Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - MK Pro Race afstellen lukt niet , help aub!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1009 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50261 - MK Pro Race afstellen lukt niet , h...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2357 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Roef 9-6-2008 23:22 Print topicpost
Posts: 39
Hallo,

Ik rijdt dus nu met een Pro Race setup onder me Gpr

70cc PR cilinder
PR uitlaat
21mm Dell'ortho
MK schuimfilter
Doppler krukas

Nu zit er de vrij kleine sproeier 84 in en reed best fijn, moest alleen de gasnaaldstand afstellen voor de middelmatige toeren, dit was ook gelukt.
Nu heb ik er eergister sproeier 80 in gedaan en dat reed voor geen meter, begon te stotteren en moeilijk te doen op hoge toeren...
Dus toen maar vandaag 82 geprobeerd, en weer niet goed, vrijwel hetzelfde..

Toen ik sproeier 84 had, was de bougie een fractie donkerder dan koffie-met-melk-bruin. Toen bekeek ik vandaag de bougie (toen er nog sproeier 80 in zat) en hij was donker , bijna helemaal zwart
Wat nu?

PS : Me motorblok trilt een beetje dmv kapotte blokophanging, zou er iets losgetrilt kunnen zijn en valse lucht zijn ontstaan?

Groeten Roef
 

rubbert 9-6-2008 23:29 Print reply

Posts: 8825
sproeier 84 in een 21 mm. is niet goed, dan klopt er iets niet, want daar rijdt ik al mee in m'n 14mm. maat van me rijdt met 17.5, en die heeft sproeier 110 ofzo erin.....
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
stephan777 9-6-2008 23:34 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
sproeier 84 in een 21 mm. is niet goed, dan klopt er iets niet, want daar rijdt ik al mee in m'n 14mm. maat van me rijdt met 17.5, en die heeft sproeier 110 ofzo erin.....


ik rij met 16mm en sproeier 110

klopt van jou niet echt nee
 
Roef 9-6-2008 23:37 Print reply
Posts: 39
Okee,, maar zouden jullie dan ook kunnen vertellen wát er niet klopt?
 
rubbert 9-6-2008 23:38 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roef
Okee,, maar zouden jullie dan ook kunnen vertellen wát er niet klopt?



nou, dat je er een veel te kleine sproeier, kan het zijn dat ergens de lucht afgekepen wordt ofzo?
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
jd boer 9-6-2008 23:47 Print reply

Posts: 6005
bedenk wel ff dat hij dellortho klein sproeiers heft , en jullie dik

ik reed met 21 mm , op 70cc met sproeier 92 , was op een gilardoni

ik denk dat je met pro race wel iets groter mag , waarneer stoterd die voor de powerband ?
 
rs1sprintuhr
brommercrosglanebrug 9-6-2008 23:48 Print reply

Posts: 1552
een kameraad van me had percies het zelfde
we hebben sproeier 80 tot en met 120 geprobeert. werkte allemaal niet. bijna zelfde setup. nu een 24mm mikunie loopt die perfect. ik weet niet of het daar aan licht maar ik zeg alleen maar even.
 
RS 666 10-6-2008 0:01 Print reply

Posts: 1215
heb je een schuimfilter en zo ja, word die niet dichtgeduwd?
dat had ik, ik had er 1tje met metalen deksel en die kwam tege me subframe en werd ingeduwd waardoor die geen lucht kreeg
 
Roef 10-6-2008 12:21 Print reply
Posts: 39
Sinds mijn 21mm carburateur erop zit, ging het allemaal fout..
Kreeg hem niet goed afgesteld, zelfs de brommerzaak niet..
Ik heb wel 2 blauwe slangetjes aan me carb hangen, voor overtollig benzine volgens mij, moeten die misschien luchtdicht zijn?


 
ktmstyled 10-6-2008 12:29 Print reply
Posts: 1806
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roef
Sinds mijn 21mm carburateur erop zit, ging het allemaal fout..
Kreeg hem niet goed afgesteld, zelfs de brommerzaak niet..
Ik heb wel 2 blauwe slangetjes aan me carb hangen, voor overtollig benzine volgens mij, moeten die misschien luchtdicht zijn?




stationairsproeier vuil? gasnaald clipje er af? andere carb erop zetten( heb k ook welleens gehad met 19mm dell orto gewooon niet meer af te stellen:S maar daardoor wel cilinder vast genaait niet kunnen vinden wat er nou mis mee was
 
going sideways!
Streetmaniac 10-6-2008 14:38 Print reply

Posts: 351
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roef
Sinds mijn 21mm carburateur erop zit, ging het allemaal fout..
Kreeg hem niet goed afgesteld, zelfs de brommerzaak niet..
Ik heb wel 2 blauwe slangetjes aan me carb hangen, voor overtollig benzine volgens mij, moeten die misschien luchtdicht zijn?



slangetjes? carb. verwarming tog niet? ligt in ieder geval niet aan je slangen.. kzou grotere sproeier pakken iets van 90 95 rond die koers dan beetje met je luchtschroef proberen ... Eerst MINIMAAL 1.5 slag open daarna beetje uit draaien kijken hoe je gas reageert en alstie gewoon normaal loopt zonder in te houden, ga je pas naar je bougie kijken ik neem aan dat je weet dat dat vol gas moet gelijk motor uit uitlaten rijden bougie bekijken...bromboeren kan je soms niet van op aan tijd=geld blabla as dat nie werkt zal je gasnaald stapje moeten verzetten.. ik denk dat je gasnaald zoiezo 1 ring omhoog moet aangezien hij liep met een 84sproeier.




 
>>Voorlopig 1e plaats algemeen klassement TZR 50 Cup<<
Erik 39 10-6-2008 15:06 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roef
Sinds mijn 21mm carburateur erop zit, ging het allemaal fout..
Kreeg hem niet goed afgesteld, zelfs de brommerzaak niet..
Ik heb wel 2 blauwe slangetjes aan me carb hangen, voor overtollig benzine volgens mij, moeten die misschien luchtdicht zijn?



Zijn die slangetjes niet van oliepompaansluiting enzo? draai er eens schroefjes in, dan weet jet.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Derbi Joris 10-6-2008 15:45 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roef
Hallo,

Ik rijdt dus nu met een Pro Race setup onder me Gpr

70cc PR cilinder
PR uitlaat
21mm Dell'ortho
MK schuimfilter
Doppler krukas

Nu zit er de vrij kleine sproeier 84 in en reed best fijn, moest alleen de gasnaaldstand afstellen voor de middelmatige toeren, dit was ook gelukt.
Nu heb ik er eergister sproeier 80 in gedaan en dat reed voor geen meter, begon te stotteren en moeilijk te doen op hoge toeren...
Dus toen maar vandaag 82 geprobeerd, en weer niet goed, vrijwel hetzelfde..

Toen ik sproeier 84 had, was de bougie een fractie donkerder dan koffie-met-melk-bruin. Toen bekeek ik vandaag de bougie (toen er nog sproeier 80 in zat) en hij was donker , bijna helemaal zwart
Wat nu?

PS : Me motorblok trilt een beetje dmv kapotte blokophanging, zou er iets losgetrilt kunnen zijn en valse lucht zijn ontstaan?

Groeten Roef

Over die sproeier zou ik mijzelf niet zo druk maken... Ik reed met een sproeier 70 op een soort zelfde setup alleen dan origineel lcuhtfilter. Vraag mijzelf meer af wat voor een bougie je gebruikt, met een pro race is het aan te raden met een B10 te rijden.
 
Derbi-Olaf 10-6-2008 15:48 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Roef
Sinds mijn 21mm carburateur erop zit, ging het allemaal fout..
Kreeg hem niet goed afgesteld, zelfs de brommerzaak niet..
Ik heb wel 2 blauwe slangetjes aan me carb hangen, voor overtollig benzine volgens mij, moeten die misschien luchtdicht zijn?



nee, ik heb ze luchtdicht gehad, daardoor liep die alleen maar bagger (er ontstond een vacuüm in de carb en hij ging "zingen"
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
cnorretje 10-6-2008 17:35 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Over die sproeier zou ik mijzelf niet zo druk maken... Ik reed met een sproeier 70 op een soort zelfde setup alleen dan origineel lcuhtfilter. Vraag mijzelf meer af wat voor een bougie je gebruikt, met een pro race is het aan te raden met een B10 te rijden.

kan inderdaad zo zijn, was bij een maat van me ook
 
-simon- 10-6-2008 17:42 Print reply

Posts: 8211
ik heb hetzelfde ook een keer gehad met mijn 14mm toen ik van 50 naar 70cc ging en ik moest kleinere sproeier. maar hij liep toen wel goed. dus je moet niet kijken dat hij maar klein is maar hij moet goed lopen.
had eigenlijk ook wel gedacht dat pro race groter zou moeten maar dan weet ik ook als ik hem erop zet dat dat nie zo hoeft te zijn.

en weet iemand mischien op heoveel de squis moet bij pr?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 2357 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved