Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - putjes in cilinder wand.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1202 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50242 - putjes in cilinder wand.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 4824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

- Han - 8-6-2008 22:32 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Van m'n gestoorde brein ? Nope.


wat er niet is kan niet gefotografeerd worden

ik bedoel die wand natuurlijk
 
<10.000 posts
gekke henkie 8-6-2008 22:41 Print reply

Posts: 878
Sommige cylinders, met een oud type nicasil/chroomwand, hebben die putjes erin...
Zit er een patroon in? dan hoort het zo, en dient het voor het vasthouden van olie, voor de smering (Zelfde idee als hoonstrepen)

Edit: Zie nu JW zn post op de vorige pagina pas.. maar dit is niet specifiek iets voor kreidler/zundapp, ik heb ze bij verschillende japanse crossers ook gezien (van voor 1980)

Dit bericht is gewijzigd door gekke henkie op 8-6-2008 om 22:44 uur.
 
Ga toch krassen!
LakeTuning 9-6-2008 13:23 Print reply
Posts: 9
Dit heb ik zelf ook met een watergekoelde (immitatie) zundapp cilinder, niks aan de hand. In deze putjes blijft olie zitten en dit zorgt dus ook voor een betere smering van de cilinder. NIKS AAN DE HAND dus!

De mensen die beweren dat een cilinderwand dus ook per se glad móét zijn, praten dus simpelweg bullshit. bovendien heb je met een nikasil wandje een vergelijkbare situatie, want hierin zitten namelijk (nauwelijks zichtbare) lijnen in 'gekerfd', om precies hetzelfde effect te krijgen... oftewel uitsparingen voor olieopslag.

mvg en succes

 
Heeft er iemand nog race-vonkjes voor mij? Of een snelle powerband?
Almer 9-6-2008 13:31 Print reply

Posts: 3325
Sommige originele (snelle) Kreidlercilinders hebben origineel ook putjes in chroomwand... Hier blijft olie in staan en bevorderd de smering.
Lijkt me niet dat dit bij jouw cilinder het geval is, maar zou kunnen...
 
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;)
vroembroem 9-6-2008 14:15 Print reply
Posts: 617
hmm ziet er niet fabrieksorigineel uit. lijkt eerder of de chroom wand zo dun is dat het er bijna uit ligt. zal vanavond nog ff foto's proberen te plaatsen.

andere vraag: de zuiger zit in odp een aantal mm's onder de onderkant v.d uitlaatpoort. dit is toch er slecht voor de 'flow' van de uitlaatgassen? wat is hier dan de beste oplossing voor? onderkant v.d. cilinder wat afrezen zodat ie wat dieper in het carter valt? (fix ook zo gelijk de squish; nu boven de 1,6mm)
 
Viertakt 9-6-2008 15:04 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vroembroem
hmm ziet er niet fabrieksorigineel uit. lijkt eerder of de chroom wand zo dun is dat het er bijna uit ligt. zal vanavond nog ff foto's proberen te plaatsen.

andere vraag: de zuiger zit in odp een aantal mm's onder de onderkant v.d uitlaatpoort. dit is toch er slecht voor de 'flow' van de uitlaatgassen? wat is hier dan de beste oplossing voor? onderkant v.d. cilinder wat afrezen zodat ie wat dieper in het carter valt? (fix ook zo gelijk de squish; nu boven de 1,6mm)


Maak vanmiddag fotos, zonder flits in het daglicht, veel beter resultaat.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 4824 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved