Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - revisie van kreidler

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 937 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50273 - revisie van kreidler
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 8748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

k--k 10-6-2008 20:42 Print topicpost

Posts: 292
Ik heb zelf een kreidler rm uit 1974 directe 4v. Het blokje is volgens de vorige eigenaar 3000 km geleden gereviseert. Hij lekt olie bij de trapas/schakelas en de koppeling komt niet helemaal vrij. Ik neem aan dat de rest nog in goede staat is. Wat kost het om datgene wat vervangen moet worden vervangen wordt en dat ik ervan uitga dat de rest goed is en waar kan ik dit het beste laten doen. Ik woon zelf in de achterhoek. Het blokje loopt verder wel mooi dus.

mvg,

kees

Dit bericht is gewijzigd door k--k op 10-6-2008 om 20:43 uur.
 

-Contactsleutel- 10-6-2008 20:45 Print reply

Posts: 356
het lekken van olie doet je keering, kost je een euro of 4 zown dingetje.. alleen je bak moet even los

en dat van de koppeling, misschien staat je kabel te los, misschien is je olie een vieze drab geworden en moet je die eens vervangen, of anders blijven je platen plakken omdat ze versleten zijn, nieuwe platen kosten je 12 euro voor 3 ofzo, is niet zo duur

ik hoop dat je hier wat aan hebt,
mvrgr Robin
 
LVS 11-6-2008 0:02 Print reply
Posts: 98
een kreidler blok gaat lekken ,omdat er een groef komt in de bronzen schakelbus ,waar een O ring voor de afdichting zorgt ..

bij lekage moet de bronzen bus vernieuwd worden .
een nieuwe bus heeft een te kleine passing.
en moet met een ruimer ,op de maat van de schakelbus gemaakt worden .

op www.kreidler.nl is daar genoeg over te vinden ..

#

p.s/ ries woont ook ergens in de achterhoek .
en die doet ook revicie aan kreidler blokken ..


 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-6-2008 0:07 Print reply

Posts: 9841
Too cool for school!
-Tom- 11-6-2008 9:34 Print reply

Posts: 4151
Ja die ja :P lampens
 
FTS Member
Almer 11-6-2008 9:55 Print reply

Posts: 3325
Lekken bij de trapas rechts; Ingesleten groef door keerring, afdraaien en kleinere maat keerring monteren / versleten lagerbus, nieuwe lagerbus draaien, op maat ruimen

Lekken bij trapas links; Versleten O-ring tussen schakelas en trapas, oplossing; Dikkere o-ring, extra groef bij draaien en een 2e o-ring monteren.

Lekken van de schakelas; Lagerbus versleten, o-ring versleten, oplossing; Nieuwe lagerbus draaien, op maat ruimen, dikkere o-ring, en extra groef draaien en extra o-ring monteren.

Koppeling; Koppeling opnieuw uitshimmen, het puntje op je koppelingsas moet gelijk staan met het streepje op je carter als de stift tegen je diafragmaveer begint te drukken. Verder moet in de eerste tandwielas een 6mm kogel zitten tussen beide koppelingsstiften.
De diafragmaveer moet met 3 x M6 bouten vastgezet worden, allemaal aandraaien, en allemaal 2 slagen (720 graden) losser dan vast gedraaid worden. De juiste olie is ook belangrijk; SAE W80 van Kroon-oil.

Kortom; Waarschijnlijk is je blok niet echt goed gereviseerd, anders had hij ook niet gelekt en was je koppeling goed geweest. Dit is een specialistisch werkje, weet waar je mee bezig bent.
Bij het loshalen van je carters doe je er verstandig aan om je krukas ook opnieuw uit te shimmen. Hiervoor is een speciale trekker nodig.
Gebruik NOOIT vloeibare pakking, hierdoor knijpen je lagers stuk en ben je verder van huis.
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
k--k 11-6-2008 19:06 Print reply

Posts: 292
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Almer
Lekken bij de trapas rechts; Ingesleten groef door keerring, afdraaien en kleinere maat keerring monteren / versleten lagerbus, nieuwe lagerbus draaien, op maat ruimen

Lekken bij trapas links; Versleten O-ring tussen schakelas en trapas, oplossing; Dikkere o-ring, extra groef bij draaien en een 2e o-ring monteren.

Lekken van de schakelas; Lagerbus versleten, o-ring versleten, oplossing; Nieuwe lagerbus draaien, op maat ruimen, dikkere o-ring, en extra groef draaien en extra o-ring monteren.

Koppeling; Koppeling opnieuw uitshimmen, het puntje op je koppelingsas moet gelijk staan met het streepje op je carter als de stift tegen je diafragmaveer begint te drukken. Verder moet in de eerste tandwielas een 6mm kogel zitten tussen beide koppelingsstiften.
De diafragmaveer moet met 3 x M6 bouten vastgezet worden, allemaal aandraaien, en allemaal 2 slagen (720 graden) losser dan vast gedraaid worden. De juiste olie is ook belangrijk; SAE W80 van Kroon-oil.

Kortom; Waarschijnlijk is je blok niet echt goed gereviseerd, anders had hij ook niet gelekt en was je koppeling goed geweest. Dit is een specialistisch werkje, weet waar je mee bezig bent.
Bij het loshalen van je carters doe je er verstandig aan om je krukas ook opnieuw uit te shimmen. Hiervoor is een speciale trekker nodig.
Gebruik NOOIT vloeibare pakking, hierdoor knijpen je lagers stuk en ben je verder van huis.


hoe draai je een extra groef bij de trapas links. Wat is uitshimmen?
 

Dit topic is 8748 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved