Intenso |
13-6-2008 14:11 |
Posts: 2922 |
wel in de bergen een beetje op je rijstijl letten want je puchje kan daar heet worden bij steile hellings dus daar zou ik ook gewoon telkens een beetje laten afkoelen enzo
voor de rest neem mee wat ze hier zeggen mja er zijn ook wel dingen die je in buitenland kunt krijgen.
wel 2 takt olie mee nemen en een bougietje.
voor de rest zie je het wel denk ik.
zoals sleutels enzo hebben garage's enzo daar wel tenzij je in de bergen stil komt te staan
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
helly |
13-6-2008 14:14 |
Posts: 2424 |
bedenkt me net.. misschien is het handig om knipperlichten te monteren? ik zou het het wel waard vinden.. accu moet je alleen even plaatsen.. en knipperlichten zijn lui
|
|
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me |
|
-wokkel- |
13-6-2008 14:45 |
Posts: 1129 |
naja k zou als ik jou was ff een lijstje maken.
-bougie's
-puntjes / mis spoelen
-extra lampen
-goeie gereedschap set
- 2 takt olie
-blok olie (je hebt ook blok en 2 takt gecombineerd miss ruimte besparend)
-zuiger + veren en pen en naaldlager
- boutjes die veel voorkomen
-ducktape
-tyraps
-binnen kabels en tonnetjes
enz
verder zou ik zorgen voor een goed stuur en indd zadel
Dit bericht is gewijzigd door wokkel mtx op 13-6-2008 om 14:47 uur.
Dit bericht is gewijzigd door wokkel mtx op 13-6-2008 om 14:48 uur.
|
|
|
|
Makrolon |
13-6-2008 15:00 |
Posts: 6733 |
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
PuchMaxiS72 |
13-6-2008 15:01 |
Posts: 343 |
Wat vind iedereen hier er zo raar aan om op een Puch maxi te gaan? Ben d'r ook mee in duitsland en Zuid-Limburg geweest, vanaf Leiden (Zuid-Holland.) Deed het perfect, 65metrakit cillinder dus die heuvels waren goed te doen. Ontsteking gewoon van te voren goed afstellen, en voor de zekerheid een extra ontsteking meenemen, maar ik vind het knap als die onderweg kapot gaat want als het allemaal goed staat afgesteld, gaat het jaren mee.
Weet niet hoe je gaat rijden, via Frankrijk of over Zwitserland, maar in beide gevallen zul je heuvels tegenkomen, en dan moet je wel een heel gewillige standaard maxi hebben om dat te trekken.
Koppeling moet goed staan, ontsteking, en carburateur. Maar een cillindertje met wat meer vermogen zou al een stuk makkelijker zijn!
Waar je ook voor zou kunnen kijken, is een 2 handbak blok. Die hebben lekker veel trekkracht voor in de bergen..
|
|
TSX gereviseerd |
|
kenny77 |
13-6-2008 15:04 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
En dan niet denken ik ga heel langzaam rijd dan word hij minder snel warm. gewoon vol gas rijden is het beste voor een 2 takt. half gas ga je langzamer dus minder rijwind om te koelen en half gas krijg je minder smering.
Met half gas rijd je toch ook minder toeren, dus minder wrijving dan ook minder warmte.
Als jij de hele tijd op de top gaat rijden , met volle toeren denk ik niet dat je dan in rome aan komt.
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
13-6-2008 15:06 |
Posts: 8613 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Weet niet hoe je gaat rijden, via Frankrijk of over Zwitserland, maar in beide gevallen zul je heuvels tegenkomen
Welke route ga je nemen, het zijn echt bergen daar, geen heuvels ?
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|
Intenso |
13-6-2008 15:08 |
Posts: 2922 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
En dan niet denken ik ga heel langzaam rijd dan word hij minder snel warm. gewoon vol gas rijden is het beste voor een 2 takt. half gas ga je langzamer dus minder rijwind om te koelen en half gas krijg je minder smering.
ja maar je moet er wel rekening mee houden.
ik ben zelf op een scootertje door roemenie gereden vorig jaar (niet met de scooter erheen hoor)
maar als ik op vlakke stukken reed was goed maar zodra ik in de bergen kwam dan kon ik merken dat hij het moeilijk kreeg en ook heel heet werd.
ik zou er dus wel rekening mee houden.
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
DTbakbrommer |
13-6-2008 15:22 |
Posts: 173 |
als ik jou was zou ik , als je toch aan de een of andere kant je ontstekingsdeksel er af kan halen: geforceerde koeling ALLA Zundapp maken: je pakt een plaat alu, niet te dik, en die vouw je netjes om je cylinder, zo richting de ontstekingskant. daarna maak je op je vliegwiel een koelvin. hiermee zijn zeker warmlopers te voorkomen bij langzaam rijden met veel toeren...
ps: zo doen we et met de bakken ook altijd, lekker zelf maken. zeker als je in z'n 1 bij een berg omhoog jankt hoog in toeren is het lekker als je die koeling hebt
|
|
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D |
|
fmanders |
14-6-2008 12:18 |
Posts: 25 |
Ik ben bang dat ik nog een hoop moet klussen.
Is er iemand die wel eens met fietstassen op zijn brommer gereden heeft? Volgens mij krijg ik veel teveel gewicht op het achterwiel. Gewoon weinig meenemen denk ik...
En de route: ik twijfel nog of ik via Frankrijk naar het zuiden ga en vanaf Monaco langs de kust naar Genua ga. Is wel een stukje om vergeleken met rechtstreeks door de Alpen, maar dan mis ik wel die bulten.
Dit bericht is gewijzigd door fmanders op 14-6-2008 om 12:26 uur.
|
|
Rome op de brommer: http://www.the7adventures.com/rolling_for_rome.php |
|
Zundapp448 |
14-6-2008 13:00 |
Posts: 1161 |
TIPS
VEEL reserve spul:
Banden en binnebanden en veel bandenplak setjes
Cilinder en kop voor het ergste
Lampjes
Bougies
fietsentassen is geen probleem zelf vaak genoeg gedaan.
|
|
No Blood, No Bodies, We hit Nothing!! |
|
boerke |
14-6-2008 20:10 |
Posts: 261 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: fmanders
Ik ben bang dat ik nog een hoop moet klussen.
Is er iemand die wel eens met fietstassen op zijn brommer gereden heeft? Volgens mij krijg ik veel teveel gewicht op het achterwiel. Gewoon weinig meenemen denk ik...
En de route: ik twijfel nog of ik via Frankrijk naar het zuiden ga en vanaf Monaco langs de kust naar Genua ga. Is wel een stukje om vergeleken met rechtstreeks door de Alpen, maar dan mis ik wel die bulten.
Dit bericht is gewijzigd door fmanders op 14-6-2008 om 12:26 uur.
lijkt me geen probleem. bij mij nog nooit iets mee gebeurd maar ik heb alleen stukjes van hooguit 7 km ermee gereden aan een stuk
|
|
|
|
rik hulkenberg |
14-6-2008 20:22 |
Posts: 10029 |
lijkt me ook wel vet zoiets lekker met de mb knalle
van te voren je blok reviseren
een betrouwbare cilinder
reserve onderdelen
2 bougie's
setje pakkingen ofzo
contact puntjes
benzine slang/filter
goede gereedschap set
ducktape
tyraps
mischien een zuigertje
binnenbandje
fles 2 takt olie
setje kabels enzo
|
|
|
|
fmanders |
15-6-2008 11:13 |
Posts: 25 |
Hi Rik,
Regel dan ff wat vrienden en doe mee! Ik ga zelf samen met mijn broer rijden. Dan kun je ook mooi gereedschap en kampeerspulletjes verdelen over meerdere brommers.
|
|
Rome op de brommer: http://www.the7adventures.com/rolling_for_rome.php |
|
PuchMaxiS72 |
15-6-2008 11:48 |
Posts: 343 |
Hoi,
Check de maxi in mijn profile maar.(2e fotopagina)
Heb met fietstassen naar limburg heen en weer gereden. Ging prima
Ik zou trouwens via frankrijk rijden, de alpen worden echt lastig met een automaatje. Wordt alleen wel heel veel kaartenwerk maar dat begreep je natuurlijk wel
Zuid frankrijk - Genova is inderdaad een niet al te hobbelig traject.
Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 15-6-2008 om 11:53 uur.
Dit bericht is gewijzigd door PuchMaxiS72 op 15-6-2008 om 11:54 uur.
|
|
TSX gereviseerd |
|