Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - remklauw reviseren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1163 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50229 - remklauw reviseren
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 11585 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

helly 7-6-2008 19:39 Print topicpost

Posts: 2424
Hallo allemaal.

Ik heb nu 2 voorremklauwen waarbij allebij 1 of allebij de zuigers vast zitten. Los wrikken met een schroevendraaier helpt niet.

1. Wat kan ik hiermee doen?
2. Zijn er trucjes zoals bijvoorbeeld je klauw in de vriezer leggen of in kokend water of iets dergelijks.

Ik snak naar kennis, bedankt!

Ian
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me

Elco 7-6-2008 19:40 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
Hallo allemaal.

Ik heb nu 2 voorremklauwen waarbij allebij 1 of allebij de zuigers vast zitten. Los wrikken met een schroevendraaier helpt niet.

1. Wat kan ik hiermee doen?
2. Zijn er trucjes zoals bijvoorbeeld je klauw in de vriezer leggen of in kokend water of iets dergelijks.

Ik snak naar kennis, bedankt!

Ian



waterpomp tang erop. eruit wrikken. nieuwe zuigers + rubbers en klauw vanbinnen schoonmake
 
-Bassie- 7-6-2008 19:40 Print reply

Posts: 6617
met waterpomp tang proberen zuiger los te krijgen.

en anders ze er uit proberen te halen met de compressor.

en dan schoonmaken en er weer in zetten.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
DRDLimited 7-6-2008 19:40 Print reply

Posts: 2136
klein beetej remvloeistof eruitlaten lopen?
 
-Bassie- 7-6-2008 19:41 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DRDLimited
klein beetej remvloeistof eruitlaten lopen?


als je er 1 indrukt komt andere der uit.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
MH Erik 7-6-2008 19:41 Print reply
Posts: 25
Heb dit probleem ook gehad,,
Totdat k er op een gegeven moment zo zat van was,,,
Bij de brommfietszaak langs gegaan die had daar een handig
stuk gereedschap vooor,,

 
helly 7-6-2008 19:47 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
met waterpomp tang proberen zuiger los te krijgen.

en anders ze er uit proberen te halen met de compressor.

en dan schoonmaken en er weer in zetten.


Hoe met de compressor? En als je ze eruit krijgt, bijvoorbeeld met een waterpomp tang kan je ze gewoon terugzetten? gaan ze dan niet weer vastzitten..
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
-Bassie- 7-6-2008 19:49 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


Hoe met de compressor? En als je ze eruit krijgt, bijvoorbeeld met een waterpomp tang kan je ze gewoon terugzetten? gaan ze dan niet weer vastzitten..


op banjobout gat zetten compressor en dan ze er uit blazen goed schoonmaken.

en dan weer in elkaar en anders ff kijken of je ergens revisiesetje kan regelen

 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Blukaap2 7-6-2008 20:12 Print reply

Posts: 9953
Dr uit pompen met je rempomp, 200 bar werkt beter dan de 10 ofzo van een compressor.
En met een waterpomptang moet je vooral niet doen, want dan verneuk je ze.
Verder revisiesetje halen, de groeven waarin de ringen vallen goed schoon maken en dan de hele zooi met remmenvet (ja, dat is er) in elkaar zetten.
Als je het goed hebt gedaan kun je de zuigers dan weer met de hand terug duwen.
 
Stoere brommers
Tombrom 7-6-2008 20:15 Print reply

Posts: 15925
als er 1 vast zit en je hebt 2 zuigers blokkeer je de loszittende met een tang. en dan knijpen dan schiet die andere ook los


 
helly 7-6-2008 21:48 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Dr uit pompen met je rempomp, 200 bar werkt beter dan de 10 ofzo van een compressor.
En met een waterpomptang moet je vooral niet doen, want dan verneuk je ze.
Verder revisiesetje halen, de groeven waarin de ringen vallen goed schoon maken en dan de hele zooi met remmenvet (ja, dat is er) in elkaar zetten.
Als je het goed hebt gedaan kun je de zuigers dan weer met de hand terug duwen.


Zit geen beweging in als ik gewoon "rem" dus dat gaat niet lukken..

 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Thijsje 7-6-2008 22:51 Print reply

Posts: 1687
ergens goede klauw op de kop zien te tikken.. dit is niets meer als ik t zo lees..


 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
mcdronkz 7-6-2008 23:07 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: helly
[...]


Zit geen beweging in als ik gewoon "rem" dus dat gaat niet lukken..



Heb je alles goed ontlucht ? Eruit pompen met de rempomp is gewoon de manier waarop het hoort.
 
Derbi-Olaf 7-6-2008 23:08 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Dr uit pompen met je rempomp, 200 bar werkt beter dan de 10 ofzo van een compressor.
En met een waterpomptang moet je vooral niet doen, want dan verneuk je ze.
Verder revisiesetje halen, de groeven waarin de ringen vallen goed schoon maken en dan de hele zooi met remmenvet (ja, dat is er) in elkaar zetten.
Als je het goed hebt gedaan kun je de zuigers dan weer met de hand terug duwen.

Compressor werkt prima, de druk is eigelijk zelfs te groot, ik heb in de kelder een gat in het plafond geschoten met een remzuiger in combinatie met een compressor, dit zegt genoeg
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Blukaap2 7-6-2008 23:12 Print reply

Posts: 9953
Zat remzuigers gehad die dr met de compressor niet uit kwamen en met de rempomp zonder moeite.
Maar dat de druk in een (hydraulisch) remsysteem op kan lopen tot 150-200 bar schijnen veel mensen nog niet te begrijpen/geloven.

En dan moet ie wel goed ontlucht zijn ja.
En als het dan nog niet lukt zal je rempomp wel verragd zijn (of zit dr nog steeds lucht in, want dat is ook een vak apart..)
 
Stoere brommers
Derbi-Olaf 7-6-2008 23:14 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
Zat remzuigers gehad die dr met de compressor niet uit kwamen en met de rempomp zonder moeite.
Maar dat de druk in een (hydraulisch) remsysteem op kan lopen tot 150-200 bar schijnen veel mensen nog niet te begrijpen/geloven.

En dan moet ie wel goed ontlucht zijn ja.
En als het dan nog niet lukt zal je rempomp wel verragd zijn (of zit dr nog steeds lucht in, want dat is ook een vak apart..)

ik geloof het, ik snap dat je met een vloeistof een veel grotere druk creeƫrt dan met lucht, echter heb je deze enorme druk niet nodig in een klein klauwtje...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 11585 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved