Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - scootie

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50271 - scootie
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3330 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-6-2008 20:42 Print reply

Posts: 9841
beter ga je dan ook racevonken halen bij de bromboer en je bandenspanning verlagen. Lucht heeft namelijk ook massa en dat merk je duidelijk als je al die lucht moet rondslingeren in het wiel.

Bandenspanning ong. 1 bar verlagen, daardoor krijg je ook meteen meer grip en maak je nog enigszins kans. daarna wel weer goed oppompen anders slijten je banden harder.

als je die vonken gaat halen moet je om de paarse vragen, die zijn goed voor sprintjes. De blauwe zijn voor wat langere duur maar presteren weer wat minder.

Euro 98 tanken, bougiekabel inkorten (niet langer dan noodzakelijk) en je stationair een tikje hoger.

en uiteraard je gewicht zo laag mogelijk maken, dus geen zware rugzak achterop, geen helm onder je buddy (beter is om em op te zetten, maar elke kg scheelt) en de tank niet tot de nok vol, genoeg om te sprinten maar om ook naar het tankstation te rijden.


allemaal kleine dingetjes die in totaal genoeg bijdragen aan een bevredigende winkans


 
Too cool for school!
Mr.Aewox 10-6-2008 20:42 Print reply
Posts: 24
nou had ik ook op scooterfreaks gelezen dat je een powerbox kon kopen loopt ie dan veel harder?

 
DRDLimited 10-6-2008 20:44 Print reply

Posts: 2136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Aewox
nou had ik ook op scooterfreaks gelezen dat je een powerbox kon kopen loopt ie dan veel harder?



ja dan ga je rond de 170 als je een snelle hebt dan
 
Makrolon 10-6-2008 20:44 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
beter ga je dan ook racevonken halen bij de bromboer en je bandenspanning verlagen. Lucht heeft namelijk ook massa en dat merk je duidelijk als je al die lucht moet rondslingeren in het wiel.

Bandenspanning ong. 1 bar verlagen, daardoor krijg je ook meteen meer grip en maak je nog enigszins kans. daarna wel weer goed oppompen anders slijten je banden harder.

als je die vonken gaat halen moet je om de paarse vragen, die zijn goed voor sprintjes. De blauwe zijn voor wat langere duur maar presteren weer wat minder.

Euro 98 tanken, bougiekabel inkorten (niet langer dan noodzakelijk) en je stationair een tikje hoger.

en uiteraard je gewicht zo laag mogelijk maken, dus geen zware rugzak achterop, geen helm onder je buddy (beter is om em op te zetten, maar elke kg scheelt) en de tank niet tot de nok vol, genoeg om te sprinten maar om ook naar het tankstation te rijden.


allemaal kleine dingetjes die in totaal genoeg bijdragen aan een bevredigende winkans



Doe ook je ventieldopjes er niet op, en laat je tankdop thuis. allemaal kleine dingetjes om gewicht te besparen!
 
KTM 525 EXC Supermoto
Mr.Aewox 10-6-2008 20:44 Print reply
Posts: 24
is een polini een snelle?
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-6-2008 20:45 Print reply

Posts: 9841
nee dat is imitatiezooi.

 
Too cool for school!
DRDLimited 10-6-2008 20:45 Print reply

Posts: 2136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Aewox
is een polini een snelle?


ongeveer net zo snel al een aprilia rsv 1000
 
Mr.Aewox 10-6-2008 20:46 Print reply
Posts: 24
maar is het egt zo dat als ik me stationair hoog draai dat ik dan meer toeren maak en sneller weg ben?
 
DRDLimited 10-6-2008 20:47 Print reply

Posts: 2136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Aewox
maar is het egt zo dat als ik me stationair hoog draai dat ik dan meer toeren maak en sneller weg ben?


je bent iig niet sneller weg dan mij dan
 
keesos 10-6-2008 20:47 Print reply

Posts: 183
dat is echt zo ja
 
Mr.Aewox 10-6-2008 20:49 Print reply
Posts: 24
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DRDLimited
[...]


je bent iig niet sneller weg dan mij dan


is dat een uitdaging

ik heb 50cc SNEL ik boek je als een mallefacker
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 10-6-2008 20:49 Print reply

Posts: 9841
zijn weer minder toeren waar ie naartoe moet he

je wil naar je toptoerental van 14500rpm en als je motor 1000 toeren stationair draait moet ie 13500 toeren verschil overbruggen, loopt ie 4000-5000 toeren stationair, dan hoeft ie er nog maar 9500... lijkt me vrij logisch toch?
tuurlijk ben je dan sneller weg.
zodra je start!

 
Too cool for school!
DRDLimited 10-6-2008 20:49 Print reply

Posts: 2136
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mr.Aewox
[...]


is dat een uitdaging

ik heb 50cc SNEL ik boek je als een mallefacker


hahahah en toen werd je wakker met een vinger in je reet?
 
-Contactsleutel- 10-6-2008 20:49 Print reply

Posts: 356
hoezo worden hier kats geen serieuze antwoorden gegeven?!

maar even: als die jongen 70cc EN een strakke uitlaat heeft en jij hebt 50CC EN een snelle uitlaat dan ben ik bang dat je het niet redt jongen..
maar het hangt van meer dingen af hoor, variobegrenzers eruit, carburatie, luchtfilter maakt bijna niks uit bij scoot
 
Mr.Aewox 10-6-2008 20:50 Print reply
Posts: 24
jij daagt me egt uit. mijn vriend heeft een neos met 70cc door max getuned en hij pakt je
 

Dit topic is 3330 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved