Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - vetste setup honda sprinter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 963 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50254 - vetste setup honda sprinter
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 9163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

roelarjen 9-6-2008 17:54 Print topicpost
Posts: 30
ik ga deze zomer beginnen aan een niew projectje een honda sprinter (prostock klasse)
ik zoek ideen voor de setup
deze had ik zelf bedacht
*mbxblok carters getuned
*std 80 cilinder opboren naar 90cc (vanwege mooie timeingen)tunen want de spoelers en vooral de vlinder poort zij veel te klein
*hpi binnen rotor
*30mm keihin carb
*orgi bak (6)
*80cc crosser uitlaat
*v forze 3 membraam
*125 crossmotor radiateur (met warmte verlies je veel energie)

graag reageren met een serieuze mening(geen dom gelul)
 
het zijn de 7 mooiste dagen vd week WEEKEND!!

Royal Club 9-6-2008 17:56 Print reply

Posts: 60390
neem het regelement ff 30x door, laatst was er ook iemand die dat NIET had gedaan, en dus toch weer het 1 en ander moest verbouwen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Menu2t 9-6-2008 17:56 Print reply

Posts: 2815
uit die cilinder is zeker veel te halen! ik zou als ik jou was een close ratio bak derin gooien als je toch prostock gaat rijden. Kom je sneller weg bij de start.
 
NSR Supersprint special!
mtx-motard 9-6-2008 17:58 Print reply

Posts: 14947
mbx 80 blok?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Royal Club 9-6-2008 18:00 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
mbx 80 blok?


mag niet éh
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Sypie_Honda 9-6-2008 18:05 Print reply

Posts: 13830
monster radiateur hoeft niet gewoon de ori voldoet ook goed. bij de sprint is het toch vlak voor de startstreep starten en even wat gassen en gaan.
groter is alleen maar meer windvang/gewicht.

ik zou een NS1 cilinder zoeken, en die op een NSR blok maken. omdat je niet met een "motor" blok mag rijden.

voor de rest zit je naar mijn weten wel aardig in de richting.

maare wat ga je met het rijwielgedeelte doen ?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
henk43 9-6-2008 18:09 Print reply

Posts: 916
beste set-up voor de sprint vind ik toch nog dit:
hm166 cilinder
13 mm keihin carbeurateur
hm166 uitlaat
2 kleps membraam.

dan boek je de pan pas uit
 
Nobody said it was easy
Sypie_Honda 9-6-2008 18:10 Print reply

Posts: 13830
jah leuke grapjes maken doe je maar even in een van die die noob topics, eindelijk weer eens een beetje serieus interessant topic op bf komt hij er aan

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 9-6-2008 om 18:11 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
honda fryslan 9-6-2008 19:03 Print reply

Posts: 1914
ik heb zelf ook eens een nsr50 blok opgelast en daarop een 90cc malossi erop geplakt..

drijfstang van een 80cc erin gedaan want deze is 1mm langer dan de 50cc

liep ook leuk maar denk niet dat je ermee gaat winnen in de prostock..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
linge-tuning 9-6-2008 19:12 Print reply

Posts: 460
vetste setup voor een honda sprinter?

eentje met mengsmering van 1 op 10 zeker


haha maar even ter zaken

-NSR50 carter
-Zelf cilinder gieten, vlinderpoort met fluitpoorten etc...
-DPR, HGS, PS, ABT en een LucF opmaat pijp en testen maar
-Kitaco, PVL of HPI ontsteking eveneens testen maar
-Keihin 28mm vlakschuif (voor 50 en 70cc)
-CR80 1981 close ratio 6-bak, kitaco 6-bak of takegawa 6-bak
-VHM, V-force, Kitaco, Hebo, Polini, Malossi membraam en testen maar
-CR85, Kitaco of MHR spruitstuk
-Takegawa droge koppeling + bijbehorende koppelingsdeksel
-Custom kopje met losse binnenkop bij VHM laten maken

Als je goed zoekt is er nog veel leuk spul voor NSR te krijgen

kitaco spruit:

Kitaco ontsteking:

Kitaco 4plaats koppeling:

takegawa 6-bak:

takegawa droge koppeling:




En natuurlijk ook een Aluminium NSR achterbrug van G-Craft:

of van kitaco:


 
mcdronkz 9-6-2008 19:20 Print reply

Posts: 32777
Vergeet trouwens niet te vermelden dat een dergelijke setup ook leuk is voor op de straat.

Mooie brugjes trouwens.
 
honda fryslan 9-6-2008 19:22 Print reply

Posts: 1914
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Vergeet trouwens niet te vermelden dat een dergelijke setup ook leuk is voor op de straat.

Mooie brugjes trouwens.



heeft mcdronkz weer iets wat sneller is?
tijden neergezet dit jaar?
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
mcdronkz 9-6-2008 19:23 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
[...]



heeft mcdronkz weer iets wat sneller is?
tijden neergezet dit jaar?


Mcdronkz heeft alleen trage dingen die onverwoestbaar zijn, dat is ook de reden dat ik inhoudelijk niet veel interessants te melden heb over dit onderwerp.
 
honda fryslan 9-6-2008 19:24 Print reply

Posts: 1914
zeg dan niks
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
mcdronkz 9-6-2008 19:24 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
zeg dan niks


Ik geloof niet dat jij degene bent die daarover gaat hoor .
 
kenny77 9-6-2008 19:39 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: linge-tuning
vetste setup voor een honda sprinter?

eentje met mengsmering van 1 op 10 zeker


haha maar even ter zaken

-NSR50 carter
-Zelf cilinder gieten, vlinderpoort met fluitpoorten etc...
-DPR, HGS, PS, ABT en een LucF opmaat pijp en testen maar
-Kitaco, PVL of HPI ontsteking eveneens testen maar
-Keihin 28mm vlakschuif (voor 50 en 70cc)
-CR80 1981 close ratio 6-bak, kitaco 6-bak of takegawa 6-bak
-VHM, V-force, Kitaco, Hebo, Polini, Malossi membraam en testen maar
-CR85, Kitaco of MHR spruitstuk
-Takegawa droge koppeling + bijbehorende koppelingsdeksel
-Custom kopje met losse binnenkop bij VHM laten maken

Als je goed zoekt is er nog veel leuk spul voor NSR te krijgen

kitaco spruit:
afbeelding
Kitaco ontsteking:
afbeelding
Kitaco 4plaats koppeling:
afbeelding
takegawa 6-bak:
afbeelding
takegawa droge koppeling:
afbeelding



En natuurlijk ook een Aluminium NSR achterbrug van G-Craft:
afbeelding
of van kitaco:
afbeelding



Ja, dat zou natuurlijk het beste zijn.

Misschien ook nog een roterende inlaat?

Maar ook allemaal erg prijzig .

Komen die achterbruggen van de zelfde site vandaan waar je de rest van de spullen ook van daan hebt?

Dan zijn het waarschijnlijk voor de NSR mini brommer (racer).

Je kan ook een cr80 cilinder pas maken.

Maar dan wel op NSR50 carters , niet op mbx80 carters dan mag je zoals al gezegd is niet mee doen.
 

Dit topic is 9163 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved