Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Slecht starten DTMX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 944 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50249 - Slecht starten DTMX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 594 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

DTbakbrommer 9-6-2008 14:44 Print topicpost
Posts: 173
Beste iedereen,
het starten van m'n bak wil niet altijd lukken: er hangt een yamaha dtmx 60cc blokje onder. ik heb al gekeken of ie valse lucht aanzuigt: doet ie niet. met choke wil ie op zich aardig starten: ik moet alleen als ie loopt behoorlijk gas bij de choke bijgeven om em lopende te houden: dit is toch niet normaal met dit weer?...

wat moet ik allemaal gaan proberen? ontsteking afstellen? andere bougie? sproeier? bobine?

roept u maar!
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D

RowdyCross 9-6-2008 14:44 Print reply

Posts: 3211
Ff nieuwe bougie
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Viertakt 9-6-2008 14:45 Print reply

Posts: 3586
Is dit als hij koud is of als hij warm gereden is?
 
Viertakt uber alles.
DTbakbrommer 9-6-2008 15:00 Print reply
Posts: 173
dit is als ie koud is, nachtje onder de galerij heeft gestaan

hij moet echt beter gaan starten, anders heeft het maken van voetgas aan de rechter kant ook helemaal geen zin...


btw is dit ook als ie afslaat... dan is ie soms slecht weer aan te krijgen

Dit bericht is gewijzigd door DTbakbrommer op 9-6-2008 om 15:05 uur.
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
DTbakbrommer 10-6-2008 8:54 Print reply
Posts: 173
iemand nog wat toe te voegen?
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
Vehikel 10-6-2008 9:12 Print reply

Posts: 2903
Puntjes afstellen doet wonderen. Dus die weer op 0,4mm afstellen (dan staat ie in het algemeen ook gelijk op tijd).
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
DTbakbrommer 10-6-2008 9:51 Print reply
Posts: 173
heb vanmorgen besloten electronische ontsteking aan te schaffen, ben ik van het gezeik af. en voor mij kan zo'n aanpassing absoluut uit omdat ik straks 3 lopende motorblokken heb... die dus allemaal met die ontsteking gaan lopen
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
Djeep 10-6-2008 9:53 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
heb vanmorgen besloten electronische ontsteking aan te schaffen, ben ik van het gezeik af. en voor mij kan zo'n aanpassing absoluut uit omdat ik straks 3 lopende motorblokken heb... die dus allemaal met die ontsteking gaan lopen


Welkom in het goede deel van het leven genaamd: electronische ontsteking.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
kenny77 10-6-2008 9:57 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
heb vanmorgen besloten electronische ontsteking aan te schaffen, ben ik van het gezeik af. en voor mij kan zo'n aanpassing absoluut uit omdat ik straks 3 lopende motorblokken heb... die dus allemaal met die ontsteking gaan lopen



Dat kan je ook doen , dan heb je gelijk ook meer vermogen in de lage toeren.
 
DTbakbrommer 10-6-2008 9:58 Print reply
Posts: 173
thanks... rijd het echt heel anders dan contactpunten? zit er veel verschil in vermogen enzo? lichtopbrengst?
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
Djeep 10-6-2008 9:58 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DTbakbrommer
thanks... rijd het echt heel anders dan contactpunten? zit er veel verschil in vermogen enzo? lichtopbrengst?


Tis veel soepeler, snellere gasreactie, wat weer meer vermogen geeft. Lichtopbrengst zal wel meevallen, maar weet niet of er verschil zit in lichtspoelen.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
kenny77 10-6-2008 10:01 Print reply

Posts: 29286
Je krijgt meer vermogen, je kan de heuvels beter op rijden, kan lager stationair lopen, loopt regelmatiger, heeft een snellere gasreactie, hoeft niet meer aftestellen, kan een elektronische begrenzer op, dat zijn de voor delen wel zo'n beetje .

(Meer licht opbrengst heb ik niet gemerkt.)

Edit: Djeep was me voor.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-6-2008 om 10:02 uur.
 
DTbakbrommer 10-6-2008 10:12 Print reply
Posts: 173
tof, dan kan ik eindelijk eens fatsoenlijk wegkomen met 500 kilo hout voor op d'n bak als m'n 2plaats koppeling dit leuk vind
die begrenzer gaat er dus niet tussenkomen, kan m'n vermogen en snelheid wel gebruiken.
ik hoop op een zelfde lichtopbrengst als ik nu heb: 2 x 21 watt bouwlampen voor, 1x 10 w rode bouwlamp achter
 
met 350 kilo 65 km/h.... 60cc en een 4bak for life:D
kenny77 10-6-2008 10:13 Print reply

Posts: 29286
Licht opbrengs is volgens mij het zelfde, tenminste ik heb niet gemerkt dat ik minder of meer kreeg.
 

Dit topic is 594 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved