Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - laagtoerige 70/80 cc cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 876 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50232 - laagtoerige 70/80 cc cilinder?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4289 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gprnick 7-6-2008 21:44 Print topicpost

Posts: 3360
hallo

ik wil binnenkort voor mijn derbi gpr een nieuwe 70 of 80 cc cilinder kopen. ik wil wel graag een laagtoerige omdat ten eerste ik me ori krukas houd en ik wil er dagelijks mee kunnen rijden.

ik had zelf al iets gezien als een airsal 70 of 80 big bore, en bijvoorbeeld een dr70 of 80 als die er is.

maar wat ik wilde weten is wat jullie aanraden miss wel meer suggesties?

mzzl nick
 

stephan777 7-6-2008 21:47 Print reply

Posts: 7259
dr70 is een mooie laag toerige cilinder en nog slijtvast ook
 
Royal Club 7-6-2008 21:48 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
dr70 is een mooie laag toerige cilinder en nog slijtvast ook


dat slijtvast valt ook wel mee.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
stephan777 7-6-2008 21:49 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dat slijtvast valt ook wel mee.


hij slijt niet zo snel
 
Royal Club 7-6-2008 21:54 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]


hij slijt niet zo snel

heb je er een lange tijd mee gereden dan?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
gprnick 7-6-2008 21:54 Print reply

Posts: 3360
dus hij is wat slijtvaster dan de airsal? en de dr is gietijzer en de airsal alu maar wat is nou het verschil kwa rijden of prestaties van de 2 verschillende?
 
stephan777 7-6-2008 21:57 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

heb je er een lange tijd mee gereden dan?



nope maar andere wel.

hij is niet de slijtvaste cilinder maar ook niet 1tje die onder je kont vandaan slijt.
 
Royal Club 7-6-2008 21:57 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]



nope maar andere wel.

hij is niet de slijtvaste cilinder maar ook niet 1tje die onder je kont vandaan slijt.


lul dan niet.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
rubbert 7-6-2008 21:58 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


lul dan niet.



ik wel, niet zo huilen

@ts: airsal is allu, dat zijn wat snellere en hoogtoerigere cilinders, rijdt wel mooi, maar slijt wat ook wat harder...
ik vind m'n dr ook een heel lekkere cilinder, niet zo snel, maar iets sneller dan orri (70cc dr) maar loopt wel goed

Dit bericht is gewijzigd door rubbert op 7-6-2008 om 22:00 uur.
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
gprnick 7-6-2008 21:59 Print reply

Posts: 3360
dus hij is wat slijtvaster dan de airsal? en de dr is gietijzer en de airsal alu maar wat is nou het verschil kwa rijden of prestaties van de 2 verschillende?


krijg ik nog antwoord?
 
stephan777 7-6-2008 21:59 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


lul dan niet.




ik zeg alleen dat die niet onder je kont vandaan slijt dus loop niet zo te lullen

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 7-6-2008 om 22:00 uur.
 
Royal Club 7-6-2008 22:00 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubbert
[...]



ik wel, niet zo huilen


[/ignore]

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
dus hij is wat slijtvaster dan de airsal? en de dr is gietijzer en de airsal alu maar wat is nou het verschil kwa rijden of prestaties van de 2 verschillende?

in alu cilinders worden veelal nicasil wanden gebruikt.

dit is een zeer sterk materiaal, want weinig slijt, is wel dat het gevoeliger is voor kapotlopen, omdat het vrij bros is, en het is maar een dun laagje.

voor allround gebruik zou ik een gietijzeren dr70 pakken
airsall is bagger afgewerkt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]




ik zeg alleen dat die niet onder je kont vandaan slijt dus loop niet zo te lullen

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 7-6-2008 om 22:00 uur.


dat zeg je bij nader inzien pas.


Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 7-6-2008 om 22:01 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Saknet 7-6-2008 22:02 Print reply

Posts: 10355
mja als je nicaseal stuk gaat kost het je veel meer dan als een gietijzeren stuk/versleten gaat en omdat je laagtoerig wilt zou ik die nicaseal lekker laten voor wat het is
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
rubbert 7-6-2008 22:02 Print reply

Posts: 8825
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
mja als je nicaseal stuk gaat kost het je veel meer dan als een gietijzeren stuk/versleten gaat en omdat je laagtoerig wilt zou ik die nicaseal lekker laten voor wat het is



nja, als je een dr koopt kan het bijna niet uit om te laten honen, kan je eigenlijk bijna net zo goed weer een nieuwe kopen
 
Draai- ontwerpwerk?--->PM
stephan777 7-6-2008 22:05 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


[/ignore]

[...]

in alu cilinders worden veelal nicasil wanden gebruikt.

dit is een zeer sterk materiaal, want weinig slijt, is wel dat het gevoeliger is voor kapotlopen, omdat het vrij bros is, en het is maar een dun laagje.

voor allround gebruik zou ik een gietijzeren dr70 pakken
airsall is bagger afgewerkt.

[...]


dat zeg je bij nader inzien pas.


Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 7-6-2008 om 22:01 uur.




dit zei ik:

dr70 is een mooie laag toerige cilinder en nog slijtvast ook.

hij is aardig slijtvast dus niet zeiken maar ik reageer ff niet meer op jou want jij loopt weer mensen te focken(zoals gewoonlijk)

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 7-6-2008 om 22:05 uur.
 
Royal Club 7-6-2008 22:06 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]




dit zei ik:

dr70 is een mooie laag toerige cilinder en nog slijtvast ook.

hij is aardig slijtvast dus niet zeiken maar ik reageer ff niet meer op jou want jij loopt weer mensen te focken(zoals gewoonlijk)

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 7-6-2008 om 22:05 uur.


je geeft incomplete antwoorden.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 4289 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved