Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Zuiger blijft vast zitten aan het eind in Cilinder 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1084 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50280 - Zuiger blijft vast zitten aan het e...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TimBl 10-6-2008 22:00 Print topicpost
Posts: 11
hallo

ik heb mijn oude cilinder eraf gehaald nieuwe pakkingen enzo erop gedaan en wilde een bijna nieuwe 70cc airsal
erop zetten , eerst zuiger aan de krukas gedaan .
toen schoof ik mijn cilinder over de zuiger.

ik hem mijn cilinder erop gedaan en wilde even testen of hij het deed, ik kon een klein stukje aan het vliegwiel draaien , maar toen ging hij niet verder, de zuiger zit dan vast ofzo waar hij eigenlijk aan de achterkant van de cilinder eruit gaat ..

weten jullie misschien wat ik eraan kan doen?
en hoe dat komt?



groetjes Tim
 

Royal Club 10-6-2008 22:02 Print reply

Posts: 60390
zuiger niet verkeerdom?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Djeep 10-6-2008 22:03 Print reply

Posts: 8621
Heb je cilinder goed vastgehouden toen je dit deed? Miss kwam ie stukkie omhoog en klemde hij bij de inlaat.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
mcdronkz 10-6-2008 22:05 Print reply

Posts: 32777
Zuiger en wand ingesmeerd met olie :P ?
 
Intenso 10-6-2008 22:05 Print reply

Posts: 2922
wel de goeie zuiger?
niet een te lange zuiger zeg maar dat hij nu aan de onderkant tegen je carter komt ofzo zeg maar. of dat hij tegen je kop aan zit
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
mtx-motard 10-6-2008 22:06 Print reply

Posts: 14947
of je zuigerringen wel samen geknepen bij montage
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
TimBl 10-6-2008 22:41 Print reply
Posts: 11
ja ik heb hem ingesmeert met 2takt olie, de cilinder over de zuiger heen geschoven en de zuigerveren samn geknepen.

ik heb de cilinder zo gekocht met zuiger.
er zitten 2 gaat in de zuiger moeten die dan naar boven of onder?
uhm kweet niet of hij te lang kan ik ergens achter komen welke ik moet hebben.
ik heb een 70cc Airsal/eurokit cilinder..
 
Banaan 10-6-2008 22:43 Print reply

Posts: 5725
gaatjes moeten naar boven

is t voor een puch?
 
TimBl 10-6-2008 22:44 Print reply
Posts: 11
als ik de cilinder en zuiger los heb in me handen en probeer hem erin te doen , schuift hij heel moeilijk maar midden in de cilinder gaat schuift hij gewoon soepel , dus alleen aan de achterkant van de cilinder eigenlijk.

Groetjes
 
Intenso 10-6-2008 22:44 Print reply

Posts: 2922
de bovenkant van je zuiger is dicht die komt naar boven en een klein stukje naar beneden zitten gleufjes in je zeuger msichin 1 of 2 en daar komen je zuigerveren in en dan zit er vaak nog een puntje in die gleufjes en bij dat puntje komen de uiteindes van je zuigerveer bij elkaar.

dan op de zijkant van de zuiger is waarschijnlijk aan 1 kant een opening die komt naar de inlaat kant. vaak staat er ook wel een pijl op de zuiger die wijst richting de uitlaatpoort.

als dit allemaal goed zit dan zou het goed moeten zijn.
wel een kop en voetpakking er tussen?
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
TimBl 10-6-2008 22:45 Print reply
Posts: 11
ja voor puch en ik heb de gaatjes naar boven dus denk dat dat wel goed is..
 
Banaan 10-6-2008 22:47 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimBl
ja voor puch en ik heb de gaatjes naar boven dus denk dat dat wel goed is..


zuiger hoort wel bij cil?
 
TimBl 10-6-2008 22:50 Print reply
Posts: 11
ja ikheb nieuwe pakkingen de zuiger zit goed ..

alleen hij gaat wel omhoog in de cilinder en als hij naar benede gaat gaat hij niet verder en kan ik het vliegwiel ook niet verder rond draaien , alleen nog terug en dan gaat de zuiger ook weer terug ..

ik zal nog een keer gaan kijken maar het lijkt met of hij misschien te groot is of te lang, want ik heb ook een hogedruk kop maar als ik die erop schroef dan komt de bougie tegen de zuiger..

Groetjes
 
Djeep 10-6-2008 22:51 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimBl
ja ikheb nieuwe pakkingen de zuiger zit goed ..

alleen hij gaat wel omhoog in de cilinder en als hij naar benede gaat gaat hij niet verder en kan ik het vliegwiel ook niet verder rond draaien , alleen nog terug en dan gaat de zuiger ook weer terug ..

ik zal nog een keer gaan kijken maar het lijkt met of hij misschien te groot is of te lang, want ik heb ook een hogedruk kop maar als ik die erop schroef dan komt de bougie tegen de zuiger..

Groetjes


Extra voetpakking?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Fabio 11-6-2008 10:18 Print reply

Posts: 1737
Schoof het cilinderhemd makkelijk in het carter? Eurokitjes willen namelijk nog wel eens klemmen in het carter. Gaat de zuiger wel helemaal van boven naar beneden wanneer de cilinder niet is gemonteerd?

Hoe kan je bougie je zuiger nou aanraken? Heb je er niet per ongeluk een lange schacht bougie er in gedraaid ipv eeen korte of is je kop wel helemaal lekker. Misschien is deze te veel afgevlakt.

Weet je waar de zuiger zich bevind wanneer hij blokkeert. Misschien blokkeert hij gewoon door de bougie net als bij een zuigerstop.
 
Niek de Wildt 11-6-2008 13:54 Print reply
Posts: 7168
cilinder 2de hands? zo jah, bijpassende zuiger scoren.

ik neem aan dat je zonder cilinder wel aan het vliegwiel kunt draaien?

EDIT: overigens een bougie (of kop) die de zuiger raakt komt wel vaker voor bij puch 70cctjes, aangezien ze vaak met 50 kop rijden.
Sommige 70cc zuigers hebben hier de juiste bolling voor, sommige niet (vrij makkelijk te zien), mijn 70cc TCCD liep raakte hem bijv ook met 50kop (heb ik uiteindelijk uitgedraaid)

@TS klemt hij aan de boven of onderkant?

de zuiger hoort overigens nooit de cilinder te verlaten TS, ik bedoel, hij komt niet onder het cilinderhemd, en het is ook normaal dat dat tapse gedeelte waar je de zuiger in de cilinder moet douwen, dus een beetje moeilijk gaat ivm zuigerveertjes.

gaan je poorten helemaal open?


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 11-6-2008 om 14:08 uur.
 

Dit topic is 3583 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved