Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Krukas uit rechter carter deel, mt8

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 948 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50266 - Krukas uit rechter carter deel, mt8
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

NSR_rijder 10-6-2008 17:20 Print topicpost

Posts: 510
Ik kreeg het vliegwiel er niet af van mijn mt8 blok, na er een poulie trekker opgezet te hebben en hard draaien schoot hij er uiteindelijk vanaf. Toen ontdekte ik dat er het vliegwiel een klein beetje op en neer kon bewegen wat niet hoort volgens mij. Nu heb ik mijn blok uit elkaar gehaald alleen krijg ik de krukas niet uit het carter deel waar de koppeling aan vast zit, ( de andere helft van het carter is dus al los ) moet die moer los die aan de koppelingskant van de krukas zit? Of kan ik deze er uit tikken? Want ik heb er al zacht op geslagen maar er kwam nog geen beweging in.

Mzzl
 

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 10-6-2008 17:26 Print reply

Posts: 17929
moer, en alles wat nog op die kruk zit moet er inderdaad af, maar dat gaat alkleen fatsoenlijk als blok nog niet gesplitst is
 
Sypie_Honda 10-6-2008 17:26 Print reply

Posts: 13830
die moer hoeft er niet persee af.
als je je rechter krukaslager vervangt, kan die die moer beter wel laten zitten.

en je moet gewoon op de krukas tap slaan om hem uit dat lager te krijgen.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 10-6-2008 om 17:27 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
NSR_rijder 10-6-2008 18:01 Print reply

Posts: 510
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
die moer hoeft er niet persee af.
als je je rechter krukaslager vervangt, kan die die moer beter wel laten zitten.

en je moet gewoon op de krukas tap slaan om hem uit dat lager te krijgen.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 10-6-2008 om 17:27 uur.


Dus ik kan de moer op de krukas laten zitten,, en met een hamertje hierop slaan totdat de krukas in zun geheel eruit komt zetten?
 
Sypie_Honda 10-6-2008 18:09 Print reply

Posts: 13830
jep zo simpel ist.

wel ff met beleid natuurlijk, niet als een malle gaan beuken

tis de passing waarmee de krukas in het lager zit die hem vasthoud.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
NSR_rijder 10-6-2008 18:15 Print reply

Posts: 510
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
jep zo simpel ist.

wel ff met beleid natuurlijk, niet als een malle gaan beuken

tis de passing waarmee de krukas in het lager zit die hem vasthoud.


Oke dan, en je voelt neem ik aan wel welke van de 2 lagers vervangen moet worden?
 
Sypie_Honda 10-6-2008 18:16 Print reply

Posts: 13830
als er een versleten is zou ik die aan de andere kant ook gelijk vervangen
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
NSR_rijder 11-6-2008 18:53 Print reply

Posts: 510
De rechter lager is er uit doormiddel van een poulie trekker,, alleen de andere lager gaat niet met een poulie trekker.. ook niet met een schroevendraaier. Iemand daar een idee voor?
 
Saknet 11-6-2008 18:55 Print reply

Posts: 10355
zit nog op je kruk of in je carter?
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
ricardo 11-6-2008 19:24 Print reply
Posts: 605
duhhhh wel leuk maar als die moer vast zit en je krukas ligt eruit... moet je hem in bankschroef/workmate vastklemmen en hope dat ie losgaat met bankschroef is de kans groot dat je je kruk verneukt en workmate draaid mee ...
 
bleehhhh 150 cc tuinploeg blok op je brommer
NSR_rijder 12-6-2008 11:36 Print reply

Posts: 510
Moer is intussen van de krukas af.. Lagers zijn er ook af..

Binnenkort alles weer in elkaar dus kan dit topic nog wel even open blijven denk ik.

Gr.
 

Dit topic is 764 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved