Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - vetste setup honda sprinter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 420 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50254 - vetste setup honda sprinter
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 9188 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

linge-tuning 9-6-2008 19:50 Print reply

Posts: 460
roterende inlaat geloof ik zelf niet zo in...

die achterbruggen twijfel ik over.... denk dat de bovenste voor gewone NSR is en de onderste voor NSR mini (veerophangpunt staat dichter bij het frame)
 
Joel_koningslust 9-6-2008 19:52 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
roterende inlaat geloof ik zelf niet zo in...

die achterbruggen twijfel ik over.... denk dat de bovenste voor gewone NSR is en de onderste voor NSR mini (veerophangpunt staat dichter bij het frame)


die achterbruggen zijn allebei voor de nsr50mini.

en waarom geloof je niet in roterende inlaten? het ligt er ook aan wat je wilt, voor spinten is een roterende inlaat het beste systeem.
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
roelarjen 10-6-2008 12:04 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


mag niet éh


mbx is er ook in 50cc het zelfde blok als een nsr netzoals mtx sh
k ben ook niet achterlijk tis een "brommersprint"
carters oplassen en uit kotteren de slag blijft gelijk
 
het zijn de 7 mooiste dagen vd week WEEKEND!!
roelarjen 10-6-2008 12:06 Print reply
Posts: 30
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
monster radiateur hoeft niet gewoon de ori voldoet ook goed. bij de sprint is het toch vlak voor de startstreep starten en even wat gassen en gaan.
groter is alleen maar meer windvang/gewicht.

ik zou een NS1 cilinder zoeken, en die op een NSR blok maken. omdat je niet met een "motor" blok mag rijden.

voor de rest zit je naar mijn weten wel aardig in de richting.

maare wat ga je met het rijwielgedeelte doen ?


zelfbouwframe ns 1 voorfork + ns1 wielen
 
het zijn de 7 mooiste dagen vd week WEEKEND!!
roelarjen 10-6-2008 12:18 Print reply
Posts: 30
moet allemaal ook ng een beetje betaalbaar blijfen k zit ng op school
maar closeratio is wel n goed idee
een mbx 80 cilinder heeft vlinderpoort dus kun je ook wel goed uibouwen zonder dat ie begint te happen daar is geen 80cc crosser cilinder voor nodig.
ik laat er dan wel een nickaseal wand in zetten.
k kan ook nog kijken of er een mogelijk heid is voor membraam op carter te maken.
op school heb ik mogelijkheden genoeg om te beunen.
 
het zijn de 7 mooiste dagen vd week WEEKEND!!
Banaan 10-6-2008 12:48 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roelarjen
moet allemaal ook ng een beetje betaalbaar blijfen k zit ng op school
maar closeratio is wel n goed idee
een mbx 80 cilinder heeft vlinderpoort dus kun je ook wel goed uibouwen zonder dat ie begint te happen daar is geen 80cc crosser cilinder voor nodig.
ik laat er dan wel een nickaseal wand in zetten.
k kan ook nog kijken of er een mogelijk heid is voor membraam op carter te maken.
op school heb ik mogelijkheden genoeg om te beunen.


membraan op carter hangt ook ergens een project van rond..(niet op bf) die gast had ook gelijk Senda cil oid dr opgemaakt

 
Sypie_Honda 10-6-2008 12:59 Print reply

Posts: 13830
met een MBX cilinder gewoon membraan op de cilinder houden. dat is goed genoeg.

als je persee membraan opt carter wilt moet je ook een cilinder zoeken zonder membraan gat erin. die dus van een blok afkomt die ook de inlaat opt carter heeft.

en het kan net zo duur worden als je zelf wilt veel dingen zelf maken en zelf doen bespaard je erg veel geld.

en nog iets waar ik zelf achter gekomen ben met het sprinten, je moet niet te veel in een keer willen. je moet je setup rustig upgraden.

dus niet in een keer een roterende inlaat fixen en alles wat er omheen hangt. gewoon eerst een snel cilindertje er op zetten met een leuk carbje en pijpje. en vanaf die setup verder gaan werken. dus eerst andere uitlaten testen enzo, in de cilinder vijlen.

zo weet je echt wat er gebeurd, en dan houd je echt een blok over wat helemaal opmekaar afgestemd is, en daar haal je je snelheid uit.

je moet je blok als een geheel zien, niet een snel pijpje en een snel uitlaatje, het moet 1 geheel vormen.


Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 10-6-2008 om 13:09 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
roelarjen 10-6-2008 13:28 Print reply
Posts: 30
dat ben ik ook van plan rustig aan opbouwen
roterende inlaat begin ik niet aan het is geen kreidler
maar vd inlaat poort van een mbx cil kun je wel een spoeler maken.
er is van dat 2componenten spul te koop daarmee kun je opvullen en in frezen.
msch dat dat wat is maar dan weet ik niet hoe het met je cil wand uitkomt
 
het zijn de 7 mooiste dagen vd week WEEKEND!!
kenny77 10-6-2008 14:17 Print reply

Posts: 29286
Van de MBX80 cilinder kan je inderdaad ook leuke resultaten krijgen.
Ik heb ook een nsr met daaronder een mbx80 blok en dat loopt best wel leuk .

Ik meen ook dat er bij jubbega ook iemand is geweest die met een mbx cilinder 8 sec heeft gehaald, is wel aal een paar jaar terug.
Die sprinter heeft ook nog op marktplaats gestaan, een witte dacht ik.
Ook een verbouwde nsr meen ik me te herinneren.

Voor de cilinder op NSR50 carters te krijgen moet je wel aan de zijkanten wat op lassen(op het carter) om dat de spoelers een stuk breeder zijn en anders krijg je gaten in het carter als je gaat frezen.

Ook moet in het blok holle ruimtes worden opgevult , omdat anders daar een gaten ontstaan als je het cilinder hemd wilt gaan pas maken( omdat de diameter van een mbx cilinder groter is.)

Edit: dit heb ik al eens gekeken , omdat ik het zelfde idee had.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-6-2008 om 14:19 uur.
 
Christian-tsx 10-6-2008 14:33 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
neem het regelement ff 30x door, laatst was er ook iemand die dat NIET had gedaan, en dus toch weer het 1 en ander moest verbouwen



wie was dat dan
 
Derbi-Olaf 10-6-2008 15:44 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Christian-tsx
[...]



wie was dat dan

Rarara... ik meen dat die een tsx had?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
markRD 10-6-2008 16:13 Print reply

Posts: 1179
Een uitlaat van een crosser is waarschijnlijk niet je van het als je ermee gaat sprinten. Je wilt dan tog weer voldoen aan andere eisen en het zijn sowieso hele andere poortopp., timingen. Dus ik zou daar wat anders voor bedenken. Ook is wat je zegt over warmte niet helemaal waar, natuurlijk is koeling essentieel, maar een echte sprinter draait maar kortstondig en hebben dus geen grote koelcapaciteit nodig en ondervinden geen nadelige effecten aan een iets mindere koeling. Kijk ook bijv. naar dragracers.

Voor de rest, veel succes! En zet het project ook op dit forum!

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 10-6-2008 om 16:13 uur.
 
roelarjen 11-6-2008 13:55 Print reply
Posts: 30
oplassen vd carters is geen probleem, maar de spoelers op het cilinder kun je ook niet heel veel meer uithalen.
heb ff een ns1 cil vergeleken met een cr85 cil
er zit echt enorm grootte verschil in de spoelers.
en de timing licht een mooi stuk hoger.
maar er zit ook een nadeel aan vast de slag is ook langer.
om dit te compenseren moet ik dan van de boven en onderkant van het cil even veel afdraaien en ik weel niet hoe het dan uitkomt met de poorten.
een andere krukas is ook geen optie want die is veel te groot.
met een andere drijfstang word de slag niet groter.
ideen
 
het zijn de 7 mooiste dagen vd week WEEKEND!!
roelarjen 11-6-2008 13:57 Print reply
Posts: 30

Voor de rest, veel succes! En zet het project ook op dit forum!

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 10-6-2008 om 16:13 uur.


zal ik zeker doen maar tkan nog wel even duren (rustig aan he)
 
het zijn de 7 mooiste dagen vd week WEEKEND!!
marcodeleeuw 10-9-2009 21:55 Print reply
Posts: 1
hallo.

je kunt ook je krukas laten verbussen naar een andre slag. ik heb dit bij mijn 50cc sobw racer laten doen. als je dan een boring van 40mm neem en een slag van 39.88mm hou je tog 50cc of wat je ook wilt en een boring en slag naar wens. dit doen ze bij fred motoren in rotterdam en kost ¤175.-

 

Dit topic is 9188 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved