lucht, gescheurde inlaatpakking e.d.

hoogtoerigheid heeft wss te maken met je uitlaat
 
Derbi-Olaf 11-6-2008 15:52 Print reply

Posts: 14999
valse licht, dit geeft hem een te arm mengsel en veroorzaakt ook dat ratelen(inhouden?) voor de powerband.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Twizz 11-6-2008 16:18 Print reply

Posts: 851
de luchtfilter zit met (beetje) ducktape vast(luchtfilterpijp is te kort)
maar dit hoort niks uit te maken?
 
houw ns op!
antonhonda 11-6-2008 16:20 Print reply

Posts: 3616
is valse lucht
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Makrolon 11-6-2008 16:21 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
de luchtfilter zit met (beetje) ducktape vast(luchtfilterpijp is te kort)
maar dit hoort niks uit te maken?

maakt ook niets uit, mits hij op deze situatie is afgestelt. anders grotere sproeier monteren.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Banaan 11-6-2008 16:22 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
de luchtfilter zit met (beetje) ducktape vast(luchtfilterpijp is te kort)
maar dit hoort niks uit te maken?


90%kans dattie daar valse lucht trekt
 
Twizz 11-6-2008 16:51 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
[...]


90%kans dattie daar valse lucht trekt

toch wel? ik meende dat 'verkeerde/gelekte' lucht vóórdat die de carburateur ingegaan was geen kwaad kon?
 
houw ns op!
markhispania3 11-6-2008 16:53 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
[...]


90%kans dattie daar valse lucht trekt


Valse lucht bij de luchtinlaat? Volgens mij kan dat pas nadat het mengels gemaakt is (dus alles tussen de sproeier en de uitlaat) maar het zal wel aan mij liggen.

 
Twizz 11-6-2008 16:56 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


Valse lucht bij de luchtinlaat? Volgens mij kan dat pas nadat het mengels gemaakt is (dus alles tussen de sproeier en de uitlaat) maar het zal wel aan mij liggen.


dat meende ik dus eigenlijk ook
 
houw ns op!
antonhonda 11-6-2008 16:58 Print reply

Posts: 3616
kan ook koppakking/voetpakking of kering bij vliegwiel of bij spruitstuk ofzo ff alles kijken en deo/haarlak spuiten
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Twizz 11-6-2008 16:59 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: edese zwarte crosser
kan ook koppakking/voetpakking of kering bij vliegwiel of bij spruitstuk ofzo ff alles kijken en deo/haarlak spuiten

(ik kan nu ff nie teste, heb nieuw spietje nodig)

maar ik zal dit cker testen!

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 11-6-2008 om 16:59 uur.
 
houw ns op!
Djeep 11-6-2008 17:05 Print reply

Posts: 8621
Ik heb nog wel een powerband te koop, zit nu nog onder me brommer, maar kan hem er wel afhalen.

haha hilarisch,

Als je je powerband wilt "instellen" moet je een grotere carb nemen, hierdoor heb je iets zwakkere powerband over een langere toerengebied.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Twizz 11-6-2008 17:09 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
Ik heb nog wel een powerband te koop, zit nu nog onder me brommer, maar kan hem er wel afhalen.

haha hilarisch,

Als je je powerband wilt "instellen" moet je een grotere carb nemen, hierdoor heb je iets zwakkere powerband over een langere toerengebied.

grotere sproeier bdoel je toch hopelijk?(carb's zijn meteen zo kak duur!)
 
houw ns op!
riccardot 11-6-2008 17:31 Print reply

Posts: 1096
Tuurlijk kan er niet alleen valse lucht worden getrokken nadat het mengsel is gevormd. Als bvb de luchtfilterslang lekt, is er een grotere opening voor lucht en is het voor de zuiger dus makkelijker om lucht aan de te zuigen. Resultaat = meer lucht in het mengsel.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 11-6-2008 om 17:32 uur.
 
Twizz 11-6-2008 19:44 Print reply

Posts: 851
ok, nu heb ik het voor mekaar gekregen om de luchtfilter 'goed' aan te sluiten, maar nu stottertie nog tot aan de powerband(totaal niet trekken ook) en dan, zjoef ben ik weg..
 
houw ns op!

Dit topic is 3115 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved